Gå til innhold

Anbefalte innlegg

4d:   f6 c2 80				test   $0x80,%dl

Ja, hva skjer egentlig her?

Jeg har dissassemblet mbr-et mitt.

Første to bytes er 0xeb 0x48, altså jmp til 4a, og byte nr 0x4b og 0x4c er 0x90, altså NOOP

så kommer denne rare greien her. Jeg har en mistanke om at den gjør noe med interrupts, siden 0x80 er jo selveste interruptet for syscall greiene, right?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første to bytes er 0xeb 0x48, altså jmp til 4a, og byte nr 0x4b og 0x4c er 0x90, altså NOOP

så kommer denne rare greien her. Jeg har en mistanke om at den gjør noe med interrupts, siden 0x80 er jo selveste interruptet for syscall greiene, right?

Takk på forhånd.

TEST gjennomfører en bit-wise AND operasjon som påvirker flaggene og kaster bort svaret. Den vil sette CF og OF til 0 og påvirke SF, PF og ZF avhengig av resultatet(På 80386).

Lenke til kommentar

Takk på forhånd.

TEST gjennomfører en bit-wise AND operasjon som påvirker flaggene og kaster bort svaret. Den vil sette CF og OF til 0 og påvirke SF, PF og ZF avhengig av resultatet(På 80386).

Takk. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...