Gå til innhold

Duron 700 vifte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullt mulig å bruke dagens Athlon XP vifter til en Duron ja. Har selv en vifte beregnet for AMD Duron/Thunderbird opptil 1,4GHz og tilog med Athlon XP 2100+ så de viftene kan du bruke ;) , men som godsairforce sier du trenger ikke den nyeste og dyreste. Akkurat hvilken du bør kjøpe kan jeg ikke si siden jeg ikke har bred nok erfaring med cpu vifter til AMD, men det er det sikkert noen andre som vet mer om.

Lenke til kommentar

Du trenger nesten ikke kjøling til en Duron 700, kjørte min duron 800 på rundt 900 med en gammel, MINIMAL coolermaster-kjøler og da lå den på 50 grader idle og 60 grader load. Byttet til en Taisol CKG760 med kobberbunn og 19dB papstvifte og endte på 37 grader idle, 42 grader load ved original hastighet. Hadde 43 grader idle, 50 grader load når jeg klokket til 1GHz. Det var tider, det...

Edit: Når man skriver så man selv ikke skjønner det, da er det påtide å legge seg ned og tenke etter hva man gjør... :(

Lenke til kommentar

GlacialTech 2310 mener jeg er et godt valg.

Kjøler bra, bråker lite og koster ikke all verden.

Det finnes billigere kjølere (feks GlobalWin FOP68), men de synes jeg bråker for mye. Om du ikke skal overklokke kan vifta uten problem kjøres på 7V, men da blir det litt "klipp og lim".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...