Gå til innhold

Tråden om dårlige internettlinjer - les første post!

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å lage en tråd for å se hvor mange som faktisk sliter med dårlige linjer (og dermed dårlig kundeservice).

Tanken med tråden er å poste hvilket abonoment man har, hvilke problemer man har og hvordan man kom frem til en eventuell løsning.

Leverandør: Canal Digital

Type: Mega 20mbit ned 3.5mbit opp

Sted/by: Trondheim

Varighet på abb: 13 mnd

Maskingvare: *Husker ikke navn for øyeblikket*

Problem:

Uhyre ustabilt, hastighet varierer fra 1 mbit til 19mbit. Netter blir også borte i tid og utide. Dårlig kundeservice med inkompetente kundebehandlere som gir ut løgn på løgn. Har blitt sagt at det skal komme en servicemann for å se på linja, men ingenting har skjedd så langt. Merker spesielt dårlig kvalitet i "brukstider" kl. 16-22.

Har flere venner rundt om i trondheim som får internett levert av CD, og de sliter med samme problem. En av dem har vistnok nå fått tak i en servicemann som så mye "støy" på linja og skulle fikse dette snarest. Vi venter i spenning.

Saken er løst: Nei

PS. Nettsiden Speedtest.net gir deg muligheten for å se om du får hva du betaler for. Test opp mot Oslo serveren for best utnyttelse og stabilitet i testingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare sånn at eg har sagt det til alle som sliter med dårlige linjer, IKKE VELG LEVRANDØRER SOM IKKE FRA STARTEN AV IKKE SELGER nett.

Grunnen til at jeg sier dette, er fordi at Canal digital og andre firmaer som selger tillegs tjenester i tilleg til det de selger utenom, må vurderes bort. her er ett Kabel/satelitt tv selskap som i tilleg selger internett, nå vet jeg ikke om trådstarter har parabol eller kabel hjemme hos seg, men grunnen til dårlige linje hos deg er nok mest sansynelig fordi nettet ditt er egentlig lagt for TV distrubisjon, og ikke data og tele :)

Hvis du får muligheten til og bytte til fiber linje, slik som vi er så heldig og ha her i rogaland, vil jeg anbefale og bytte straks, da det er stabilt både til tele, data og tv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...