krimol Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei! Varmeanlegget på bilen min funker ikke. Slår jeg på varmen og vifta, er det en liten varme som kjem men etter 2 sek så er det vanlig utetemperatur som kjem ut av dashbordet. Så det jeg lurer på er om noen har en ide om hva problemet kan vere? evt. noen som har link til en brukermanual elns, som viser hvordan det ser ut under dashbordet? takk! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvis vifta fungerer, men kun kaldluft kommer ut, så sjekk kjølevæskenivået. Lenke til kommentar
krimol Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Er ikke så lenge sia ej fylte på med kjølveske, men før det var bilen uten kjøleveske i 6 mnd.. Flere ideer? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Høres ut som tett register for meg, eller evt. mye belegg. Du får varmt vann igjennom sakte som varmer opp metallet i registeret, som da gir varme i 2 sek. Slår du på vifta kjøler den ned metallet og det går ikke igjennom nok vann til å opprettholde varmen og registeret blir derfor kjølt ned. Dersom registeret er tett eller har kraftig belegg er det ikke sikkert det er noe å gjøre annet enn å bytte det. Alternativt: Dersom varmen reguleres med ventil for vann kan den være tett/ikkefungerende. Lenke til kommentar
VWjetta Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) kan være luft i kjøleanlegget kanksje. Endret 4. oktober 2009 av VWjetta Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Får du mest kaldluft i varmeapparatet, så er det mangel på oppvarmet kjølevæske i varmeregisteret som oftest er årsaken. Hvorfor dette skjer, kan ha mange årsaker. Det kan være, som nevnt, luft i systemet, tett register eller lekkasje i systemet. Derfor anbefaler jeg deg å sjekke nivået og lufte systemet slik at du kan komme nærmere en løsning på problemet. Endret 5. oktober 2009 av LiamH Lenke til kommentar
krimol Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Snakket med en fyr som mente at det kunne være radiatoren, så er det noen vet hvor den ligger? evt. har bilde? Lenke til kommentar
VWjetta Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Snakket med en fyr som mente at det kunne være radiatoren, så er det noen vet hvor den ligger?evt. har bilde? vil som sagt anbefale deg å prøve deg frem med enklere små feil før du bytter et reg som kanskje funker.. vet ikke hvor de ligger på den bilen, men etter erfaring bruker de å være plasert på kjipe plasser:S Lenke til kommentar
Virion Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Registrer deg på http://www.peugeot-sport-club.no/ så får du nok svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå