Osturn Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei, Fikk en melding på "veggen" min på Facebook av en kompis, og det var en link som jeg syns så litt rar ut. Klarte på finurlig vis å komme borti denne linken ved et uhell slik at jeg kom inn på den siden sim linken førte til. Klikket ut med en gang. Det jeg lurer på er om jeg må kjøre en sjekk på maskinen, eller om jeg kan la være. Har så langt ikke merket noe tull med maskinen. Er litt redd for at den siden kan ha vært en side som ikke er sunn å henge på. I etterkant har kompisen skrevet på Facebook at han mener at FB har klikekt og sendt ut masse spam til folk. Hva sier folket? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det er en egen Antivirusprogrammer og datasikkerhet -kategori på diskusjon.no... Følg veiledningen som norbat har laget Lenke til kommentar
Grix Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Kjør et scam for sikkerhets skyld, du burde uansett gjøre det en gang innimellom. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
norbat Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei, Fikk en melding på "veggen" min på Facebook av en kompis, og det var en link som jeg syns så litt rar ut. Klarte på finurlig vis å komme borti denne linken ved et uhell slik at jeg kom inn på den siden sim linken førte til. Klikket ut med en gang. Det jeg lurer på er om jeg må kjøre en sjekk på maskinen, eller om jeg kan la være. Har så langt ikke merket noe tull med maskinen. Er litt redd for at den siden kan ha vært en side som ikke er sunn å henge på. I etterkant har kompisen skrevet på Facebook at han mener at FB har klikekt og sendt ut masse spam til folk. Hva sier folket? Sannsynligvis så har det ikke skjedd noen 'skade'. Om du har arkivert linken du klikket på, er jeg interessert i å få den tilsendt. mvh n Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei, Fikk en melding på "veggen" min på Facebook av en kompis, og det var en link som jeg syns så litt rar ut. Klarte på finurlig vis å komme borti denne linken ved et uhell slik at jeg kom inn på den siden sim linken førte til. Klikket ut med en gang. Det jeg lurer på er om jeg må kjøre en sjekk på maskinen, eller om jeg kan la være. Har så langt ikke merket noe tull med maskinen. Er litt redd for at den siden kan ha vært en side som ikke er sunn å henge på. I etterkant har kompisen skrevet på Facebook at han mener at FB har klikekt og sendt ut masse spam til folk. Hva sier folket? Sannsynligvis så har det ikke skjedd noen 'skade'. Om du har arkivert linken du klikket på, er jeg interessert i å få den tilsendt. mvh n Kan sikkert sende deg den, ligger på facebook-veggen min. Kan sende deg den etter jobb. Hvorfor interesse for den? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kan sikkert sende deg den, ligger på facebook-veggen min. Kan sende deg den etter jobb. Hvorfor interesse for den? Kan være greit å se hvilke filer den oppretter og evt. hva den foretar seg av nettaktivitet. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Kan sikkert sende deg den, ligger på facebook-veggen min. Kan sende deg den etter jobb. Hvorfor interesse for den? Kan være greit å se hvilke filer den oppretter og evt. hva den foretar seg av nettaktivitet. På forhånd takk. Ok, eg er med. Da håper eg at du kan poste hva du finner ut av linken;) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er noen facebook applikasjoner som sletter dine venner. Kan hende du mister noen? Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Kan sikkert sende deg den, ligger på facebook-veggen min. Kan sende deg den etter jobb. Hvorfor interesse for den? Kan være greit å se hvilke filer den oppretter og evt. hva den foretar seg av nettaktivitet. På forhånd takk. *Link fjernet* Sånn, her er linken. Gi en tilbakemelding på den når du har gått igjennom den:) Endret 5. oktober 2009 av Osturn Korreksjon. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Takk. Du bør imidlertid fjerne linken fra posten din. Du kan også be kompisen din om å kjøre en virusrens da han tydeligvis er infisert med denne koobface-ormen. Endret 5. oktober 2009 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå