Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Msn - når kan jeg be ei jente ut?

Gjest ForvirretMann

Anbefalte innlegg

Gjest ForvirretMann

Hei. Jeg er en gutt, har aldri hatt kjæreste, og heller aldri vært på date. Det var et par år siden jeg passerte tyve år, men bruker gjesteposting nå i og med at jeg har en egen bruker på dette forumet.

Msn/Facebook er fine verktøyer. Det er foreløbig de beste verktøyene jeg har for å kontakte jenter, og jeg har nok av dem både på msn og facebook. Jeg går i grunn aldri ut på by'n, men det er vel for at jeg er avholds. Høres for meg merkelig å gå ut på utesteder som avholdsperson for å sjekke opp jenter.

Tingen er at jeg lett kan lage venneforhold med jenter på msn, men har store problemer med å finne ut hvor og når jeg kan ta neste steg, for å be hun ut. Jeg snakker for tiden med ei på msn, som jeg liker. Jeg vet ikke om hun liker meg da, eller om hun er ute etter et forhold eller noe slik. Men ettersom jeg ikke lenger går på samme skole som henne, så er internett chatting det eneste verktøyet jeg bruker for å få kontaktet henne på.

Jeg har så lyst til å bare midt i en samtale spørre "vil du bli med ut en dag", eller "har du lyst til å finne på noe en dag", men har ikke turt enda fordi jeg tror hun er litt sjenert av seg. Kanskje svarer hun nei hvis jeg spør, selv om hun egentlig vil være med ut/ finne på noe en dag?

Det er alltid jeg som kontakter henne på msn, og til nå har ikke hun kontaktet meg. Hun virker blid og glad når jeg snakker med henne på msn, og svarer ofte utfyllende da jeg spør henne om ting. Som regel er det jeg som holder samtalen i live, men det hender at hun spør om ting også (blir vel mer "returspørsmål" da, sånn at hvis jeg spør hvordan det går med henne, spør hun tilbake hvordan det går med meg).

Det er da dilemmaet kommer; burde jeg bare spørre henne sånn rett ut om hun har lyst å bli med ut en dag/ finne på noe en dag, og hvis hun ikke vil, bare "glemme" henne og heller forsøke meg på en annen jente? Eller hender det at noen jenter bare er litt for sjenerte av seg, og kanskje ikke vil godta slike forslag over nettet, men kun i real life?

Hadde vært kjekt med noen innspill fra jenter også, hvordan dere tolken min situasjon også. Jeg er bare så usikker, og må nesten mannes litt opp :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er jo bare og spørre henne rett ut om hun vil finne på noe en dag :)

Når det kommer til gjensidig interesse, så tror jeg ikke hun er noe spesielt interessert, siden det alltid er du som må kontakte henne, du som må holde samtalen i gang osv. Det du kan prøve på, er å logge på msn og ikke skrive noe til henne, for så og se om hun tar kontakt med deg.

Lenke til kommentar

Det kan være noe i det CPT sier ovenfor. Men for alt det vi vet kan det være at hun er sjenert og ikke tør å ta kontakt. Du kan forsøke å spørre om dere skal finne på noe en dag og se hvordan det går. Hvis hun ikke viser noe interesse - hverken som kjæreste eller venn - så burde du kanskje la henne være.

Lenke til kommentar
Gjest ForvirretMann

Vel, jeg må vel bare se å ta det store steget og spørre henne neste gang jeg ser henne på msn. Jeg brukte hele min ungdom foran en dataskjerm da, og brydde meg ikke stort om forhold og slik. Derfor har jeg lite erfaring på jentefronten, for å si det slik.

Jeg får sikkert et skikkelig svar da, hvis hun av en eller annen grunn ikke er interessert i å finne på noe som helst da. Men jeg trang bare litt oppmanning ved å høre andre folk sin mening på dette forumet i forkant da, for mange her har nok lang erfaring fra det å begynne et forhold, og det å være i et forhold.

Nå blir ting spennende; jeg begynner bare å bli litt smålei av å fortsette å gå en vei som ikke har noen ende (snakke med jenter på msn uten fremgang).

Får se om jeg får kontaktet henne i morgen da på msn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...