MST Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei. Har nå en ZyXEL G-2000PLUS v2, men denne funker utrolig dårlig til min ps3 da jeg sliter med å få invitert folk i spill som cod4 og fifa... Jeg har prøvd og åpne porter og alt slikt, men vil ikke funke.. Så om noen skulle ha forslag til hvordan jeg muligens kan ordne dette sa tar jeg imot forlsag til det og... Ser noen venner av meg som har D-Link routere som funker fint.. Så jeg lurer på om dette er noe å gå for? Har ikke så store krav utenom at den skal fungere smertefritt med en ps3 og den skal være trådløs.. Har nett og modem fra Canal Digital. Helst en billig router.. Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) D-LINK DIR-635 Har vunnet mange tester, er rimelig og har god kompabilitet! Anbefales varmt! Endret 4. oktober 2009 av Star Lenke til kommentar
MST Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Okei, noen som har testet denne med ps3 og spill som f.eks cod4/cod5? EDIT: Ser denne har fått ymse tilbakemeldinger på prisguiden? Endret 4. oktober 2009 av MST Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 D-Link anbefales ikke av meg iallefall. DIR-655 skal liksom være en kjempegod router, men eh, trådløs-delen er ikke mye å skryte av. Selv min gamle WRT54G er mer stabil der. I tillegg lanserer D-Link en haug av firmwareoppdateringer som skal løse problemer med routeren, uten særlige forbedringer. Derfor har jeg nå koblet vekk denne, og ligger godt gjemt i skapet. Skulle selvfølgelig aldri oppgradert til siste firmware, da man ikke kunne gå tilbake tidligere versjoner 1.2x. Men, spørsmålet er her om du trenger 802.11n, som er den nye standarden på trådløst nettverk? Denne støtter opptil 300 mbit/s på WLAN. Den gamle, gode 802.11g (opptil 54 mbit/s) fungerer for de fleste fint enda. Om du ikke trenger det, kan du gå for en Linksys WRT54GL som du får for under 500 kr. Denne har mye flere muligheter enn D-Link om du laster opp tredjeparts firmware på den. F.eks tomato / dd-wrt, openwrt++. Om du vil ha 802.11n, så anbefaler jeg Netgear RangeMax, WNDR3700. Denne har fått veldig god omtale, og støtter både 2,4 GHz-båndet og 5GHz. Har du rette utstyr, kan du sette denne på 5GHz. Da slipper du bla. konflikter med en rekke andre ting som bruker 2,4GHz. F.eks mikrobølgovner elsker å gjøre ting vanskelig for 2,4GHz Denne har selvfølgelig en helt annen prisklasse, men det er en god, stabil og en framtidsrettet router om du vil ha 802.11n. Lykke til i jungelen med å finne router. Du har nå iallefall fått mine tips. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg har prøvd mange forskjellige routere mot PS3 og aldri hatt problemer med åpning av porter. Bruker normalt bare UPNP (automatisk portåpning i router og PS3) og da slipper man å tenke hver gang man skal prøve nye spill. PS: Fjern DMZ og andre portåpninger så det ikke kommer i konflikt med UPNP. Man skal kun åpne en port EN gang... Den mest problemfrie routeren så langt har vært DIR-635 og WRT54GS (=WRT54GL) med DD-WRT og Tomato firmware. DIR-635 er best på trådløshastighet av disse. Med DIR-655 har jeg opplevd hakking på LAN, så vil ikke anbefale den til bruk sammen med PS3 hvertfall. Jeg bruker PS3 & DIR-655 nå og det går greit, men man kan f.eks ikke kjøre en toppkvalitet 1080p film over nettverket til PS3. Ellers er DIR-655 stabil og god også på WLAN hos meg. Dårlig stabilitet på WLAN er som regel forårsaket av WLAN-drivere i PC (XP, Vista, Win7) <IMO>. Endret 5. oktober 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har prøvd å åpne porter utallige ganger. UPNP er tilgjengelig og det er NAT 2.. Skuelle gjerne fortsatt med den routern jeg har nå, men gidder ikke å slite med å ikke kunne invite alle vennene mine i Modern Warfare 2 og Fifa 10.. Har ikke så høye krav da jeg ikke driver så veldig mye med torrents og får ca. maks speed på mitt ned via trådløst også. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Testa denne med ps3 noen? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Testa denne med ps3 noen?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 Denne er testet på min PS3 med kablet og trådløst, og fungerer knirkefritt. Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Prøvd med Fifa eller cod4/5? Ingen problemer med å invitere folk til party ogslikt? Fordi det er problemet mitt..Kan bare joine noen partyer til folk med slik router som jeg er ute etter ( en route rhvor man kan spille med hvem som helst ) Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei har ikke PS3 og har derfor ikke testet det du spør om. Har selv en DIR-855, en utmerket router. Noe dyr, men man får kvalitet for pengene. Vil tro DIR-655 også gjør nytten. Generelt har jeg personlig sansen for prdukter fra D-LINK og LINKSYS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå