Gå til innhold

Multicom Xishan W760 - på tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er intressert i denne maskinen og har et pr spørsmål til dere som faktisk har den.

Kan noen finne ut hvilket chipset merke som styrer expresscard controlleren, dvs Ricoh el Texas Instruments el hva det nå er.

Og:

Om noen gidder å kjøre dette programmet og gi meg en screenshot hadde jeg blit meget takknemlig!

 

Jeg skal bruke maskinen til lyd produksjon og trenger en optimal maskin.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg er intressert i denne maskinen og har et pr spørsmål til dere som faktisk har den.

Kan noen finne ut hvilket chipset merke som styrer expresscard controlleren, dvs Ricoh el Texas Instruments el hva det nå er.

Og:

Om noen gidder å kjøre dette programmet og gi meg en screenshot hadde jeg blit meget takknemlig!

 

Jeg skal bruke maskinen til lyd produksjon og trenger en optimal maskin.

 

Her er screenshot. Controller foreslår jeg at du spør Multicom om - litt for teknisk for meg :-)

 

Mvh. Kimpost-214794-1273741808,5896_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg er intressert i denne maskinen og har et pr spørsmål til dere som faktisk har den.

Kan noen finne ut hvilket chipset merke som styrer expresscard controlleren, dvs Ricoh el Texas Instruments el hva det nå er.

Og:

Om noen gidder å kjøre dette programmet og gi meg en screenshot hadde jeg blit meget takknemlig!

 

Jeg skal bruke maskinen til lyd produksjon og trenger en optimal maskin.

 

Endte du opp med denne til slutt? Det gjorde jeg, eller jeg har bestilt den i dag da. Skal også benytte den til lydproduksjon og en del annen tyngre programvare. Kan sikkert gi tilbakemelding på hvordan jeg synes den funker. Har to firepod kort på til sammen 16/16 inn/ut, så som deg er jeg også avhengig av en stabil firewire tilkobling. Jeg har hørt mye dårlig om ricoh samt at jeg hadde ricoh chipset på min thinkpad, håper det er en annen chipset som ligger her.

 

Her er mitt oppsett

- 15.6" Wide Full-HD LED 1920x1080 matt overflate

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W

- 8GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x4GB)

- 320GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5"

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

Endret av Jon Kristian
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

kan noen som har denne maskinen legge ut bilder av pcen fra forskjellige vinkler ?

 

EDIT:

Kan noen som har denne maskinen si noe om hvordan kvaliteten på skjermen, hvordan fargene og lysstyrken er ? Tilsvarer den Dell kvalitet ?

 

Fantastisk skjermkvalitet den er veldig lyssterk, jeg kjører 1920x1080 / Matt, jeg har ingen ting å utsette på skjermen. Maskina føles veldig solid og tastaturet er en drøm, bortsett ifra spacebar'en som er litt treig til tider på høyre side.

 

Det er litt viftestøy men ikke så mye at det blir irriterende, maskina føles veldig lett og skjermlokket sitter solid på plass, det er ingen lås på skjermlokket men det blir holdt godt på plass når det er lagt ned.

 

Jeg har bare hatt maskina i noen dager så jeg har ikke fått tid til å teste alt enda. Kjører dualboot mellom W7 / Linux og all maskinvaren ser ut til å fungere helt fint i begge, jeg synes det er litt vel tynn lyd i høytalerene men stort sett så bruker jeg headset eller kobler til større høytalere (Det må sies at lydkvaliteten når jeg bruker headset eller større høytalere er kjempefin, men dette er jo ganske relativt).

 

Kan prøve å få tatt noen bilder i løpet av helga.

Endret av Jon Kristian
Lenke til kommentar

God skjerm, godt tastatur, god lyd.. høres godt ut.

 

Hvor varm er den? Med en 45 watts prosessor.. det kan bli litt hett, tenker jeg.

 

Hvordan liker du touchpaden? Støtter den multitouch, i den grad at du kan scrolle med to fingre? (Ikke nødvendigvis påskrudd, men hvis du kjører Ubuntu er det lett nok - preferences -> mouse -> touchpad, sjekk om du kan velge two-finger scroll?)

Lenke til kommentar

Den kan bli litt varm, i w7 styres dette helt fint men har litt trøbbel med dette i linux fortsatt, men det er ikke ille...

 

Touchpad'en er fin, kunne gjerne ha vært glattere for hvis du er litt svett på fingertuppene så er det litt friksjon. det meste er støttet via synaptics på i w7 og linux.

 

Har brukt maskina en stund nå og jeg blir bare mer og mer fornøyd, har begynt å venne meg til tastaturet også:)

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt denne maskinen, og uten engang å ha startet den opp, vurderer jeg å sende den i retur. Byggekvaliteten virker svært dårlig.

 

-Tastaturet (som jeg ser flere av dere skryter av) virker skranglete og svikter ganske mye.

-Topp-plata med touchpaden virker svært tynn og svikter når jeg legger hendene på den for å skrive.

-DVD-brenneren på siden "passer ikke", plata under buler nedover. Det virker som om brenneren ikke står helt på plass.

 

Hvordan opplever dere byggekvaliteten på deres maskiner? Har jeg fått en mandagsmaskin, eller er alle sånn?

 

Skikkelig irriterende. Dette er jo den eneste maskinen på markedet med 900x1600 matt skjerm.

 

-Molo

Lenke til kommentar

har hatt min siden desember, men har ikke merket noe spes på byggekvaliteten. nå kan det jo ha seg at jeg er bare glad for at jeg fikk erstattet min 6 år gamle Dell :D:p

 

men hvor lang baterilevetid har dere på deres pcer? syns min er latterlig lav.

