Gå til innhold

Hvordan gå opp i vekt?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurte på om dere har noen gode råd til hvordan jeg kan legge på meg, så raskt som mulig?

Hva skal jeg spise, hvor mye skal jeg trene(for å bygge muskler)?

Aller helst vil jeg legge på meg litt fett, jeg har rett og slett for lite fett på kroppen(spesielt da på armer og bena)

Jeg er 16 år, ca. 160 høy og veier 48,5 kg. Er jente..

 

Jeg sliter veldig med å legge på meg! Alltid vært veldig tynn, noe som ødelegger MYE av min selvtillit! Går ikke i shorts og helst ikke i t-skjorte.

 

Jeg er ikke flink til å variere pålegg(et) på maten(er vel litt kresen), noe som gjør meg lei av maten jeg spiser.

Har dere noen eksempler på godt pålegg jeg kan ha på brødskiva? Og varierte måltider(brød, frukt, havregryn osv)

 

Vil helst se resultater til jul, om det er mulig :)

 

 

Jeg har alltid trent mye(håndball og fotball), men ikke så mye nå lenger.

 

Takker for svar :)

Endret av --Tiaaa--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Spis brød med masse smør

(kjøtt, nugatti, smør works on everything)

 

2. Sitt stille hele dagen, helst foran en pc.

 

3. Legg til jevnlig potetgull og sjokoladespising

(bonus hvis du drikker brus/energidrikker).

 

4. Bli avhengig av WoW.

 

5. Bare gjør grunnleggende trening så du kan klare og gå opp trapper uten og slite deg ut.

 

Thats my 5s for you. Good luck.

Lenke til kommentar
4. Bli avhengig av WoW.

 

man blir ikke feit av å spille wow vet du!

 

Har selv vært der trådstarter er nå. men alt fiksa seg da jeg begynte med kampsport(mat lysten økte veldig)

 

brødskive:

nøkkelost/gulost med paprika og/eller agurk

salami med agurk

Endret av Estella!
Lenke til kommentar
Hvordan ser en normal dag ut for deg da i matveien?

 

 

Hm.

 

Frokost: 1 brødskive

(har ikke vært så god til å spise frokost fordi jeg ikke klarer å spise så tidlig, men dette har blitt bedre)

 

Lunsj: 2 brødskiver (og kanskje en yoghurt eller frukt)

 

Etter skolen: 1-2 brødskiver

 

Middag: Oftest 2 porsjoner(varier utifra hva vi har)

 

Kveldsmat: 1-2 brødskiver

 

 

Det er i det siste jeg har blitt flink til å spise brødskiver, har egentlig aldri vært glad i det, men det begynner å hjelpe.

 

Sånn ca. ser ''mathverdagen'' min ut.

 

:)

Lenke til kommentar

Fyren spiser jo ikke mat, trenger jo ikke å ty til godteri da.

Han spiser jo som en nevrotisk jente med anoreksia.

 

Frokost: Havregryn, melk, syltetøy, banan.

Lunsj: 4 grove skiver og litt usaltede nøtter. 0.5l vann.

Etter skolen: et eple, litt usaltede nøtter.

Middag: det du får.

Kvelds: 4-5 grove skiver og litt frukt eller yogurt. melk til drikke

 

Da spiser du i hvertfall mer enn du gjør nå.

Endret av Kenneth199
Lenke til kommentar

Snakk om å drite på draget!

Da stiller saken seg annerledes :D

Trodde du var gutt siden du ikke sa noe om det.

 

Du sier at du holdt på med fotball og håndball før, driver du med noen aktiviteter nå?

 

Hvis du har lyst til å bygge muskler så er det styrketrening som gjelder. Er denne måten jeg ville anbefalt å gå opp i vekt på.

Endret av Kenneth199
Lenke til kommentar
4. Bli avhengig av WoW.

 

Det der er bare så latterlig unødvendig og skrive, tror du/prøver du å være artig eller noe?

 

Til TS: Du kan jo alltids spise veldig usunt, eller begynne å trene styrke.

 

Er ikke latterlig i det hele tatt. Blir du avhengig av Wow, sitter du mye forran dataen. Dermed bidrar det til at du legger på deg.

Lenke til kommentar

Du burdte fortalt at du var jente allerede i første innlegg da xD. Men det er bare å spise mere, enkelt og greit. Ta dobbel dose av hva du vanligvis spiser. Tren litt styrke, det vil også øke matlysten din. Du kan jo også droppe disse mellommåltidene dine og heller spise tre større måltider til vanlig, det vil minke forbrenningen din. Spring trapper i stede for å jogge. Da øker du nok raskt

Lenke til kommentar
anbefaller sterkt å ikke begynne å spise usunt bare for å legge på seg. for selv om man ikke legge så mye på seg rund på kroppen av det kan det legge seg på rundt blodårene..

 

 

Har ikke planer om å spise usunt for å legge på meg :)

 

Har planer om å spise mye av det samme som jeg gjør nå, men i større mengder hvert måltid.

Trenger derfor noen gode forslag på godt pålegg og noen gode matretter o.l

 

:)

Lenke til kommentar
4. Bli avhengig av WoW.

 

Det der er bare så latterlig unødvendig og skrive, tror du/prøver du å være artig eller noe?

 

Til TS: Du kan jo alltids spise veldig usunt, eller begynne å trene styrke.

 

Er ikke latterlig i det hele tatt. Blir du avhengig av Wow, sitter du mye forran dataen. Dermed bidrar det til at du legger på deg.

 

lol

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor folk kommer med forslag om å spise chips og anna dritt! Det er ingen måte å gjøre det på.

 

Begynn å tren mer, dette vil øke appetitten. Prøv å alltid ha med deg noe å spise på. Retter som pasta med kylling eller ris med scampi er gode retter som er godt for både muskel bygging og vekt øking. Bruk godt med olje og gjerne fløte :)

 

Jogging og styrke trening (få hjelp fra en på trenings senteret) vil øke mat behovet og muskel massen.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor folk kommer med forslag om å spise chips og anna dritt! Det er ingen måte å gjøre det på.

 

Begynn å tren mer, dette vil øke appetitten. Prøv å alltid ha med deg noe å spise på. Retter som pasta med kylling eller ris med scampi er gode retter som er godt for både muskel bygging og vekt øking. Bruk godt med olje og gjerne fløte :)

 

Jogging og styrke trening (få hjelp fra en på trenings senteret) vil øke mat behovet og muskel massen.

 

 

Kommer ikke til å spise usunt for å legge på meg :)

 

Takk, da skal jeg gjøre det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...