Mys1 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er litt usikker på hvilket skjermkort jeg skal ha. Skal ha det først og fremst til redigering, men skal vel spille litt. Så for å si hvor mange prosent som er viktig i forhold til redigering og gaming, er dette oppsettet Redigering:80% viktig Gaming: 20% viktig Her er linkt til de to forskjellige skjermkortene(vet det er litt forskjellige pris, bryr meg ikke om det): Alternativ 1 Alternativ 2 Sammenligning av de to skjermkortene på Komplett Så hvilket anbefaler folket:P? Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Så vidt jeg vet er det cpu`en det kommer an på, når det er snakk om redigering. Så skjermkortet har lite å si. Riktignok bruker CS4 pakka gpu`en i en grad, men utifra hva jeg har testa hjelper det i liten grad. Så, jeg ville gått for alternativ 1, siden alternativ 2 har tilnærmet non-eksisterende spill ytelse ! Endret 4. oktober 2009 av asad Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Så vidt jeg vet er det cpu`en det kommer an på, når det er snakk om redigering. Så skjermkortet har lite å si. Riktignok bruker CS4 pakka gpu`en i en grad, men utifra hva jeg har testa hjelper det i liten grad. Så, jeg ville gått for alternativ 1, siden alternativ 2 har tilnærmet non-eksisterende spill ytelse ! Så hvem har best CPU eller Gpu da? Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Cpu er prossesoren har inne i pc`en din, det har ikke noe med skjermkortet ( gpu`en ) å gjøre. Setter du sammen ny pc eller kjøper du kun skjermkort? Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Kjøper ny pc, som blir bygget for meg, siden jeg ikke kan noe om det. Kan jo ikek så mye om komponenter osv, derfor spørr jeg. På Netshop, hvor jeg kjøpte pc-en, så hadde de ikke det skjermkortet jeg ville ha, eller jeg trodde jeg ville ha. Nå er jeg usikker, men da får jeg heller kjøpe skjermkortet etter jeg kjøpt pc-en. Så på en måtte setter jeg jo sammen en ny pc. Håper jeg klarte å svare Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 RAM, diskoppsett og cpu er det som teller mest. Skjermkort ar ganske lite å si. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ok. så du har allerede pc`en, men mangler bare skjermkort utifra hva jeg har skjønt.Hvilken prosessor har du da? Skjermkortet vil ikke ha noe å si for ren redigerings-kraft, så alternativ 1 er aboslutt best her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå