Gjest Guest_gjest_* Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er egentlig veldig lei livet, ser ikke noe positiv fremtid for meg selv i det hele tatt; Har veldig få venner som bryr seg, aldri hatt dame(gitt opp helt på den fronten) og har en veldig usikker kariere, siden jeg sliter med studiet og rett og slett syntes dette samfundet er full av dritt jobber som jeg ikke har lyst til å ha noe med å gjøre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men dette er ikke et godt tegn når man er i en alder av 26år!? Jeg har derimot en interesse som gjør meg litt glad innimellom, men den krever mye penger og mye tid, noe man ikke som regel har som student. Med andre ord, så sliter jeg en del med ensomhet og føler meg veldig lite godt likt av andre mennesker, spesielt jenter....har veldig liten tro på at en pen kvinne noen gang vill forelske seg i meg:( Ellers derimot så ser jeg helt normal ut og har en helt grei stil, men det er vell kanskje av mindre betydning? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Den store fordelen er at man alltid kommer seg igjennom slike perioder der alt virker tungt. Jeg hadde samme dametankene som deg for noen år siden. Den 16. desember trodde jeg at jeg var dømt til evig ensomhet. Den 17. fikk jeg meg litt uventet en kjæreste. Det fikkes alltid håp Om du ikke har det, bør du finne deg en konkret ting du kan se frem til, enten ved endt studieår eller endt studie Jeg tror personlig at jeg hadde gått på veggen om jeg aldri hadde hatt noe å se frem til! Lenke til kommentar
Kyrk Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Bare gjør det du ønsker uansett hva det koster. Du er 26..du er ung og har hele livet foran deg. Forstår ikke hvorfor du klager, når du har svaret rett foran deg. Det er å gjøre hva du vil. Ikke følge samfunnets oppfattninger. Do your own thing! Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Den store fordelen er at man alltid kommer seg igjennom slike perioder der alt virker tungt. Jeg hadde samme dametankene som deg for noen år siden. Den 16. desember trodde jeg at jeg var dømt til evig ensomhet. Den 17. fikk jeg meg litt uventet en kjæreste. Det fikkes alltid håp Om du ikke har det, bør du finne deg en konkret ting du kan se frem til, enten ved endt studieår eller endt studie Jeg tror personlig at jeg hadde gått på veggen om jeg aldri hadde hatt noe å se frem til! Tingen er at jeg ikke har noe å se frem til, utenom at jeg muligens skal verve meg inn i forsvaret nå til vinteren, bare for å få en total forandring....er helt desperat etter en forandring. Om det er noe å se frem til, kan derimot diskuteres!? Jeg hadde nok fått mye mer livsglede hvis jeg fikk meg dame, men på den fronten så er det i hvert fall ikke noe å se frem til; har prøvd det meste, som nettdating og sjekke damer på byen, uten noe hell. Jeg går ikke så bra sammen med damer, dessverre. De er veldig raske med å " analysere" deg og jeg kommer aldri så langt at jeg får vist mine bra sider. Så det eneste som holder meg gående for tiden, er min interesse og at jeg kanskje kan se for meg at jeg en eller annen gang skal få en jobb innen det jeg er interessert i. Men siden det er meget vanskelig, så ser det meget dårlig ut på den fronten også. Livet for meg består egentlig av mere skuffelser en gleder, og da er det lett å ha lyst til å bare gi opp alt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_* Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Bare gjør det du ønsker uansett hva det koster. Du er 26..du er ung og har hele livet foran deg. Forstår ikke hvorfor du klager, når du har svaret rett foran deg. Det er å gjøre hva du vil. Ikke følge samfunnets oppfattninger. Do your own thing! Skal jeg si deg hva jeg vill? Jo, jeg vill egentlig bare reise vekk og ta masse landskapsbilder og nyte den vakre planeten vi lever på, MEN det er bare et par problemer skjønner du; for det første, så trenger jeg penger til nytt kamerautstyr; totalt, et sted mellom 12-15 000kr(trenger det rette utstyret for å ta slike bilder jeg ønsker) for det andre, så trenger jeg minst 50 000 kr til en slik reise jeg ønsker å gjøre; å fly er ikke akkurat alltid så billig. for det tredje, så er det egentlig veldig dumt å avslutte studiet eller ikke begynner på noe annet(som feks forsvaret) som kan gi meg en grei jobb i fremtiden. Men jeg har derimot en utdannelse fra føra; jeg har fagbrevet i butikkfaget. Ikke så mye å komme med, men jeg har i hvert fall fulført noe. For det fjerde, så har jeg et studielån som må betales ned. Men man kan jo alltid søke om utsettelse her, siden lånekassen er veldig fleksibel Så pgr av disse problemene, så ønsker jeg å høre med dere hva jeg burde gjøre. Jeg har vurdert å bare finne meg en kjedelig butikk jobb i oslo og spare så mye penger som mulig til å reise vekk for 3 mnd eller mer. Eller som nevnt ovenfor; søke på Ubeskrevet befalkurs i forsvaret for å se om det er noe for meg.Alternativ 3 derimot,er å pine meg selv i 2 år til i trondheim for å fullføre bacheleren!? hmm...ikke et lett valg jeg står ovenfor Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du nevner du liker å ta bilder, og da av landskap. Jeg vet ikke hva du tar bachelor i, bare hvor lenge du har igjen. Hvis du har tid utenfor studiene til å hatt en jobb og tjent inn penger - så hadde det vært en mulighet å jobbe vedsiden av bacheloren og spare opp penger til du får nok penger til skikkelig fotoutstyr. Om du derimot finner deg en butikk jobb, dropper bachelor studie(ne), reiser vekk 3 mnd for så og komme tilbake igjen - så vil du kanskje ha hatt 3 flotte månender men vil kanskje fremdeles være usikker på hva du skal gjøre. Du kunne jo eventuelt vurdert å gå på en eller annen fotolinje (hvis det finnes?) og fått inn nye teknikker og lært en del om det - også så prøvd deg på en fotokarriære. Noen ganger så er man nødt til å ta en bit av det sure eplet - og noen ganger kanskje mer enn det som skulle vært nødvendig. Men that's life lad. Hvis du har interesse for å ta landskapsbilder - så prøv å sats på det, men prøv å ha noe i bakhånd som du kan lande på hvis det skjærer seg. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg har flere venner som har tatt 6-12 mnd studiepause for å reise. De jobber i en "drittjobb" i x mnd for å spare penger (flybiletter kan være billige også) og reiser til pengene tar slutt jeg kjenner også mange som har studert i utlandet, både australia, indonesia, japan og USA.. Har du noen slike muligheter der du studerer nå? Edit: Det kan være at forsvaret er bra for deg, for litt struktur og forandring. Du holder kanskje ikke på med noen form for organisert trening eller liknende? Endret 5. oktober 2009 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå