Gå til innhold

Ny Gaming-Rig. Noen deler jeg bør bytte ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stusser litt på hovedkortet, siden det står SLI og ikke CrossFire, som er AMDs standard. Hvis du derimot har funnet ut at det fungerer, er det ikke nøye. Anbefalingen av Asus HK er jeg sterkt imot, da det er de eneste kortene jeg plages veldig mye med å finne drivere til... Tror nok crossfirebro følger med skjermkortene, siden det fulgte med på mitt 4870, og når kompisen min kjøpte 4890. :D

OT:

sinnsykt fin PC forresten!

Edit:

Personlig ville jeg nok gått for et kabinett som ikke var så mye plastikk på, helst et stilrent LianLi, men det er bare min smak :)

Endret av Kvanli
Lenke til kommentar
Stusser litt på hovedkortet, siden det står SLI og ikke CrossFire, som er AMDs standard. Hvis du derimot har funnet ut at det fungerer, er det ikke nøye. Anbefalingen av Asus HK er jeg sterkt imot, da det er de eneste kortene jeg plages veldig mye med å finne drivere til... Tror nok crossfirebro følger med skjermkortene, siden det fulgte med på mitt 4870, og når kompisen min kjøpte 4890. :D

OT:

sinnsykt fin PC forresten!

Edit:

Personlig ville jeg nok gått for et kabinett som ikke var så mye plastikk på, helst et stilrent LianLi, men det er bare min smak :)

Noen forslag til kabinett som er mer stilrent i samme pris klasse? Vil helst ha dør og et vindu på det :) God og stille kjøling er også fint :)

EDIT: På komplett står det om HK "Crossfire & SLI" så skal nok gå bra :)

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Synes dette

er et fint kabinett, mye på grunn av den svarte lakkeringen innvendig, og et stilig, nøytralt utseende på utsiden.

Ellers kan for eksempel denne fusjoneres med denne, noe jeg synes utgjør et flott kabinett.

Edit: Også denne sidedøren passer fint med mange av LianLis kabinetter, synes de fleste er pene å se på, og de er lette på grunn av byggematerialet (aluminium). LianLi er også kjent for å ha generelt gode løsninger på det aller meste :)

Endret av Kvanli
Lenke til kommentar

Ok. Skal bruke BF2 som eksemple her nå.

Den pc'en jeg har nå er rundt 3 år gammel. Og helt i starten kunne jeg kjøre BF2 med alt på max og loadingen gikk fort. Men nå om jeg bruker alt på max, som ikke er noe problem, tar loadingen lenger tid.

Er det slik at komponentene "mister" ytelse etter hvert som tiden går?

Den pc'en jeg har nå besto jo, når jeg kjøpte den, av stortsett de beste komponentene man kunne få tak i da. Og når, 2-3 år etter synes jeg den har "mistet" ytelse. Slik som med BF2, det tar lenger tid å loade.

Hvordan vil det være med det som det ser ut til at jeg kjøper nå? Kan jeg forvente samme tap i ytelse? Og hvordan tror dere den vil takkle spill om 3 år?

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Alt jeg kan si er at det der er en SYK PC, skulle gjerne kjøpt den selv hvis jeg hadde penga. Den vil helt sikkert kjøre Crysis på MAX setting, og veldig høy oppløsning. Og tror det kan ta litt tid før det kommer mange krevende spill som Crysis.

Lenke til kommentar

"Så lurer jeg litt på det med bruk av 2 HDD, har hatt det før men vis jeg f.eks instalerte et spill på den harddisken uten os kom ikke spillet opp i start menyen :/ Skjønner?"

"Altså, du har en SSD som du bruker utelukkende til spill/programmer/os osv. Så har du en HDD som du bruker til lagring smile.gif"

Men da får jeg et problem. Jeg har rundt 300 GB med spill/prog ink. OS sånn som det er nå, og skal ikke se bort fra at det blir mer. Så siden SSD kun har 80 GB hva gjør jeg? Kan man sette opp en SSD og en HDD i RAID 0?

Lenke til kommentar

SSD og HDD i RAID 0? Nei.

Komponenter 'mister' ikke ytelse, men når man fyller en disk over tid så går ting tregere. Sikkert mye skjit og lort som har samlet seg på 3 år. Også er det det med varme. Kjøleløsninger kan bli slitt over tid, varmen øker, og ytelsen synker. Gjelder da selvfølgelig ikke disker.

Det jeg anbefaler deg å gjøre, er å ta feks 250GB av 1TB-disken, og lage en egen partisjon. Så installerer du alt av spill og programmer du ikke får plass til på SSD'en der. Anbefaler OS og tunge programmer/programmer du bruker mye på SSD'en.

Til startmeny osv er det bare å lage snarveier :)

Lenke til kommentar
SSD og HDD i RAID 0? Nei.

Komponenter 'mister' ikke ytelse, men når man fyller en disk over tid så går ting tregere. Sikkert mye skjit og lort som har samlet seg på 3 år. Også er det det med varme. Kjøleløsninger kan bli slitt over tid, varmen øker, og ytelsen synker. Gjelder da selvfølgelig ikke disker.

Det jeg anbefaler deg å gjøre, er å ta feks 250GB av 1TB-disken, og lage en egen partisjon. Så installerer du alt av spill og programmer du ikke får plass til på SSD'en der. Anbefaler OS og tunge programmer/programmer du bruker mye på SSD'en.

Til startmeny osv er det bare å lage snarveier :)

Jaok, ingen måte jeg kan få opp programmene jeg evt instalerer på HDD på startmenyen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...