Gå til innhold

Knapp skal åpne ny form

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med følgende spørsmål. Jeg benytter Visual C++ 2008 express edition.

Når jeg lager en windowsapplication har jeg opprettet et form med en knapp (button1) Hva skal jeg gjøre for å få denne knappen til å åpne en ny (tilsvarende) form?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først programere flere former inn i programet, for eksempel du skal ha 5 former totalt, i første form som er begynnelsen av programet, må alle de formene som ikke skal være der programeres slik at de ikke vises.

form2.hide

form3.hide

form4.hide

form5.hide

da vil ikke formene vises når du starter programet, når du da trykker button1. må du programere slik at den formen du vil vise kommer fram, sånn at koden for knappen vil være

form2.show

Hvis du vil at den første formen, altså form1 skal vekk når du har oppe en av de andre formene, må du også programere inn dette

form1.hide

Lenke til kommentar
Hei! Håper noen kan hjelpe meg med følgende spørsmål. Jeg benytter Visual C++ 2008 express edition.

Når jeg lager en windowsapplication har jeg opprettet et form med en knapp (button1) Hva skal jeg gjøre for å få denne knappen til å åpne en ny (tilsvarende) form?

På forhånd takk for svar.

Det spørs helt hvilket API du bruker. Presiser litt mer, så blir det enklere å hjelpe.

Jeg mistenker at kun Windows Forms for .NET er tilgjengelig i Visual C++ Express, da Windows SDK ikke følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...