Gå til innhold

Viftefeste knakk på P4


erot71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du mener den som holder fast viften rundt cpu-socketen?

 

I så fall... ta av hele greien, kjøp en Swiftech kjøleribbe + en 92mm papst vifte og skru den fast rett på hovedkortet :) Da er i hvertfall dagen reddet.

 

Vet ikke hvor man får tak i sånn viftefeste, eller om man kan få tak i det i det hele tatt - beklager.

Lenke til kommentar

Det er en lett jobb å bytte viftefeste, men vanskelig å få tak i.

Du kan jo eventuelt spørre om noen har et defekt soket 478 hovedkort å gi bort eller bare feste til viften!

 

Vifte festet er festet i fire plast klips under hovedkortet og eventuelt en feste mekkanisme under kjøleren.

Lenke til kommentar
Hvis du har 4 hull i hovedkortet rundt cpu socket,så kan du jo bare kjøpe ei slik vifte som man skrur fast i Hovedkortet.

 

alle p4 kort har jo hull da, hvor skulle man ellers feste den saken?

 

men iaffal den beste løsninga er nok å kjøpe ei kjøleribbe som bruker skruer som går gjennom hket, de sitter iaffal VELDIG mye bedre.

 

og ellers kan du sikkert få ett komplett feste, med boxed kjøler hos meg også hvis du har bruk for det

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, så har det skjedd igjen...utrolig, men sant ! Skjønner ikke helt hva det kommer av. Har ikke rørt vifta siden jeg byttet sist, og den er heller ikke for tung. Min eneste mistanke er min SØNN!!(15mnd), han har et lite "problem" har jeg observert noen ganger, han slår opp på kabinettet ! (kanskje jeg sitter for mye på pc`n... :-? )

Noen som kan hjepe meg ? Sist var dere helt utrolige, takk ! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...