evenandreas Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei og hå! jeg er en gutt på 14 år som trenger litt hjelp her... Saken er at jeg trenger strammere mage, jeg går for '' Six pack''. Jeg er en ganske sterk person, jeg har kraftig kroppsbyggning så jeg er ganske tung ( Ikke overvektig) Jeg spiller Innebandy og trener ganske mye. Jeg har nettopp hatt en opperasjon i kneet mitt sånn at jeg har ikke fått trenet så mye de siste 3 månedene så derfor har jeg lagt på meg litt, meste parten har lagt seg i Mage regionen. Men tilbake til saken, jeg trenger et råd til å få strammere mage muskler. Problemet er at jeg har problemer med å ta sit upps pga en rygg skade så jeg får ikke gjort så mye med det på den måten... Er det noen andre måter jeg kan få bedre magemuskler på da? Mvh Evenandreas. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hei! Får å få større/bedre magemuskler må man trene hardt dvs. ikke ta en vekt du kan kjøre 15 reps+ på. Ligg helst i området 5-10 reps. Når du føler du er blitt sterkere og kan ta vekten liettere, legger du på mer vekt, progresjon er viktig. Jeg vil anbefale deg å ikke kjøre sit-ups da dettte egentlig ikke har noe for seg. Når du klarer over 15 sit-ups er det ubrukelig til muskelbygging. Fra dette stadiet vil det for det meste gå på muskelutholdenhet. Finn en øvelse hvor du kan øke med vekt. mageøvelser kan du søke etter på google også poste her, så kan jeg ta en titt på hva som duger Burde også legge til at hvis du vil ha enda synligere six-pack vil det å gå på deff være måten å komme dit på, men det er egentlig ikke noe jeg er så keen på å anbefale til 14-åringer. Deff vil si å miste fett, og beholde muskler Endret 4. oktober 2009 av ToYBoi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå