ronnygl Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hei på alle, Forsøker å finne ut hvilket kamera jeg skal gå for (første digitale). Er vant til litt frihet med speilreflekskameraer fra før, men har nok ikke råd til noe digitalt speilrefleks. Cannon Powershot G3 virker meget bra, men er kanskje litt for dyrt. Oly C-750 (med 10x zoom) har fååt god omtale, men etter å sett på bildene på Image Resources sine tester, synes jeg Cannon gjør en bedre jobb (det må være vanskeligere å lage god optik med 10xzoom). HP 850 har fått glimrende kritikker hos AKAM, men brukerne har opplevd en god del software feil, dessuten er det litt klumpete. All hjelp mottas med takk! Er XD kort den kommende standarden (det sies at de kan lage kort med 6 Gb på allerede)? :smile: Lenke til kommentar
hce Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Er XD kort den kommende standarden (det sies at de kan lage kort med 6 Gb på allerede)? I denne der Martin tester et Olympus C-5050 får CF bedre ytelse enn xD. Jeg liker personlig CF best, de har helt grei størrelse fysisk, du får mye MB for penga og de kan leveres på mange gigabyte (enn så lenge hvis du kan benytte CF II). CF får du ihvertfall opp til 2GB, IBM kommer har vel en på 4GB snart og større kort er rett rundt hjørnet Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 XD kommer neppe til å bli den kommende standarden, men en av mange standarder. Tviler på om det er flere enn Fujifilm og Olympus av de store som vil bruke formatet. Foreløpig er det CompactFlash som gir best ytelse og mest for pengene. Jeg holder på med en test av C-740 nå, denne vil komme på nett om ikke mange dagene. Da kan du kanskje få et inntrykk av hvordan C-750 vil bli (som forøvrig ikke kommer på markedet før om ca. en måned) Både Canon G3 og HP 850 er gode kameraer; hvis man vil ha kraftig zoom er HP det beste valget, ellers G3. Mest for pengene av disse gir HP. MLW Lenke til kommentar
SW-547 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 hvis man vil ha kraftig zoom er HP det beste valget Vel det er jeg litt uenig i. Jeg har hatt Olympus 730uz og har lånt et Hp850 for en helt uvitenskaplig sammenligning. Mitt førsteinntrykk av HP´850 var dårlig, kamera virket "billig" i konstruksjonen/plast/slark osv. Det var også utrolig tregt til å vise/lagre bilder. Det er vel heller ikke noe særlig med tilleggsutstyr å få til disse. Det var også dårligere resultat med (ikke mindre) digital zoom på dette, samt mindre optisk zoom. Jeg kan ikke se et punkt som HP har noen salgsfordel fremfor Olympus sitt kamera. Ta deg en tur i fotobutikken for å se om du får samme følelse. Når det gjelder "mini kjempen" Canon G3, ville jeg heller ventet på DSC-V1 fra Sony . Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå