Gå til innhold

XP1800 ikke stabil over 1,6V!?

Anbefalte innlegg

Har en XP1800 type DLT3C som jeg har drevet og kjørt inn i Prime95 i 5-6 timer nå på 2231 MHZ, 1,56-1,59V. Tenkte jeg skulle prøve litt høyere hastigheter, så jeg klokka litt opp og satte spenningen til 1,65V (fordi den ikke var stabil lenger). Den ble ikke særlig bedre med høyere spenning, så jeg satte den til 1,7V. Ikke noe bedre, og på 1,75V ble den faktisk MINDRE stabil.... Kjølinga er av type vann, så det skulle ikke være noe problem, hk sensoren viser 46 grader på full load, men jeg vet den måler 8-10 grader for mye (har sjekka med eksternt termometer).

Noen som vet hva dette kan komme av? VIL over 2,4 GHz :wink:

Må jeg brenne inn mer eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du forteller oss litt mer så hadde det hjulpet.

Hovedkort:

FSB:

osv..

Opps, glømte det ja...

Epox 8rda. Kjører på 194 MHz stabilt (vannkjøling på NB, passiv på SB). Har kjørt med det og en xp2100 på 1,87V i over en uke nå, dønn stabilt, så jeg vet at det ikke er hk eller psu (enermax 350W forresten) som setter grensene. Det må være cpu etter alt jeg kans skjønne... Aldri vært borti noe lignende, så synes det var litt rart...

Lenke til kommentar
Om du forteller oss litt mer så hadde det hjulpet.

Hovedkort:

FSB:

osv..

Opps, glømte det ja...

Epox 8rda. Kjører på 194 MHz stabilt (vannkjøling på NB, passiv på SB). Har kjørt med det og en xp2100 på 1,87V i over en uke nå, dønn stabilt, så jeg vet at det ikke er hk eller psu (enermax 350W forresten) som setter grensene. Det må være cpu etter alt jeg kans skjønne... Aldri vært borti noe lignende, så synes det var litt rart...

Det har vært tilfeller der man ikke har fått kjørt noe særlig høy vcore til å begynne med, men de fleste kommer litt etterhvert men andre sitter fast på 1,8-1,9v og 2,4 Ghz..

Du burde uansett klare 1,8v synes jeg..

Lenke til kommentar

Joda, kan jo sette ned både multiplikator og fsb, men det er jo ikke noe gøy :wink:

Ser ut som jeg fikk den til å kjøre stabilt på 2328MHz og 1,62V nå forresten. Lar den kjøre Prime95 i natt og i morra, så får vi se neste kveld 8)

Lenke til kommentar

Kjører seff maks fsb i sync =)

Kommer ikke høyere enn 194MHz for øyeblikket, men jeg har en motstand og en loddebolt liggende som jeg tenkte jeg skulle ta i bruk snart, så får vi se...

Har forresten kommet meg over 2,4 GHz nå, og nærmer seg å være stabil over 1,7V. Merkelige greier det der, men det virker som den må kjøres opp litt og litt av gangen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...