napap99 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hallo! Jeg planlegger å lage en nettbutikk hvor jeg selger forhondsinstallerte harddisker, altså harddisker med ferdig installert operativsystem klar til bruk med en gang! Jeg vil vite hvor mange som tror dette er en bra ide... tror dere dette vil selge? Hvor mye ska jeg ta for jobben? osv... Venligst svar om du kan.. Endret 4. oktober 2009 av napap99 Lenke til kommentar
arneodin Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 os'et sin aktiverings kode låser seg til hk't og under instalasjon tilpasser det seg maskininen det innstaleres på. Når du setter den hdd'n inn i en annen maskin går den helt "bananas". Aktiviser på ny meldinger og mye rart som skjer. for ikke å snakke om drivere. Jeg har fått det til å funke men i det kunden din setter den inn i maskina si vil han ønske han innstalerte det fra bunn selv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 ett stort problem er jo at windows kan(og antagelig vil) tryne om du legger inn på en pc og sender den til kunden som putter den inn i en helt annen type pc. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Harddisker med noe "ekstra" installert Lenke til kommentar
napap99 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 os'et sin aktiverings kode låser seg til hk't og under instalasjon tilpasser det seg maskininen det innstaleres på.Når du setter den hdd'n inn i en annen maskin går den helt "bananas". Aktiviser på ny meldinger og mye rart som skjer. for ikke å snakke om drivere. Jeg har fått det til å funke men i det kunden din setter den inn i maskina si vil han ønske han innstalerte det fra bunn selv. Vel ja windows, men linux derimot har ikke slik aktivering og kan tillogmed kjøre fra både USB pinne og Live CD med drivere inntakt. Hva windows angår får kunden driverne på en cd sammen med cden som jeg har brukt til å installere os`et. Selve systemet er altså installert så hva kunden gjør er at han installerer hardisken og starter maskinen. Når windows ber om aktivering taster kunden in CD koden, så er jobben gjort! Jeg vet at mangen kan ha problem med å installere oset blant annet fordi den nye harddisken kansje ikke har SATA controller driver og fordi de kan ha problem med å finne riktig drivere til sin maskin. Og enkelte har kansje lyst på større harddisk men orker ikke tanken på en lang installasjon av operativ system. men uansett takk for at dere gir svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå