TaZ Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Har en laptop som det har blitt sølt div. på opp igjennom tiden og nå vil den ikke boote fra cdromen. Jeg har koblet til en ekstern HDD og den klare jeg å boote fra(får self error),så jeg tenkte å legge XP cden på den men hva må jeg gjøre så jeg får inntalert xp fra denne HDDen. Må gjøre den bootbar på et vis... Klare å boote fra minnepinne(2GB) og om det hjelper.. Endret 4. oktober 2009 av taz Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Sett over på AHCI-mode, så skulle det gå med CD-boot Endret 4. oktober 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Er en aopen 1557,kan ikke si jeg finner det valget i bios. Muligens siden det er IDE disk i den? Har gjenommgått mye denne maskinen,feks stått 2 dager ute i regnvær(mye rart som kan skje på en fest.),fant den og tok den inn,skrudde den i 1000 biter og tørket den 1 måned. Fikk den isammen igjen og alt fungerte på den. Så havna det melk oppi den tror jeg det var... Så nå vil den ikke boote fra cd + anna små snaks,men den er forsatt brukende.. Endret 4. oktober 2009 av taz Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Har du noe som heter 'IDE HDD Block Mode'? Endret 4. oktober 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Nope, er veldig få valg i biose på denne,skulle nesten tro dell hadde laga den Prøve å lage bootbar minnepinne og legge xp på den nå,så får eg se om det komme... Endret 4. oktober 2009 av taz Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Da ser det ut som det har løst seg..cdromen var defekt,og etter masse leting i skuffar å skap så fant jeg en som jeg hadde liggende.. Boot fra minne pinne funka,men stoppe opp nå når filer skulle kopieres. Endret 4. oktober 2009 av taz Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Godt at du fant det ut Mener du burde skjekket slike ting før du posta her, men det er jo bare min mening. Bra det løste seg uansett Endret 4. oktober 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Kom pluttselig på at jeg plukka noe dele av en laptopp for 2-3 år siden..ikke godt å huske på alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå