Madeo Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Har nå OC'et litt. Maskinen er stabil som FY, men tempratuern er høy! BCLK er på 200, og den er multipliet på 18 (=3600mhz). QPI link er 3600mhz, og memory er satt til 1600 mhz i BIOS. har noctua 1366-kjøleren ,og er ganbske så sikker på at den er riktig montert. Volten til kjernen er 1.2. MEN Under stresstest er core-temp på 99 grader, under spilling holder den seg på 85 ca. idle 55-60. Noe som er galt? hadde håpet på å presse ut 200 mhz til, men den ble faderlig fort varm! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 M0AR kjøling Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 M0AR kjøling mer? har jo lagt masse penger i big-tower med fire vifter + noctua-kjøleren, som ifølge flere tester skal være noe av det beste som finnes? btw, har D0 - stepping Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 får du 99 grader med noctunaen så ER den montert feil Jeg har samme kjøler og sånn er det. Snu kjøleren 90 grader. Det kan hjelpe M0AR kjøling Bra svar Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har jo midi tower og har 7 vifter Skal klokke så fort det kommer socket 1156 fester så jeg får bytta ut stock cpu vifta, imens kjører jeg på 3,3GHz orginalt 2,66 GHz. Idle på 26 grader. Anbefaler deg og prøve HWkafeen foresten Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) får du 99 grader med noctunaen så ER den montert feil Jeg har samme kjøler og sånn er det. Snu kjøleren 90 grader. Det kan hjelpe hm. Kan jeg snu den 90 grader? passer de side-bøyle-greiene (du skjønner hva jeg mener) monteres begge veier? (både || og = )? Endret 4. oktober 2009 av Madeo Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 får du 99 grader med noctunaen så ER den montert feil Jeg har samme kjøler og sånn er det. Snu kjøleren 90 grader. Det kan hjelpe hm. Kan jeg snu den 90 grader? passer de side-bøyle-greiene (du skjønner hva jeg mener) monteres begge veier? (både || og = )? Kjøleren kan stå både horisontalt og vertikalt. Passer med de hovedkorta jeg har sett. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 får du 99 grader med noctunaen så ER den montert feil Jeg har samme kjøler og sånn er det. Snu kjøleren 90 grader. Det kan hjelpe hm. Kan jeg snu den 90 grader? passer de side-bøyle-greiene (du skjønner hva jeg mener) monteres begge veier? (både || og = )? Kjøleren kan stå både horisontalt og vertikalt. Passer med de hovedkorta jeg har sett. Skal prøve det i kveld, kommer med oppdatering! Lenke til kommentar
LarsSkogmo Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Disse 920ene blir utrolig varme hos meg og. Kjører dog med en noctua NH-C12P jeg hadde liggende. På 4 ghz og opp over over 1,2 volt sliter den med å ta bort varmen. Klarer ikke prime eller linx i et normalt varmt rom med denne kjøleren. Kjører på 3,8 @ 1,1 volt for å holde den kald =) Samme cpu klarer fint 4,4+ på vann Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 jeg kjørte rett på 1.2 volt, kanskje jeg skal gi den litt mindre spenning? Hvis din er stabil 3,8 @ 1.1, og jeg kjører 3,6 @ 1.2, sier det jo litt.. Lenke til kommentar
LarsSkogmo Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja det er bare å leke seg med volten =) Ta ned litt og litt og litt =) Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Blir prossessor eller anna hardware slitt av og holde på hele tiden? Kan ende opp med flere titalls blå skjermer og screen freeze. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Skjønner ikke at cpu'en din kan bli så varm på 1.2volt. Skjønner heller ikke at du klarer 3,8 på 1.2v. Jeg må kjøre 1.35v for å klare 3,8-4ghz. Da er temp 80grad på load. Jeg har også Noctua kjøleren. Den kan apropo settes alle veier. Jeg har den slik at vifta pumper luft oppover mot kabinett taket. Mine settings er nå bclk 198, cpu v 1.35, qpi 1.35 og pll 1.96 Er det noe jeg burde forandret på dette? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Skjønner ikke at cpu'en din kan bli så varm på 1.2volt. Skjønner heller ikke at du klarer 3,8 på 1.2v. Jeg må kjøre 1.35v for å klare 3,8-4ghz. Da er temp 80grad på load. Jeg har også Noctua kjøleren. Den kan apropo settes alle veier. Jeg har den slik at vifta pumper luft oppover mot kabinett taket. Mine settings er nå bclk 198, cpu v 1.35, qpi 1.35 og pll 1.96 Er det noe jeg burde forandret på dette? Jeg fatter ingen ting nå jeg kjører på 1.15 v og 3,8 Ghz (19 multi, 200 BCLK) fortsatt 90 grader thoug.. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Bruker du 2 vifter? Og hvis du bruker 1, sikker på at du ikke har gjort kremtabben med å sette vifta slik at den suger og ikke blåser gjennom kjøleren? Sjukt at du klarer 3,8 på 1.15(rev.?). Hva står qpi og pll på? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Bruker du 2 vifter? Og hvis du bruker 1, sikker på at du ikke har gjort kremtabben med å sette vifta slik at den suger og ikke blåser gjennom kjøleren? Sjukt at du klarer 3,8 på 1.15(rev.?). Hva står qpi og pll på? Viftene står riktig. Det suges inn luft fra bunn, som blåses v. hjelp av to fifter kjennom kjøleribben, og så rett ut på andre siden igjen Lenke til kommentar
blinc Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jaja, da er det mulig du har litt dårlig termisk pasta. På den volten burde du få maks 85grader. But again: Hva står qpi og pll på? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Brannfakkel: Kan det være termometeret som er på feil vidde? Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jaja, da er det mulig du har litt dårlig termisk pasta. På den volten burde du få maks 85grader.But again: Hva står qpi og pll på? Du kan ikke si noe om max temperatur han burde ha på sin cpu, alle cpu'er varierer. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Brannfakkel: Kan det være termometeret som er på feil vidde? har sjekka med 3 forskjellige programmer, så er nok ikke det (med mindre "vidde" er et totalt ukjent begrep innenfor data) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå