thomit Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 3.dje parts strømstyringssoftware fungerer ikke på laptops. Men hvis det er et Nvidia-kort i maskinen, kan du laste ned og installere Nvidia System Tools. Da kan du selv sette klokking på grafikkortet i alle fall. I dette tilfellet ned. At lufta som kommer ut bak er varm, er jo et tegn på at kjølesystemet faktisk fikser å kvitte seg med varmen Men det er klart det kan også være et tegn på at cpu/gpu blir veldig varme, f.eks pga stor støvannsamling inni. Men det kan også være at cpu/gpu har løsnet litt fra kjøleblokkene, slik at det ikke lenger er god kontakt. Kanskje det bør legges ny kjølepasta også. Du får åpne og rense ut støv, rense vifteblader, og sjekke kontakten mellom cpu/gpu og kjøler. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 3.dje parts strømstyringssoftware fungerer ikke på laptops. Men hvis det er et Nvidia-kort i maskinen, kan du laste ned og installere Nvidia System Tools. Da kan du selv sette klokking på grafikkortet i alle fall. I dette tilfellet ned. At lufta som kommer ut bak er varm, er jo et tegn på at kjølesystemet faktisk fikser å kvitte seg med varmen Men det er klart det kan også være et tegn på at cpu/gpu blir veldig varme, f.eks pga stor støvannsamling inni. Men det kan også være at cpu/gpu har løsnet litt fra kjøleblokkene, slik at det ikke lenger er god kontakt. Kanskje det bør legges ny kjølepasta også. Du får åpne og rense ut støv, rense vifteblader, og sjekke kontakten mellom cpu/gpu og kjøler. Desverre er det nok et ATI kort som sitter i (nærmere bestemt 4570M). Skal ta å skru den fra hverandre i morgen å se om det er noe støv og sette på ny kjølepasta. Har åpnet den en gang tidligere og dro da ut en stor støvdott Sjekket nå nettopp og det ser ut til at det er LENGE siden jeg oppdaterte driverene sist, så skal se om en ny install av seneste drivere vil hjelpe. Lenke til kommentar
snakeeye Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Skal oppgradere RAM på en Xishan W760. Så vidt jeg har forstått trenger jeg SODIMM 204-pin DDR3 1333mhz CL9. Er det begrensninger for hvor mye jeg kan kan oppgradere? Har 2 x 2 gb nå. Ønsker å oppgradere til 2 x 8 gb. Men usikker på om dette lar seg gjøre? Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Skal oppgradere RAM på en Xishan W760. Så vidt jeg har forstått trenger jeg SODIMM 204-pin DDR3 1333mhz CL9. Er det begrensninger for hvor mye jeg kan kan oppgradere? Har 2 x 2 gb nå. Ønsker å oppgradere til 2 x 8 gb. Men usikker på om dette lar seg gjøre? Vil gjøre dette selv, men jeg vet heller ikke om det er mulig på min. Skal stå i spesifikasjonene på hovedkortet, mer enn det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
snakeeye Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Jeg har nå vært i kontakt med Multicom, det virket å være enkleste løsning på problemet. De ga meg rask og god service, selv om svaret kanskje ikke var det jeg ønsket å høre: Den får du nok dessverre ikke oppgradert. Se specc under C-2 i manualen ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Xishan/W760CU(H)/Manual.pdf Dual Channel DDRIII (DDR3) Two 204 Pin SO-DIMM Sockets Supporting DDRIII (DDR3) 1066/1333MHz Memory Expandable up to 4GB (1GB / 2GB DDRIII (DDR3) Modules) Endret 6. mars 2013 av snakeeye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå