Gå til innhold

Ny Gaming-Rig. Noen deler jeg bør bytte ut?

Anbefalte innlegg

La inn en post her for noen uker siden, samme tema, men endte med at jeg venta på at 5870 skulle komme. Nå har det kommet og jeg har satt opp en ny rig :)

Gaming-Rig.

Holder strømforsyininga ?

Hvordan er skjermen ?

Er det noen komponenter jeg kan bytte til det bedre, uten at det blir dyrere ?

Takk for tilbakemeldinger på forhånd :)

Endret av Binders'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha crossfire men hk't støtter spesifikt sli. Har ikke sett så grundig etter men tror du bør dobbel sjekke det der.

Når det kommer til hdd er jeg selvutnevnt ambasadør for WD Black. Jeg har aldri mishandla en disk noe så grønnj*vlig, og den raporterer 100% på alt av dignostic tools jeg har brukt. Dessuten er den (mye) kjappere enn spinpointen du har satt opp. Jeg har den også :p

Med 2 5870'er og en i7 920 +++ må det pøses på med strøm. Og skal du klokke .... På den riggen der hadde jeg ikke lurt på å kjøpe 1000w PSU. Vil uansett gi et mer stabilt system. Men corsair er jo gull psu'r ;)

Ellers ser det deilig og brutalt ut det der :D

Endret av arneodin
Lenke til kommentar

Øh? X58 støtter både SLi og CFX. Det eneste er om du skal kjøre 3-veis, så går PCI-e på x16/x16/x8. Såvidt jeg ser, skal du ikke kjøre 3 kort, ergo er noe bedre ikke nødvendig.

Western Digital er klasse, men også dyrere. Har en slik Samsungdisk, og den er mer enn god nok. Spesielt med tanke på at du skal ha SSD til system.

Edit: Trodde arneodin mente HK'et jeg satte opp. Men samme gjelder. X58 støtter CF og Sli, men med EVGA-kortet følger det ikke med CF-bro, da EVGA og Nvidia er sammarbeidspartnere.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Hadde jo tenkt til å overclocke litt så mener dere jeg bør ha en 1000W strømforsyning da eller? har jeg fårstått det riktig om jeg sier at det EVGA HK kunne ha 2 stk. 5870 i CF?

Så lurer jeg litt på det med bruk av 2 HDD, har hatt det før men vis jeg f.eks instalerte et spill på den harddisken uten os kom ikke spillet opp i start menyen :/ Skjønner?

Lenke til kommentar

Altså, du har en SSD som du bruker utelukkende til spill/programmer/os osv. Så har du en HDD som du bruker til lagring :)

EVGA-kortet kan kjøre to stk 5870, men du må kjøpe CrossFire-bro ved siden av (hvis de ikke følger med skjermkortene? :hmm:).

1000w er absolutt å foretrekke!

Lenke til kommentar

Ser bra ut. Men merk at til lagring, så er det ikke spesielt merkbar forskjell på WD og Samsung. De bråker omtrent like mye og til lagring vil ikke hastigheten være veldig framtredende. WD har dog ekstremt bra garantier, men er dyrere.

Merk også at ingen har skjermen du har satt opp på lager.

Lenke til kommentar
Ser bra ut. Men merk at til lagring, så er det ikke spesielt merkbar forskjell på WD og Samsung. De bråker omtrent like mye og til lagring vil ikke hastigheten være veldig framtredende. WD har dog ekstremt bra garantier, men er dyrere.

Merk også at ingen har skjermen du har satt opp på lager.

Gjør ikke så mye om de ikke har den på lager, vil bare kjøpe noe som holder lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...