dachef Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har to laptoper som jeg bruker ganske flittigt og der den ene altid står hjemme. da jeg og har ganske mye nyttigt på den "hjemme" laptopen som kunne vert kjekt å hatt tilgang til på den jeg bruker når jeg er på jobb og ute på tur. Er det da et remote desktop program jeg bør bruke, eller er der noen andre alternativer som vil gi meg til gang til det jeg har på hjemme maskinen min til en hver tid? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 logmein.com er en genial side, du legger inn ett lite program på pc`n du vil fjernstyre, så får du tilgang til den via logmein.com når du vil. latterlig enkelt og bra, jeg har brukt dette lenge. dette går også stort sett gjennom brannmurer, proxy, og lignende uten å måtte endre config på noe av det. Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 LOGMEIN.COM er en løsning, og har selv brukt dette i min tid, men vil heller anbefale VNC, om du vet hvordan du åpner port i routeren din (altså port forwarding). Vet du det ikke, kan du enkelt finne ut hvordan du gjør det, det finnes mange GUIDER på akkurat det der. EN KORT GUIDE TIL INSTALLASJON OG OPPSETT AV VNC: 1. Last ned VNC Free Edition (Fyll ut skjemaet) 2. Installer VNC Free Edition, på både server og klient-maskinen. Dette går stort sett av smertefritt. 3. Jeg anbefaler å bruke et eget VNC-passord, ikke windows passord. (Aktivere admin-brukeren, og sett samme passord for denne kontoen, dette vil gjøre det enklere for deg, når du skal koble deg til.) 4. Som standard bruker VNC port 5900, benytt gjerne en egen, helst mellom 50000 - 65535 5. Åpne for ønsket port i routeren (forward denne porten) i standard tilfellet da 5900. 6. Benytt VNC Viewer på klient-maskinen til å koble deg til server-maskinen. (Skriv inn ipadresse:portnummer. EKS.: 12.123.123.123:5900) 7. Hvis alt fungerte som det skulle er du nå inne på server-maskinen med full grafisk tilgang til "skrivebordet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå