Gå til innhold

Multicom Xishan W760 - på tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har en teori om at de fleste vil foretrekke en skjerm med høyest mulig oppløsning så lenge de vender seg til den, med mindre de utfører arbeid som gjør at høy oppløsning blir negativt. Jeg kunne gjerne hatt enda høyere oppløsning.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, på bildene av PCen på Multicom ser jeg ingen antydning til at touchpaden har scrollefunksjon til høyre. Men det begynner vel å bli såpass vanlig at det ikke indikeres... eller?

EDIT: Ser på Clevo sine sider at det står "Multi-Gesture Touch pad". Dette er vel det jeg er ute etter?

EDIT: Trykker man på "Detail specification" finner man "Built in Touch pad with scrolling function" så da er jeg vel besvart mitt eget spørsmål :) Da bruker jeg heller posten til et annet spørsmål: Hvor stor er ytelsesforskjellen mellom denne og W860? Den store forskjellen er vel skjermkortet.

Endret av Øsse
Lenke til kommentar

Vel, da blir det vel en ukes ventetid på meg, før jeg har min W760 i hus.

- 15.6" Wide HD+ LED 1600x900 matt overflate

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W

- 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)

- OCZ 250GB SSD 2.5" SATA-II flashbasert harddisk, Core Series V2, 170/98MB's read/write

- BluRay spiller og DVD-brenner

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- Windows 7 Professional 64-bit Norsk

I følge dette;

index.php?act=attach&type=post&id=334525:as_ssd.JPG

diagrammet vil den SSD disken jeg har bestilt være nesten 6 X raskere enn VelociRaptor 300 GB HDD. Sikkert nærmere 15 -> 20 X raskere enn 320/7200 HDD. Noen som vet?

Hele tråden med SSD benchmark;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1149834&hl=

Første USB 3 eksterne disken er på vei til butikkene. Det bør vel ikke ta så veldig lang tid før man får USB 3 over ExpressCard, og da tror jeg at kraft og hastighet bør holde til sommeren. Bare så synd man ikke kan bytte GPU i W760.

Endret av Protest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da har jeg maskinen i hendene. Skriver på den nå. Skulle egentlig la den ligge med tanke på at jeg har hjemmeeksamen for tiden, men det varte ikke lenge.

Først og fremst vil jeg berømme Multicom for ekstremt god service og kjapp levering. Den ble sendt dagen etter de hadde all informasjon de trengte. Selv om jeg ikke bestilte installasjon, var maskinen ferdig satt opp med Win7 og alle nødvendige drivere. Merk dere: INGEN ubrukelige ekstraprogrammer. I tillegg var harddisken partisjonert som om jeg skulle gjort det selv. C: 100 GB og D: 400 GB.

Jeg slet litt med å få maskinen på nett, helt til jeg skjønte at jeg faktisk er nerd og fikset det på to sekunder.

Maskinen er stygglekker. Altså, den er ingen designbombe, men den er solid, ren og lett. Skjermen er ekstremt lite lysreflekterende, til tross for at den er glossy. Tastaturet inkluderer numpad og er det beste jeg har vært borti på en bærbar.

Nå har jeg ikke testet maskinen over lengre tid, men førsteinntrykket er veldig godt. Hvis det fortsetter slik tror jeg dette blir en populær maskin, men etter lang erfaring med bærbare vet jeg at lykken kan snu fort, så jeg har nøytrale forhåpninger.

Noen andre som har fått den?

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått den?

Nope, min er blitt forsinket med minst en uke pga bestilling av matt 1600x900 skjerm, men i løpet av den uken er vi blitt enige om å utstyre min maskin med INTEL X25M 160GB SSD, så jeg er rimelig spent på den maskinen, og hva den yter :whistle:

Tror den settes sammen i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I skrivende stund ser temperaturene slik ut:

CPU #1: 59

CPU #2: 59

CPU #3: 56

CPU #4: 56

HDD: 39

Maskinen laster ned èn fil og har en film på pause. Viften går en sjelden gang opp i høygir.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skal sjekke ut NC-1000 og 2000. Må definitivt ha meg noe slikt ettersom jeg liker at leiligheten er veldig varm. CPU ligger nå på 52/54 grader. Den øker 5-8 grader under tyngre arbeid. Ikke noe problem foreløpig.

Skifter jeg kjølepasta, ryker garantien regner jeg med.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke langt unna å bli en av dere, men jeg er "redd" for batteritid og vekt på Multicom maskinene - eksempelvis Xishan.

Kan de av dere som har fått den i hus poste noe om hvor lenge maskinen går på batteri, ved "lett bruk" med strømsparing, og ved gaming?

Og, hvor mye veier disse, er de slepbare. Tror ikke Multicom er beste kilden for slik info.

"Selling point" for meg med Mulitcom er at de spesifiserer Intel sine X25-M gen2 disker. Tør ikke gå på Dell eller andre som ikke spesifiserer hvilke SSD disker de bruker.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke langt unna å bli en av dere, men jeg er "redd" for batteritid og vekt på Multicom maskinene - eksempelvis Xishan.

Kan de av dere som har fått den i hus poste noe om hvor lenge maskinen går på batteri, ved "lett bruk" med strømsparing, og ved gaming?

Og, hvor mye veier disse, er de slepbare. Tror ikke Multicom er beste kilden for slik info.

"Selling point" for meg med Mulitcom er at de spesifiserer Intel sine X25-M gen2 disker. Tør ikke gå på Dell eller andre som ikke spesifiserer hvilke SSD disker de bruker.

I følge Clevo skal maskinen klare 130 minutter på batteri, og den veier 2,7 kg. Til å være så kraftig, så er den lett. Jeg får min til uka med Intel X25-M 160 GB. Multicom har allerede denne Sharkoon SATA QuickPort USB3.0 på lager. De regner enda med å få USB 3.0 ExpressCard rett over nyåret, og andre USB 3.0 produkter. Da er heller ikke lagring noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Maskinen fremstår som lett. I forhold til størrelsen og det som sitter inni, er den lett. Tviler sterkt på at den klarer 130 min på batteri, men jeg har ikke fått testet det enda. Det eneste jeg til nå har funnet som kunne vært bedre er viftestøyen. Under load bråker den litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skulle gjerne tatt noen om kameraet mitt ikke var FUBAR.

Har fått testet maskinen litt videre nå. Den ligger mellom 54 og 62 på idle og load. Høyeste registrerte temperatur er 72. Den fungerer ok til Dragon Age og skal nå testes på MW 2. Den må også gjennom obligatoriske omganger av HL2 og Fallout 3.

Lenke til kommentar

da var min maskin offesielt blitt sendt fra multicom, så nå er det bare turen gjennom posten som står mellom meg og min nye pc.

OT: skal lage 2 videoer av min gamle pc. 1 hvor jeg beskriver alt som er galt med den, og nr 2 om hvordan få en pc til å bli RFUBAR.

kom gjerne med tips om hva jeg skal gjøre med den (innenfor rimilighetens grenser seff, ikke noe TNT eller noe sånt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...