Gå til innhold

Iphone fra USA på qxl. Trygt kjøp?


Howiey

Anbefalte innlegg

Beklager om det er lignende tråder om dette, men jeg fant de ihvertfall ikke.

 

Er det ikke slik at mobiltelefoner som blir kjøpt i USA ikke har gyldig garanti i Europa?

Også iPhone?

 

Og telefoner som er jailbroken og unlocked er vel ikke gjort det ifra Apple, så slike telefoner er vel ihvertfall ikke garanti på? Eller?

 

Ser det er en selger fra USA på qxl.no og selger masse iphone fortiden.

Det står på alle auksjoner at varen befinner seg i USA, og frakt kostnadene varierer fra 599, 699 og 799, alt ettersom hva startpris han har satt.

De fleste telefoner han selger er merket "UNLOCKED & JAILBROKEN NEW".

Og når jeg spurte han om norsk moms var inkludert i frakten, og om det var gyldig garanti i norge, og valg av farge så fikk jeg dette svaret:

 

Hello, Item and shipping are exact as stated. Color is choice of Buyer as stated. Orig.Apple iPhones come with Factory WTY. worldwide

 

Han svarer jo egentlig ikke på om det er inkludert moms og toll. Og jeg vet ikke hva WTY står for, men antar at han mener at det er gyldig garanti verden over?

 

Betyr dette at det er trygt og kjøpe telefon fra usa, på norske qxl, eller blir dette like utrygt som om og kjøpe på ebay?

 

Har tenkt og få kjøpt meg en iphone, men er litt ekstra skeptisk til telefoner uten gyldig garanti når jeg leser artikkler om at 90 prosent av ødelagte mobiler er Iphone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva heter selgeren ?

 

Jeg kjøpte selv fra "Yellowpages", og ble svindlet.

Null garanti, null sjans for å få pengene tilbake, desverre.

 

Da jeg selv e-mailet "Yellowpages" med spørsmål fikk jeg svar ganske fort, men alltid var det et svar som egentlig ikke passet spørsmålet mitt, akkurat som det svaret du fikk.

 

Ja, det er "yellowpages" selgeren jeg fant.

 

Fikk du ikke telefon i det hele tatt eller?

Lenke til kommentar

Om det er Yellowpages vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe, men det er helt opp til deg.

Om du googler litt finner du flere tråder på norske nettsider som klager på denne selgeren, forstår ikke hvorfor hun (har snakket via mobil med henne, det er ei tysk dame som har flyttet til USA) har fått så mange positive tilbakemeldinger.

 

- Jeg betalte 3700,- for en iPhone 3G 16GB

- Jeg fikk først en fake "Xiphone" fra Kina, klagde (med bildebevis) og skulle få en ny.

- Ventet et par uker og fikk tilsendt en brukt, ripete og stygg iPhone 2G.

- Klagde hue og ræva av henne, men alltid når jeg ville ha tilbake pengene via PayPal`s "refunding option" klarte hun å omgå det på et eller annet viset, ved å late som hun skulle ordne opp eller noe slikt.

 

Har solgt telefonen for 3000 (lenge siden nå) og har aldri hatt en iPhone siden det. Har en HTC Hero nå, og den knuser iPhone på alle mulige måter IMO.

Lenke til kommentar
Om det er Yellowpages vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe, men det er helt opp til deg.

Om du googler litt finner du flere tråder på norske nettsider som klager på denne selgeren, forstår ikke hvorfor hun (har snakket via mobil med henne, det er ei tysk dame som har flyttet til USA) har fått så mange positive tilbakemeldinger.

Det er fordi hun tilbyr tilbakebetaling til de som vil, og dokumenterer dette for QXL, slik at QXL fjerner de negative anmeldelsene.

Lenke til kommentar
Om det er Yellowpages vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe, men det er helt opp til deg.

Om du googler litt finner du flere tråder på norske nettsider som klager på denne selgeren, forstår ikke hvorfor hun (har snakket via mobil med henne, det er ei tysk dame som har flyttet til USA) har fått så mange positive tilbakemeldinger.

 

- Jeg betalte 3700,- for en iPhone 3G 16GB

- Jeg fikk først en fake "Xiphone" fra Kina, klagde (med bildebevis) og skulle få en ny.

- Ventet et par uker og fikk tilsendt en brukt, ripete og stygg iPhone 2G.

- Klagde hue og ræva av henne, men alltid når jeg ville ha tilbake pengene via PayPal`s "refunding option" klarte hun å omgå det på et eller annet viset, ved å late som hun skulle ordne opp eller noe slikt.

 

Har solgt telefonen for 3000 (lenge siden nå) og har aldri hatt en iPhone siden det. Har en HTC Hero nå, og den knuser iPhone på alle mulige måter IMO.

 

Okey, takk for advarselen. Da blir det ihvertfall ikke Iphone fra yellowpages på meg!

 

 

Hello, Item and shipping are exact as stated. Color is choice of Buyer as stated. Orig.Apple iPhones come with Factory WTY. worldwide

 

Factory WTY (warranty) worldwide = Fabrikk garanti gyldig på verdensbasis.

 

Ok, takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...