Gå til innhold

Multicom Xishan W760 - på tråden

Anbefalte innlegg

Restart med Win 7 profesional 64 bit, og med innskrivning av 8 tegns passord - 50 SEKUND

Må si at jeg har Intel 160 GB SSD, og tok et enkelt skriv og les test av den i går med CrystalDiskMark 2.2

Seq -> 249,8 skriv 109,4 les -> 512K 191,4 skriv 108,4 les -> 4K 17,29 les 46,14 skriv.

Fikk ikke lastet opp skjermdump av det.

Noen som vet hvordan man kan skru av touchpaden. Den irriterer meg grenseløst. For så vidt er det en av de bedre touchpaden på markedet, bedre enn på Lenovo T-Serie, men er så lett å komme borti. Også tastaturet er av de bedre, men kunne tenkt meg en bedre løsning på VGA kontakten. På andre maskiner skrur man inn kontakten, men her dytter man den inn bare. Virker ikke som en stødig kontakt.

Varmen ser ut til å ligge på mellom 60 og 64 grader, og syns vifta går vel mye i forhold til belastning. På det laveste er det knapt hørbart, men meget ofte er vifta litt mer høylytt. Finner sikkert mer ut av den med tiden, og regner med å få justert den noe.

Fikk installert BF2 på den. Prøvde maks på alt i går med 1600 x 1200 på ekstern 20" skjerm. Gikk som smurt, og spesielt med Roccat Kone mus ble det en opplevelse ;-)

Har matt 1600 x 900 skjerm på denne, og den er faktisk av de bedre skjermene som jeg har sett på bærbare. Det er "noe" gjenskinn før man starter, men når den er på så ser man ikke noen reflekser. Den har også ganske bra innsynsvinkel. I det hele tatt en bra skjerm. Da har jeg en NEC 2090 UXI å sammenligne med, samt at jeg har hatt en Lenovo T60 med kanskje det beste panelet som noen gang er levert til en bærbar maskin - denne her.

Det som ikke var fullt så morro var da jeg skulle hente noen patcher på en ekstern USB disk. Tittet litt inn med utforsker, før jeg skulle se på DVD plata. Da fikk jeg melding om at utforsker måtte stenge, og rett etter fikk jeg det helvete med BLÅSKJERM. Fikk melding om den manglet noen sys. filer. Fikk heller ikke start med WIN 7 DVD. Uansett hva jeg prøvde resulterte det i blåskjerm, og den restartet, og ...

Skulle begynne med nedpakning av maskinen, men prøvde å starte den for morro skyld. Jaggu kom den igang igjen. Har sendt mail til Multicom om det, så vet enda ikke hva som skjer.

Endret av Protest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte ikke helt SSD-resultatene dine, Protest. Var det bra eller dårlig? 50 sekund høres mye ut. De andre testene du har gjort skjønte jeg ikke.

Det går vel an å skru av touchpaden via programvare eller noe vel, ikke nødvendigvis en egen knapp.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke helt SSD-resultatene dine, Protest. Var det bra eller dårlig? 50 sekund høres mye ut. De andre testene du har gjort skjønte jeg ikke.

Det går vel an å skru av touchpaden via programvare eller noe vel, ikke nødvendigvis en egen knapp.

Skal finne et bedre Benchmark program og kjøre en bedre test når man kan laste inn bilder på serveren. Syns sekund på en restart med innlogging, og alt oppe å kjører er rimelig kjapt med en bærbar. Skal nok få en bedre tid på det, når jeg får justert alt inn.

Finner ikke Touchpaden, og fant ikke riktig greie i enhetsbehandleren heller. Kanskje man må lese intruksjonsboka :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Maskinen kjører Modern Warfare 2 helt fint. CPU i underkant av 70 grader. Dragon Age går også fint. The Saboteur skal testes snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Oi. Jeg spiller på 1152 x 864 med innstillingene ganske lavt. Alt MÅ flyte for gamle CS-nerder. Kan ikke skjønne hvordan det er spillbart på noe særlig høyere. Til og med nå sliter jeg i smoke.

Lenke til kommentar
Hvilken prosessor har dere kjøpt? Hakket opp koster 1200 for en prosessor som jeg kanskje tror bare er marginalt bedre. Lurer på om det er verdt det.

Det er bare to CPU valg. Om du ikke satser på SSD så bør du i alle fall ikke satse på den kraftigere prosessoren. Den yter for sin del ca. 10% mer.

Kjørte 3D Mark Vantage og fikk 6976 poeng.

Lenke til kommentar
Vet at det bare er to CPUer å velge mellom :) Poenget mitt var bare at det er 1200 kr i forskjell og jeg lurer på om det er verdt det. Hva mener du? Har tenkt å gå for SSD.

Om du likevel skal satse på SSD disk, og ser kr 1.200 som formålstjenelig for å få 10% ekstra ytelse, så gå for det :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

Eg har sett litt på denne pcen og har nokre spørsmål.

Korleis er batterilevetida i praksis? Nokon som har prøvd eks. mobilemark?

Har sett på desse speca:

15.6" Wide HD+ LED 1600x900 matt overflate

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W

- 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)

- 320GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5"

- MS Windows 7 Home Premium

Prisen vart 8 059,- utan frakt.

Korleis er prisen på pcen no i forhold til når dykk bestilte?

Eg har ein følelsa av at det er skjermkortet som er flaskehalsen her..

Lenke til kommentar

Såfremt du ikke trenger en slik god CPU, bør du vurdere å se på andre alternativer. Du sier ikke hva den skal brukes til, men som du sier, flaskehalsen er GPUen. Det finnes laptoper med bedre GPU til samme/lavere pris.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er sikkert noe som vil ha link til drivere.

De finner du her;

Clevo download

Bla deg nedover til du finner modellen som heter "W76xCU/M77xCU Series"

Om maskinen din er levert fra Multicom etter 28. november 2009, så bør den ha alle driverne oppdatert, da det pr. dags dato ikke er kommet noen nye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...