Endret av Borbra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg mottatt denne maskinen, og uten engang å ha startet den opp, vurderer jeg å sende den i retur. Byggekvaliteten virker svært dårlig.

 

-Tastaturet (som jeg ser flere av dere skryter av) virker skranglete og svikter ganske mye.

-Topp-plata med touchpaden virker svært tynn og svikter når jeg legger hendene på den for å skrive.

-DVD-brenneren på siden "passer ikke", plata under buler nedover. Det virker som om brenneren ikke står helt på plass.

 

Hvordan opplever dere byggekvaliteten på deres maskiner? Har jeg fått en mandagsmaskin, eller er alle sånn?

 

Skikkelig irriterende. Dette er jo den eneste maskinen på markedet med 900x1600 matt skjerm.

 

-Molo

 

Høres ikke bra ut. Om du ikke syns høyere oppløsning enn 1600x900 er for lite, får du jo Macbook Pro 15' med 1680 x 1050 matt skjerm, som er enda skarpere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg merker at maskinen blir varmere og varmere. Jeg har hatt den siden januar og den har gått fra idle på 58 til nå å ligge på 81. Greit nok, det er sommer, men det forsvarer ikke over 20 grader. Hvor ligger temperaturen til dere andre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tok vel kanskje litt hardt i (vin i sola), men den ligger nå på 63 med browser og utorrent som eneste aktive programmer. Hvis AVG kjører en scan, hopper den 20 grader. Hvis jeg kjører et spill, alt fra CS til Fallout, blir den fryktelig varm.

 

Hvordan foreslår du at jeg rensker den for støv? Og vil ikke garantien ryke om jeg skrur den opp?

Lenke til kommentar

du tar en støvsuger til der vifta suger inn luft (venstre side på min Multicom) og så skal du klare å suge ut endel støv fra vifta, selvsakt gjør du dette når maskinen er skrudd av :p

 

gjorde dette på en kamerat av meg sin bærbare, dog ikke multicom, men den fungerte endel bedre etter det :) føler det pleier å samle seg mye støv på en slik vifte :(

 

MEN 1 spm, men hvor lang baterilevetid har dere på deres pcer????? syns min er latterlig lav, føler min bare varer i 1,5 til 2 timer før den sier at den er tom for strøm :S

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min, med SSD siden før jul.

 

Da jeg fikk den føltes den litt skranglete, men etter at maskinen har vært i bruk 15 timer og hardkjørt hver dag siden jeg fikk den, så må jeg bare berømme kvaliteten. Med WIN 7 og Intel SSD er den lynkjapp på alt, og alt er i skjønneste orden.

 

Før denne hadde jeg en IBM/Lenovo T60. Der gikk tastaturene etter 3-4 mndr, og den var mer på reise til og fra verkstedet slik at jeg måtte kjøpe meg en ekstra T61 for ikke å være uten en bærbar.

 

Min T60 var den første bærbare med en LED bakbelyst skjerm, og den hadde også noe så uvanlig som IPS panel. Den var bra en stund, men ble svekket etter en stund. På slutten var den faktisk lyssvak.

Min W760 har blank skjerm med 1600x900 oppløsning og TN panel. Den holder seg jevn, og ser at den ikke har forandret seg mot min proffe kalibrerte NEC skjerm. Alt i alt er skjermen meget bra selv om den er blank, men er nok ikke like bra som en skjerm med IPS panel, uten at jeg hadde forventet det. Dog alt er den bedre enn forventet, og passer fint til mitt bruk som sekundær skjerm.

 

Maskinen virker å ha billig plast, men den er faktisk bedre enn man skulle tro. Tastaturet er eksemplarisk i slite styrke, og føles like god/dårlig som da jeg fikk den. Altså meget godkjent, og bedre enn Lenovo kvalitet.

 

Maskinen anbefales sterkt. Min erfaring er at den er bedre enn Lenovo T60/T61 og Acer og Toshiba maskiner jeg har hatt tidligere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Okey, jeg har et flaut problem :S

 

Jeg har akkurat fått ny laptop: "Multicom Xishan W760" med Win7.

 

Multicom Xishan W760+ Full-HD matt (W760CUH-PM2)

INTEL Core i7 720QM mobile (i7-720QM)

2 X TRANSCEND 2GB DDR3 SO-DIMM 204-pin 1333MHz 9-9-9 (TS256MSK64V3U-)

INTEL 80GB X25M SATA 2.5IN 9.5MM SSD DRIVE GEN2 (SSDSA2MH080G2C1)

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM - kun med PC (GFC-01051-NO-MULTI)

 

 

Men jeg finner ikke W-LAN-bryteren :/ Led-lyset som indikerer wlan lyser grønt, men jeg finner ingen nettverk allikevel. Programmet "Wireless Switch" får jeg ikke åpnet.

 

Aiaiai... De 3 andre laptopene i huset finner og kommer seg på nett, så der ligger ikke problemet :(

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noen andre enn meg som sliter med lav batteritid?

Ett annet problem jeg har er at lufta som kommer ut fra kjøleren er VELDIG varm (dette kan være pga støv i kjøleren og dermed lite lufgjennomstrømming), men det er veldig lite som skal til for at vifta spinner opp og dermed lager mer bråk. Dette er noe som plager meg veldig, da det støyer mye når jeg sitter på forelesning. Noen som har noen tips til programmer som styrer strømbruken bedre enn win?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...