Gå til innhold

Hvor hardt kan man egentlig kjøre timings på minne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører nå på cas2-2-2-3.. på mitt abit NF7 kort er det mulig å sette alt til 1. Det er vel ikke mulig?

Tror jeg aldri har sett cas1 noe sted, med god grunn.

Noen med erfaring? gidder ikke å risikere en blank boot :p

Skal du teste sinnsyke innstillinger råder jeg deg til å lage en clean installasjon m/drivere og ta ghost backup (eller m/annet prog). På den måten slipper du å tenke på korrupte filer.

Går det skjeis tar det kun noen minutter å legge inn alt på nytt igjen. Når du føler at du har nådd en overklokking som er stabil (SETI@home, SuperPI, memtest86 etc...) kan du heller installere det du vanligvis ville hatt inne på maskinen. (skader jo ikke å ta ghost backup av denne installasjonen heller da...)

DrErling

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det bli noen korrupte filer egentlig? Hvis noe går gæli er det jo bare å slå av powerknappen bak.. eller flashe cmos da, om den er slått skikkelig vrang..

Ja, nei hvorfor det vet jeg ærlig talt ikke, men jeg har nå opplevd det, og flere med meg.....

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det bli noen korrupte filer egentlig? Hvis noe går gæli er det jo bare å slå av powerknappen bak.. eller flashe cmos da, om den er slått skikkelig vrang..

Ja, nei hvorfor det vet jeg ærlig talt ikke, men jeg har nå opplevd det, og flere med meg.....

fordi filer blir lastet over til minnet, som kanskje er så klokket at det gir feil informasjon når det skal tilbake på HDD igjen?

noe sånt :)

ellers var det veldig bra råd egil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...