Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Har mistanke om at jeg kan ha fått skabb Hvordan kan jeg fortelle dette til dama uten at hun freaker ut? Har lest en del om d, å har ikke noe med hygene å gjøre. men uansett så vet jeg at mange forbinder dette med urenslighet. Hva skal jeg gjøre? Liv redd for å bli dumpa...:( Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du kan vel si at du testet deg hos legen og fikk vita at du har skabb, og det er en mulighet for at du også har det. Gjerne forklare henne hva det er osv osv. Er det så vanskelig da? Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er det ikke bare å barbere seg for å bli kvitt skabb? Er dama de barbert nedentill? Isåfall så skal det mye til for at hun har blitt smittet... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Skabb er ikke det samme som lus. Skabb er vel rett og slett noen små dyr som lever i lommer under huden, og hvis du løfter på en slik lomme så strømmer de ut. Vet det høres ganske sykt ut, men det var vanlig for litt mer enn hundre år siden. Innvollsorm var også vanlig blant mennesker på den tida, og selvsagt lus. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Skabb er ikke det samme som lus. Skabb er vel rett og slett noen små dyr som lever i lommer under huden, og hvis du løfter på en slik lomme så strømmer de ut. Vet det høres ganske sykt ut, men det var vanlig for litt mer enn hundre år siden.Innvollsorm var også vanlig blant mennesker på den tida, og selvsagt lus. OK. Mener bare at jeg leste for en stund tilbake siden, at skabb var nesten utryddet, grunnet at de fleste barberer seg nedentil, men husker da tydeligvis feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå