bjornw7 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Skal nå sende inn kvitteringen av omregisrerings avgiften til Trafikkstasjonen. Men er litt usikker på en ting, snakket med trafikkstasjonen forrige uke og da nevnte de at jeg måtte ha stempel fra banken på at dette var betalt, på omregistrerings papiret. Men nå har jeg betalt dette via nettbank, trenger jeg da å ha stempel så lenge jeg har KID, innbetalingsdato, betalerens kontonummer og kjøretøyets kjennemerke på papiret. Jeg mener da siden de har fått den infoen skal de klare å oppspore om dette er betalt. Står skrevet på Toll.no : ''Elektroniske innbetalingar Kvittering frå bank ved elektroniske innbetaling må ha kvitteringsstripe/klistrelapp eller påskrift/stempel frå banken. Kvittering frå kunden sin eigen PC som inneheld KID, beløp, kontonummeret til kunden og Tollvesenets kontonummer kan leggjast fram for trafikkstasjonen som søker å kontrollere at KID på kvitteringa er identisk med KID på fakturaen.'' Noen som har peiling på dette? På forhånd takk! Endret 4. oktober 2009 av bjornw7 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det høres jo ut som det skulle være nok med en utskrift fra din egen nettbank (så lenge den inneheld alt det nevnte), men en slik kvitterings-oblat-stripe i posten koster vel ikke mer enn 5 kroner i verste fall. Tar riktignok noen dager i postgang, da.. Men føler på meg at du kommer til å bli nødt til det; ikke alle i skranken på trafikkstasjonene som er like oppdatert på interne retningslinjer... Bestill den kvitteringa med en gang, så sparer du noen dager. Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Jeg har kvitterigen. Der KID, betalings dato og det jeg nevnte står skrevet. Men er det nok, skal ikke trafikkstasjonen klare å spore dette da? Eller MÅ jeg virkelig ha stempel på denne kviteringen fra Banken? Endret 4. oktober 2009 av bjornw7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå