Gå til innhold

Stepping på Duron 900... max OC


Feanor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt en brukt Duron 900 på qxl. Denne skal overklokkes med en gang den kommer i posten. Her enn 700@884 fra før med AKCA stepping.

 

Det jeg lurer på er hvilke steppingkoder er best på duron 900? hvor høyt har dere kommet med de forskjellige versjonene..

 

Spesielt takknemlig for svar fra folk med KT133 chipset.

 

(jeg får ikke 700 cpu'n over 884 stabilt... er det i minste laget? kjøre 1.92 vcore...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er absolutt respektabelt...! :grin:

 

ANDA-steppingen er vel den baste også..

Hvordan fikk du presset KT133 til 109 MHz FSB?? mitt blir ustabilt på 106...

 

Den 900 Duron jeg får er visst ca ett år gammel, så det er nok ikke ANDA.. Håper jeg kommer over 1100 Mhz hvertfall.

 

Flere som har klokket 900 Duron??

Lenke til kommentar

hmmm ja det så jo enkelt nok ut, MEN. På hovedkortet mitt (chaintech AJA/100) er kjøleren (passiv) limt fast til chipsettet.. dette er jo noe fa..nskap å holde på med... eller?. Må vel i alle tilfelle kjøpe AS-lim dersom jag skal bryte den av.. Kanskje det holder å stripse fast en vifte rett over chipsettet..? Er det DEn nærmest CPU'en eller den lengst unna som er kritisk?

 

Hvordan stiller du "" 3,3 volten" til 3.5? og hva styrer den?

 

(tror ikke jeg gidder å voltmodde... får jo tross alt 1.93 volt uten å gjøre det....)

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Feanor på 2002-01-25 15:56 ]

Lenke til kommentar

får du 1.92v uten å voltmodde? hmmm

 

min duron står orginalt på 1.6v og eg kan bare sette den 0.2v+ av orginal (dog 1.85v maks), men detter er bare teoretisk volt da. setter eg den til 1.8v er den faktisk 1.89v :smile: Men hadde eg fått den til 1.85v hadde den sikkert være 1.92v, som eg ikje kan. :sad:

 

har prøvd å kortslutte L7, å få 1.85v "orginalt" men uten heller. korfor det?? hvorfor virke det ikke??

Lenke til kommentar

Kanskje det holder å stripse fast en vifte rett over chipsettet..?

 

en vifte burde hjelpe noen MHz på fsb.

 

 

Er det DEn nærmest CPU'en eller den lengst unna som er kritisk?

 

jeg tror det er den nærmeste cpu (det er d på min)

 

 

Hvordan stiller du "" 3,3 volten" til 3.5? og hva styrer den?

 

3,3volten stiler jeg i bios (IO volt)

er ikke helt sikker på hva den gjør men jeg fikk tips (husker ikke hvor) om at d skulle hjelpe på fsben

Lenke til kommentar

Har min duron 850@1155 (11*105) nå, med 1.85 V (Loadtemp på 38 grader). Har ikke hatt lyst til å voltmodde hk da dette er den pc'n jeg bruker til daglig. Skal gjøres når jeg har fått meg ny bruksmaskin. XP system er rett rundt hjørnet.

 

Glemte å si at jeg har A7V (kt133)

_________________

Competent people solve problems, smart people prevent them!

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-01-26 17:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...