Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) La inn en post her for noen uker siden, samme tema, men endte med at jeg venta på at 5870 skulle komme. Nå har det kommet og jeg har satt opp en ny rig Gaming-Rig. Holder strømforsyininga ? Hvordan er skjermen ? Er det noen komponenter jeg kan bytte til det bedre, uten at det blir dyrere ? Takk for tilbakemeldinger på forhånd Endret 4. oktober 2009 av Binders' Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 PSU skulle holde. Du må bytte kjøler, da den ikke støtter 1366. Samme kjøler med 1366-feste her. Ville personlig bytta til et Asus-HK og billigere RAM. Ellers ser det hefitg ut Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 PSU skulle holde. Du må bytte kjøler, da den ikke støtter 1366. Samme kjøler med 1366-feste her. Ville personlig bytta til et Asus-HK og billigere RAM. Ellers ser det hefitg ut Hvorfor Asus HK? Og hvilken RAM anbefaler du ? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er litt overkill ram ja. Jeg ville ha kjøpt i7 860 istede siden den har en mye mer aggressiv turbo mode, noe som vil si at du må bytte ut hk også. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Fordi Asus er bånn solid, og billigere. Turbo Mode er vel synonymt med skyhøy volt, så det er ikke noe jeg støtter. Samtidig så ville jeg personlig ha satset på 1366. eksempler (valgte billigste HK nå): HK: https://prisguiden.no/product.php?produc...7&cat_id=10 Ram: https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=27 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er ikke noe galt med mye volt, eneste er vel at du ikke kan overklokke den så mye på stock-kjøler da. Turbo'en til 860-en er en såpass stor ytelsesøkning at jeg vil si at det går opp i opp. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jo, det er noe galt. Høy temp er galt, og bråk er galt. Turbo mode kan uansett ikke måle seg med god gammeldags klokking. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Men hvordan er skjermen? Finner jeg noe som er billigere og omtrent like bra? Skal bruke den til spill og film Lenke til kommentar
arneodin Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Du skal ha crossfire men hk't støtter spesifikt sli. Har ikke sett så grundig etter men tror du bør dobbel sjekke det der. Når det kommer til hdd er jeg selvutnevnt ambasadør for WD Black. Jeg har aldri mishandla en disk noe så grønnj*vlig, og den raporterer 100% på alt av dignostic tools jeg har brukt. Dessuten er den (mye) kjappere enn spinpointen du har satt opp. Jeg har den også Med 2 5870'er og en i7 920 +++ må det pøses på med strøm. Og skal du klokke .... På den riggen der hadde jeg ikke lurt på å kjøpe 1000w PSU. Vil uansett gi et mer stabilt system. Men corsair er jo gull psu'r Ellers ser det deilig og brutalt ut det der Endret 4. oktober 2009 av arneodin Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Øh? X58 støtter både SLi og CFX. Det eneste er om du skal kjøre 3-veis, så går PCI-e på x16/x16/x8. Såvidt jeg ser, skal du ikke kjøre 3 kort, ergo er noe bedre ikke nødvendig. Western Digital er klasse, men også dyrere. Har en slik Samsungdisk, og den er mer enn god nok. Spesielt med tanke på at du skal ha SSD til system. Edit: Trodde arneodin mente HK'et jeg satte opp. Men samme gjelder. X58 støtter CF og Sli, men med EVGA-kortet følger det ikke med CF-bro, da EVGA og Nvidia er sammarbeidspartnere. Endret 4. oktober 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Hadde jo tenkt til å overclocke litt så mener dere jeg bør ha en 1000W strømforsyning da eller? har jeg fårstått det riktig om jeg sier at det EVGA HK kunne ha 2 stk. 5870 i CF? Så lurer jeg litt på det med bruk av 2 HDD, har hatt det før men vis jeg f.eks instalerte et spill på den harddisken uten os kom ikke spillet opp i start menyen :/ Skjønner? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Altså, du har en SSD som du bruker utelukkende til spill/programmer/os osv. Så har du en HDD som du bruker til lagring EVGA-kortet kan kjøre to stk 5870, men du må kjøpe CrossFire-bro ved siden av (hvis de ikke følger med skjermkortene? ). 1000w er absolutt å foretrekke! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ang skjerm, så er det ingen som har den du har satt opp på lager. Jeg har en som ligner på denne, og er kjempefornøyd. Den er en OK allroundskjerm, og den er svinbillig Vet ikke hvor opptatt du er av pris, men jeg begrenser prisen der jeg kan. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Må nesten spørre, vil dette klare Crysis "Maxed Out" i Full HD ? (Full AA) En kompis sa det ville bli veldig laggy (5 FPS) :/ Stemmer det? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Kompisen din er totalt på jordet. 2stk 5870 er av det heftigste du får. Det gjelder også i7 og SSD-disken fra Intel. Typisk 'kompiser' å tro dem har peil Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Kompisen din er totalt på jordet. 2stk 5870 er av det heftigste du får. Det gjelder også i7 og SSD-disken fra Intel. Typisk 'kompiser' å tro dem har peil Aaaah, herlig Gjorde om litt på handlevogna, vet ikke om det spiller noen stor rolle men: Ny Handlevogn. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ser bra ut. Men merk at til lagring, så er det ikke spesielt merkbar forskjell på WD og Samsung. De bråker omtrent like mye og til lagring vil ikke hastigheten være veldig framtredende. WD har dog ekstremt bra garantier, men er dyrere. Merk også at ingen har skjermen du har satt opp på lager. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Ser bra ut. Men merk at til lagring, så er det ikke spesielt merkbar forskjell på WD og Samsung. De bråker omtrent like mye og til lagring vil ikke hastigheten være veldig framtredende. WD har dog ekstremt bra garantier, men er dyrere. Merk også at ingen har skjermen du har satt opp på lager. Gjør ikke så mye om de ikke har den på lager, vil bare kjøpe noe som holder lenge Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvis du har bestemt deg for den skjermen så skal ikke jeg krangle på det, men jeg vil anbefale deg å gå for en 24". Det er en veldig fin ekstratomme Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvis du har bestemt deg for den skjermen så skal ikke jeg krangle på det, men jeg vil anbefale deg å gå for en 24". Det er en veldig fin ekstratomme Hm, kanskje jeg gjør det å kjøpe 12 Gb RAM istede ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå