Gå til innhold

Nokia 3650 eller Sony Ericsson p800

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis ikke pris er så nøye, ville jeg valgt p800. Jeg ville selv ha 3650 for noen uker siden, men det ble til at jeg kjøpte p800. Jeg er STOR fornøyd med den og jeg annbefaler den på det sterkeste :D

Det eneste negative med den er at ikke batteriet varer så lenge, tror ikke det varer så lenge på 3650 også.

Ellers er det bare positive ting med den. Spillene er helt utrolig bra (de som følger med på cd) Det må være det beste spillene som finnes på mobil, med bra 3d, og bra styring. Det er stor skjerm med mange farger og bra oppløsning. Jeg ville valgt p800, men 3650 er også et bra valg.

Lykke til :D

Lenke til kommentar

kul_11 : ikke bli lurt av mobil-ekspertens navn, stemmer like bra som Expert passer Expert.. Jeg har 3650 og Det er SymbianOS Series 60 på den og funker knallbra. Sony Ericsson P800 har Series 70. Ellers er mobilene nok så funksjonslike, men gå å finn en side der du kan "COMPARE" altså sette de opp mot hverandre og sammenligne. Valget er ditt :yes:

Lenke til kommentar
kul_11 : ikke bli lurt av mobil-ekspertens navn, stemmer like bra som Expert passer Expert..

Nåja, Mobil eksperten er jo forholdsvis saklig i innlegget sitt, og sier hans erfaringer. Ingen spam elns der da...

Men on topic: Velg P800. Den er litt større, men har mye større skjerm (touchscreen), og flere muligheter... 3650 virker litt billig egentlig, særlig det plast lokket på baksiden. Sitter ike fast i det hele tatt...

(Sen) edit: Quote'n satt ikke helt fast...

Lenke til kommentar

Tadcomp = joda, stemmer det, saklig nå ja. Synes det er veldig viktig å vite om begge mobilene, fordi de er begge veldig bra. Har du masse penger og ønsker å bruke de, så kjøp Sony Ericsson P800. Prisen er jo 2-3000kr over Nokia 3650, men som sagt, funksjonsmessig så er de ganske like, begge har sine fordeler og ulemper, og du burde finne den som passer deg best til ditt bruk :)

Lenke til kommentar

Ja.... Buisness og buisness, det som får den til å virke så buisness (P800) er jo GUI, eller interfacet sikkert og touchscreenen. 3650 kan du filme med, 7650 kan du få software til så du kan filme. Jeg ville valgt 3650 pga. pris / funskjoner, du får så å si det samme for pengene (bortsett fra utseende til P800 som jeg personlig ikke :woot: over). Det finnes jo også mange flere programmer til 3650 (SymbOSseries60) en til P800 (series70). :yes: En ting dere alle må innrømme : Det er MYE fetere å spille spill på 3650 enn P800 :):yes:

Lenke til kommentar
En ting dere alle må innrømme : Det er MYE fetere å spille spill på 3650 enn P800  :)  :yes:

Da skulle du ha sett de spillene som er på cd til p800 :yes: De er bare det beste spillene som jeg har sett eller hørt er til mobiler. Det er jo også den eneste mobilen du kan skyte med å trykke på skjermen (MIB) Det er vel bedre å spille java spill på 3650 siden jeg ikke vet hvordan detter funker på p800.

Er det noen som har prøvd eller vet hvordan dette funker (java spill på p800)?

Lenke til kommentar

Jeg har spilt noen par java-spill på P800. Ca halve displayet brukes som gamescreen, resten er virtuelt tastatur.

Generelt er iveren etter å lage javaspill til P800 lik null, da svært få har den mobilen i tillegg til at den egner seg best til brettspill.

Jeg ville valgt 3650 :)

Lenke til kommentar

P800 er en mer avansert telefon med flere funksjoner enn 3650. Ergo også bedre.(Dersom du ønsker å bruke telefonene til litt mer enn bare ringing selvsagt..) Ulempen er selvfølgelig at den er dyrere og litt større/tyngre/klumpete i forhold til 3650.

Lenke til kommentar

Mobil eksperten: antar de sjekker User Agent på de som nedlaster, så prøver du med en P800 vil du bare få feilmeldingen 'Unsupported device' hvis du prøver å laste ned.

Dessuten må spillene være Generic (altså ikke spesielt lagd for Nokia) for at de skal funke på P800.

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe en P800 antar jeg at PDA delen er veldig viktig for deg. Derfor vil et utrolig mye bedre valg være f.eks Qtek1010 PDA'en Se her - Den har utrolig mange flere muligheter enn P800.

3650 er koster halvparten av P800, og er allikevel en svært god telefon. Dessuten har den ikke touchscreen, som jeg synes er en fordel på mobiler. Du er jo avhengig av å bruke begge hendene hvis du skal manøvrere en dings med touchscreen.

Jeg snakker av erfaring - har hatt en mobil, og to PDA'er med touchscreen, og det er utrolig irriterende å måtte dra frem pennen hele tiden. Kan jo selvsagt bruke fingen, men det er ikke særlig bra for skjermen. Mer okay å bare bruke en "joystick". Jeg har aldri følt behov for touchscreen på 3650'en min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...