Gå til innhold

Kjøpe W7, hvor mange lisenser?

a-z

Anbefalte innlegg

Hei

Som vi alle vet, nærmer lanseringen av Microsofts nye OS, Windows 7, seg. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av W7 Ultimate, når den norske versjonen kommer. Men, jeg lurer på en ting, hvor mange lisenser får jeg med da? Jeg har en stasjonær og en laptop, og vil gjerne ha W7 Ultimate på begge.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ser det ut til at du må kjøpe 2. Du får nemlig bare 1 lisens pr pakke. Med mindre de begynner å selge såkalte Family packs her i landet. Så vidt jeg forstod så hadde ikke MS Norge noen planer om å selge dem her. Du kan alltids kjøpe en evt. family pack fra Amazon i så tilfelle, billigere blir det sikkert også.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mange lisenser du trenger, så ikke kjøp Ultimate, er bare bortkastet.

Kjøp heller Windows 7 Home Premium, inneholder så og si alt Ultimate har, med unntak av Bitlocker, muligheten til å bytte mellom 35 språk og noen små ting de fleste aldri får bruk for.

W7 Home Premium er ikke så strippet som Vista HP eller XP Home.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/products/compare

Lenke til kommentar

Ser foreløpig at prisen på Ultimate oppgraderiing er ca 2800 (samme som full versjon!) mens prisen for pro er ca det samme. På Microsoft sine sider får man en oppgradering til Ultimate for $ 220 = kr 1253. Kan man ikke da like gjerne kjøpe denne og så velge Norsk som språk av de 35 språkene?

Lenke til kommentar
Ser foreløpig at prisen på Ultimate oppgraderiing er ca 2800 (samme som full versjon!) mens prisen for pro er ca det samme. På Microsoft sine sider får man en oppgradering til Ultimate for $ 220 = kr 1253. Kan man ikke da like gjerne kjøpe denne og så velge Norsk som språk av de 35 språkene?

Problemet er at du ikke får kjøpt på Microsoft.com - de godtar ikke norske kort. (og du må bruke falsk adresse i USA). Uansett - det stopper på kortet ditt. Har prøvd VISA, MAstercard og Amex, men alle er knyttet til Norge og blir derfor stoppet.

Du kan kjøpe fra amazon.co.uk eller microsoft.co.uk - men hos microsoft.co.uk må du da bruke Sverige som adresse siden ikke Norge står på listen.

Lenke til kommentar
Jeg har tilfeldigvis et MasterCard i en Amerikansk bank, men jeg får vel gjerne problmer med adresse i Norge?!?

Stemmer, du får ikke en gang mulighet til å skrive Norge inn som adresse, og både telefon nummer etc er lagt opp til å kun ta amerikanske nummer. Postnummer etc må også være i USA. Du kan selvsagt fake det meste, så har du et kort fra en bank i USA og du skriver inn falsk adresse og telefon nummer, så kan det funke.

Jeg brukte faket adresse etc da Vista kom, men da var det fortsatt åpent for norske kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...