Gå til innhold

Hvordan låse datamaskinen til kun å bruke enkelte programmer

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha med musikkanlegget mitt på en storfest om noen uker. Jeg har litt angst for å sette anlegget på en sånn fest omringet av fulle ungdommer, men tar sjansen. Musikk skal spilles av min bærbare pc og jeg vil derfor låse den til kun å spille av musikken som ligger på den med enten windows media player eller winamp. Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det vil altså si at det er du som vil styre musikken?

Enkel løsning er hvis du legger all den musikken pcen skal spille mellom inn på winamp, og så presser du - windows knappen (heter ofte start) og L samtidig, da vil du låse maskinen din og må ha passord for å gå inn og skifte, dette for utsetter at du har passord på maskinen :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg sikker på hvilket os du bruker, men i xp kan du deaktivere bruk av ctrl+alt+del ved hjelp av noe som heter "group policy" dette finner du ved å trykke start+r og skriv deretter "gpedit.msc"

Deretter velger du User Configuration > Administrative Templates > System > Ctrl+Alt+Del Options > Remove Task Manager (sett denne til "Enabled" og klikk ok)

Er usikker på hvordan dette gjøres i vista, men fant denne løsningen etter et lite søk på google: (jeg har ikke testet om dette virker, det får evt. bli opp til deg)

"This policy can be simply controlled by modifying the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system\DisableCAD (DWORD)

When you set it to 1, Ctrl+Alt+Del message will be disabled. When it is set to 0, the message is enabled. When the key is not present, the message status depends on the logon enviroment - it is enabled in domain and disabled in workgroup."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Der finnes programmer som kalles for internet kiosk som kan låse maskinen helt ned og legge godkjente programmer som får kjøre. Maskinen låses opp med passord.

Slikt som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...