Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser, hva gjør jeg med de?

Gjest Guest_Blå_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Blå_*

Jeg fikk en kjæreste i vår. Men nå er det slutt. Greit nok, sånt skjer.

Men problemet er at det ikke er greit...

Fatter ikke hvorfor det skal være så forbanna vanskelig, hvor vondt skal det gjøre. Jeg vil ikke det her. Jeg er ikke sint på henne, jeg er ikke sint på meg eller situasjonen. Jeg har akseptert at det er sånn.

Men alikevel sitter jeg her å sulker og venter på at det skal gå over.

Er en uke siden det ble over nå, og det har nesten gått greit hele uka.

Jeg har alltid vært en person som er styrt av logikk og ikke følelser, men nå kjennes det ut som om følelsene styrer mer enn det logikken gjør. Jeg forstår ikke hvorfor jeg er så sinnsykt lei meg...

Jeg vet at det her går over etterhvert, men akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Var oppe hos henne nå og fikk en klem fordi jeg var så lei meg. Hun er så snill, at hun gir meg det....

Fikk 2 faktisk.

Hva gjør jeg?

21 år og første ordentlige kjærlighetssorg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt avhengig av hvordan det står til og hva du orker er det noen måter jeg har brukt.

1) Sitte hjemme og deppe, høre på deppemusikk, gråte noen tårer og tenke på hvor hvor kjipt det er. Få sørga litt.

2) begynne å tenke fremover. Hvor er kameratene jeg hadde før jeg ble sammen med dama (det blir avogtil sånn), hva driver de på med, og har jeg fremdeles nummeret, så er det jo bare å tekste. Kanskje de driver på med noe spennende for tiden.

3) Jobbe ekstra hardt på skole/jobb. Gå på trening og gi jernet. Jogge en tur. Gjøre noe som får tankene vekk og kroppen i gang.

4) Eventuelt prøve å fokusere på ting som ikke var så bra med eksdama, så skjønner man at egentlig så var det et lykketreff. For damene kommer og går, mens kameratene består :new_woot: I teorien i hvertfall.

5) Ta en fest, og et par pils sammen med gode kompiser. Litt rolig, snakke med kamerater fest.

6) Familie, holdt på å glemme dem. De har sikkert holdt på med sitt mens du har vært forelska. Greit å oppdatere seg der, og vise litt interesse igjen. Det kan jo hende de synes de har sett litt lite til deg.

I hvertfall ikke plage ekstama, for hun gjorde det jo slutt, så da er det stort sett der det ender uansett. Bortsett fra at man kan si mye rart og gjøre kjipe ting når man har kjærlighets-sorg. Du vil helst slippe det. Eller at hun blir sammen med deg igjen fordi hun synes synd på deg.. ikke bra.

Og treffer du ei ny dame er det lurt å vente til du føler du er over den gamle først. Si 3 mnd? Ellers blir det ofte en kjip affære der du finner ut at du savner den gamle mens du er med den nye.

Men jeg har tatt feil før...

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Kjærlighetssorg er en ganske komplisert ting, og er noe alle er igjennom i løpet av livet sitt. Noen ganger varer det et par uker, andre ganger kan det vare i flere mnd, ja kanskje til og med år.

Det er ikke så mye å gjøre med det annet enn å holde deg selv i aktivitet, noe som speeder opp prosessen.

Ha noe på plakaten hele tiden. Aldri sitt inne og tenke på hvor flott jenta var, for i denne situasjonen vil du alltid fokusere på alle hennes positive sider, og glemme hennes negative sider. Dette vil fungere mot sin hensikt og gjøre det enda vanskeligere å komme deg videre.

Hver gang du finner deg selv sittende å tenke, så må du finne på noe med en gang. Ta deg en joggetur, ring noen kamerater, kom deg ut.

Det eneste jeg kan garantere deg er at dette kommer til å gå over. :) Hun er ikke den super-jenta som du tror at hun er, og du vil møte ei annen jente som får hjertet til å hoppe over et slag. Det er bare snakk om tid, og få seg selv til å holde hodet høyt gjennom den tiden.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Blå_*

En del av meg forstår ikke helt at det er over. Men den er under behandling, eller under kverning. Med en skjem kvern...

Ante ikke at følelser kunne være så sterke. Og vi var jo bare sammen 5måneder. Men det var så sinnsykt klaff den tiden vi var sammen. Hmm, tror ikke jeg skal skyve unna alle de positive tingene vi hadde sammen. Heller se døden i hvitøyet og lære noe av det enn å skyve det under teppet.

Jeg har samtidig sympati for henne fordi hun ikke føler noe for meg lengre, for jeg vet jo at hun ikke kan noe for det.

Haha, for et klovnesirkus av følelser.

Men takk for svar da folkens, setter pris på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...