Gå til innhold

Fmt Magasinet, mulig arvtaker til kulturo.no søker skribenter

ole_marius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere har planer om å konkurrere med Montages, Filmbyen, Nrk: Filmanmelder og en rekke aviser trenger dere noe som gjør at dere stikker dere ut. Anmeldelser av allerede mye omtalte filmer med skrivefeil, få nye poeng og kjedelig skriftspråk er ikke veien å gå. Jeg regner med at det er nettopp derfor dere søker nye skribenter også, men i mine øyne virker dette prosjektet ganske dødfødt. Skal dere anmelde mindre kjente filmer også? Skrive artikler og essays om regissører, filmgenrer og personlige, uforglemmelige filmopplevelser? Dette syns ihvertfall jeg er noe dere burde vurdere. Anmeldelser av de nyeste kinofilmene eller de mest omtalte klassikerne finner man allerede spredt over hele nettet, og dette er ikke noe dere gjør bedre enn noen andre (ihvertfall ikke per dags dato).

Lenke til kommentar

Med tanke på at vi nettopp har startet, er vi åpne for alt innen Filmer, musikk osv.. osv...

Våre skribenter er og jobber frivillig og har henholdsvis ikke en mastergrad i Norsk, og dette må dere ta med i betraktning når dere kommer med slik kritikk.

Vi prøver og har et ønske å rekruttere gode skribenter, vi har fått et tips om en meget god anmelder som bruker en blogg tjeneste, dog så vil det virke uprofesjonelt at vi som et nylig oppstartet frivillighets magasin skal spørre ham om hjelp. Når vi begynner å bli godt etablert skal vi spørre ham.

Vi og våre skribenter mottar gjerne tips om hva som kan bli bedre/skrives om. Og jeg lever i den tro at om dere lar skribentene få tid så vil de lære seg bedre språkbruk og struktursik orden. For... De er langt bedre en meg og Alex innen skriveteknikk

Men jeg vil også trekke fram en ting, en av våre skribenter har en filmsamling på vel over 430 filmer per dags dato, så ja, det vil komme frem kinofilmer, kjente såvel som ukjente og nyheter innen filmverdenen. Dog så vil dette ta litt tid, så hold på humøret og følg med.

---

MVH Ole M Svendsen FMT-Magasinet

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, men det er viktig med en kritisk innstilling allerede fra start av. De sidene som møter meg med amatørmessige anmeldelser styrer jeg unna ganske fort. Man trenger ikke mastergrad i norsk for å ha utviklet et godt skriftspråk. I tillegg må en anmelder sitte inne med mer enn dette. Refleksjonsevne er viktig, samt det å kunne komme med nye og interessante poeng som ikke har blitt tatt opp tidligere. En evne til å trekke inn personlige følelser og tanker rundt filmen og opplevelsen er også viktig. En anmeldelse skrevet som et essay er langt mer interessant enn å bare lese en oppramsing av historien og filmens positive/negative sider.

Lenke til kommentar

Som sagt, vi har i skrivende stund 2 skribenter, disse er innen film

1 skribent til venter jeg litt tekst fra, han er også desverre innen film.

Vi har ikke lyst til å bli en ren filmside, vi vil også fokusere på musikk og tegneserier (som i navnet) og egentlig en god del annen kultur.

Har snakket med en fyr som kunne tenke seg å skrive litt om webcomics, men vi får nesten se hva som skjer videre og ta det som det kommer.

Og hvis noen har lyst til å hjelpe (fast skribent eller bidra med noe) så er det bare å sende en mail

EDIT:

Og angående å konkurrere med andre store filmanmeldere

Når du starter opp noe lignende, hvordan klarer du å ikke få det til å bli konkurranse?

Eneste er samarbeid, noe som jeg tviler noen store ønsker nå.

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...