Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nå OC'et litt. Maskinen er stabil som FY, men tempratuern er høy!

BCLK er på 200, og den er multipliet på 18 (=3600mhz). QPI link er 3600mhz, og memory er satt til 1600 mhz i BIOS.

har noctua 1366-kjøleren ,og er ganbske så sikker på at den er riktig montert. Volten til kjernen er 1.2.

MEN

Under stresstest er core-temp på 99 grader, under spilling holder den seg på 85 ca. idle 55-60.

Noe som er galt? hadde håpet på å presse ut 200 mhz til, men den ble faderlig fort varm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
får du 99 grader med noctunaen så ER den montert feil ;) Jeg har samme kjøler og sånn er det. Snu kjøleren 90 grader. Det kan hjelpe

hm. Kan jeg snu den 90 grader? passer de side-bøyle-greiene (du skjønner hva jeg mener) monteres begge veier? (både || og = )?

Endret av Madeo
Lenke til kommentar
får du 99 grader med noctunaen så ER den montert feil ;) Jeg har samme kjøler og sånn er det. Snu kjøleren 90 grader. Det kan hjelpe

hm. Kan jeg snu den 90 grader? passer de side-bøyle-greiene (du skjønner hva jeg mener) monteres begge veier? (både || og = )?

Kjøleren kan stå både horisontalt og vertikalt. Passer med de hovedkorta jeg har sett.

Lenke til kommentar

Kjøleren kan stå både horisontalt og vertikalt. Passer med de hovedkorta jeg har sett.

Skal prøve det i kveld, kommer med oppdatering! :)

Lenke til kommentar

Disse 920ene blir utrolig varme hos meg og.

Kjører dog med en noctua NH-C12P jeg hadde liggende.

På 4 ghz og opp over over 1,2 volt sliter den med å ta bort varmen.

Klarer ikke prime eller linx i et normalt varmt rom med denne kjøleren.

Kjører på 3,8 @ 1,1 volt for å holde den kald =)

Samme cpu klarer fint 4,4+ på vann

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at cpu'en din kan bli så varm på 1.2volt. Skjønner heller ikke at du klarer 3,8 på 1.2v.

Jeg må kjøre 1.35v for å klare 3,8-4ghz. Da er temp 80grad på load. Jeg har også Noctua kjøleren. Den kan apropo settes alle veier.

Jeg har den slik at vifta pumper luft oppover mot kabinett taket.

Mine settings er nå bclk 198, cpu v 1.35, qpi 1.35 og pll 1.96

Er det noe jeg burde forandret på dette?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at cpu'en din kan bli så varm på 1.2volt. Skjønner heller ikke at du klarer 3,8 på 1.2v.

Jeg må kjøre 1.35v for å klare 3,8-4ghz. Da er temp 80grad på load. Jeg har også Noctua kjøleren. Den kan apropo settes alle veier.

Jeg har den slik at vifta pumper luft oppover mot kabinett taket.

Mine settings er nå bclk 198, cpu v 1.35, qpi 1.35 og pll 1.96

Er det noe jeg burde forandret på dette?

Jeg fatter ingen ting nå :p

jeg kjører på 1.15 v og 3,8 Ghz (19 multi, 200 BCLK)

fortsatt 90 grader thoug..

Lenke til kommentar
Bruker du 2 vifter?

Og hvis du bruker 1, sikker på at du ikke har gjort kremtabben med å sette vifta slik at den suger og ikke blåser gjennom kjøleren?

Sjukt at du klarer 3,8 på 1.15(rev.?). Hva står qpi og pll på?

Viftene står riktig.

Det suges inn luft fra bunn, som blåses v. hjelp av to fifter kjennom kjøleribben, og så rett ut på andre siden igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...