Ghdmf Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med følgende spørsmål. Jeg benytter Visual C++ 2008 express edition. Når jeg lager en windowsapplication har jeg opprettet et form med en knapp (button1) Hva skal jeg gjøre for å få denne knappen til å åpne en ny (tilsvarende) form? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Du må først programere flere former inn i programet, for eksempel du skal ha 5 former totalt, i første form som er begynnelsen av programet, må alle de formene som ikke skal være der programeres slik at de ikke vises. form2.hide form3.hide form4.hide form5.hide da vil ikke formene vises når du starter programet, når du da trykker button1. må du programere slik at den formen du vil vise kommer fram, sånn at koden for knappen vil være form2.show Hvis du vil at den første formen, altså form1 skal vekk når du har oppe en av de andre formene, må du også programere inn dette form1.hide Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med følgende spørsmål. Jeg benytter Visual C++ 2008 express edition. Når jeg lager en windowsapplication har jeg opprettet et form med en knapp (button1) Hva skal jeg gjøre for å få denne knappen til å åpne en ny (tilsvarende) form? På forhånd takk for svar. Det spørs helt hvilket API du bruker. Presiser litt mer, så blir det enklere å hjelpe. Jeg mistenker at kun Windows Forms for .NET er tilgjengelig i Visual C++ Express, da Windows SDK ikke følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå