Tore Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hei. Denne feilen har jeg hatt siden jeg satte sammen og startet opp den nye PCn... INFO: Core i7 med 12Gb ram og ATI 4890 skjermkort... Samsung SyncMaster 2494HS skjerm (24" 16:9) Windows 7 64Bit... I Vanlig Windows bruk er fargene riktige, i forhåndsvisning i mapper osv... Problem 1: Men når jeg åpner Windows Fotovisning, altså dobbeltklikker et jpg bilde, så blir fargene alt for gule... (se vedlegg) Hvor kan man endre dette.? Rimelig sikker på at det er et Windows problem... Problem 2: I Photoshop Elements 6 får jeg melding om at fargeprofilen ikke støttes eller er feil eller noe i den retningen, det kan høres ut som om det er fargeprofilen i forhold til skjermen eller skjermvisning.. Så om noen har løsning på en eller begge av disse fargeproblemene blir jeg happy..! Endret 10. desember 2010 av Tore Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Eg har hatt same problem, med ein Dell skjerm. Windows Update lasta berre ned ein skjermdrivar å pressa den på - det har nok skjedd her óg. Mykje betre å berre nytte den "generiske" så dei kallar det. Standardrivaren. Eg sitt dessverre ikkje på Windows nett no, men eg trur du kan velje bort drivaren i kontrollpanel eller under Display. Hugser ikkje heilt. Prøv å søke etter Color Management i Kontrollpanel. Skal poste ei oppdatering når eg sitt på Windows om du ikkje finn ut av det. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Ser ikke ut til å finne noen løsning innen Skjermdriver verden heller, det er riktig driver og nyeste driver som er installert.. (se vedlegg) Kan det være at Skjermdriveren ikke er kompatibel med Windows 7...? Eventuelt så er det noe med Fotovisningen i Windows 7, siden det er kun da dette gulskjæret kommer... Lenke til kommentar
Code_66 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ser ikke ut til å finne noen løsning innen Skjermdriver verden heller, det er riktig driver og nyeste driver som er installert.. (se vedlegg) Kan det være at Skjermdriveren ikke er kompatibel med Windows 7...? Eventuelt så er det noe med Fotovisningen i Windows 7, siden det er kun da dette gulskjæret kommer... Ser du hadde dette problemet i fjor. Og at du sikkert har løst problemet for lenge siden. Men denne tråden kom øverst på Google da jeg søkte på samme problem selv i dag. Så jeg tenkte jeg bare skulle skrive hva som hjalp meg i denne situasjonen. - Trykk på Startknappen på oppgavelinjen. - Søk i programmer og filer. Skriv inn "Farge". Da velger du "Fargebehandling". - Under "Enhet" velger du din skjerm. - Hak av boksen "Bruk mine innstillinger for denne enheten". - Klikk på "Legg til..." og velg profilen under ICC-profiler som heter “sRGB IEC61966-2.1” - Klikk "OK". - Nå er “sRGB IEC61966-2.1” lagt til i listen over profiler. - Merk linjen til “sRGB IEC61966-2.1” og trykk deretter "Angi som standardprofil". - Klikk "Lukk". Da skal gulfargen være borte 2 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Kuuult! Jeg har ikke fikset problemet, jeg har nesten glemt hele greia å levd med det, siden ingen hadde noen løsning. Jeg fulgte din How To, og nå er fargene korrekte! :new_woot: Det lønner seg å svare på selv gamle spørsmål av og til 1000 Takk Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg kupper denne tråden litt med ett spørsmål: Når jeg kalibrerer min Eizo skjerm, blir en ICC-profil lagt til i Windows(7). Problemet oppstår når jeg åpner bildet i en nettleser eller en annen pc, så blir fargene feil i forhold til fargene i Photoshop. Har prøvd det meste, proof setup etc. etc. Men ingen løsninger har fungert. Noen erfaringer med dette problemet? Endret 10. desember 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå