UrgeLoL Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Nå som Gran Turismo 5 ble utsatt til i mars(sikkert slutten av mars) så er det bare å ta på seg vente skoene igjen. Men jeg og sikkert mange andre fans håper at denne "forsinkelsen" blir verdt det. Men for å ta det med en gang, dette er faktisk første gangen GT5 får ett lanseringsvindu, så det er i realiteten ikke forsinket. Internett flommer over av intervju med Kaz etter TGS. Så tenkte jeg skulle poste noe av infoen som kommer ut av de. Så håper jeg andre bidrar med å plukke opp infoen etterhvert som den kommer. * “The damage physics are going to be applied to things like a bent suspension arm, tires hitting the wheel wells of a car, deformation of the body affecting alignment, the loss of power to the engine,” says Yamauchi. “We’re actually still working on setting the sensitivity level of the damage. You can have it so if you have a single hit your car isn’t going to be able to be driven anymore. It’s a matter of adjustment.” * Gran Turismo 5 also marks the introduction of NASCAR and World Rally Championship racing to the series. Yamauchi says adding those popular forms of motor racing has been challenging. “The most difficult part is actually NASCAR,” he says. “Their rules are really, really complex. It’s almost the difference between soccer and American football. I’m not quite sure of just how much of NASCAR’s rules we’ll be able to implement into the game, but we’re going to try.” * As with Gran Turismo 4, you’re free to ogle your cars in photo mode. This time around, though, players will see their vehicles as never before. “In GT5, the level of detail on the tracks and the scenery – and also on the cars themselves – has just exponentially increased,” says Yamauchi. “I think the quality of the image that you can get is going to be not even comparable. We’re trying to make it so that at a minimum you’ll be able to take 8 megapixel pictures. We might be able to raise it up to about 20 megapixels, but I can’t promise anything.” Kilde * The online mode will have full support. The development team has focused a lot on this. There will be private rooms where you can connect with other players and tournaments closed set, for example. With regard to the Photo Mode, Yamauchi told us that this feature from Gran Turismo 4 has been improved greatly. It can take pictures at any moment of the race, as well as specially prepared settings. We were reminded that the improvement in the modeling (both circuit and car) will thus be a delight for fans. On the technical side, he said that the photos have a resolution of 8 megapixels. * The video began with a street circuit and with electronic music in the background. Then we saw the cars, especially new ones going full speed around the track, what Gran Turismo is known for. We saw cars from NASCAR, Rally, Lamborghinis and Bugattis. We saw the pits in full and frenetic action. The images came from the replay mode. There were cars running at night. The modeling was clearly at the level expected since GT5 Prologue. And finally we saw the first deformation and cracks on cars. There were a few shouts of excitement among those present. There was a short but intense second collision. For lack of a better word, awesome. * We also saw a Ferrari with a big city in the background. The camera rose to give a more global perspective. The video ended. The truth is that we were left wanting much more. It was a little short, but intense. When the trailer began, the media burst into applause. Yamauchi confessed that they are still working on the night mode to make it as realistic as possible. Not a further word on damage. "I'll ask after the interview," I thought to myself. * The last visit was the department of physics. A real mess of papers, dismantled car models, electronic whiteboards, erasable media, more paperwork and even action figures. It was chaos, but a controlled chaos. One had the feeling that every employee in the section knew where I was until the last post-it, and I could see it in their faces. This was the area of the company with more presence of workers. And had the most activity although, as I said, in theory they had the day off. They seemed to take their job seriously. Yamauchi is especially pleased and proud of the work of this department. Not surprisingly, as was said, the people obsess over physics formulas that determine the behavior of car accidents. The damage and deformation. The jewel in the crown of Gran Turismo 5, jealously guarded until the end. Obviously we could not see much because of the secrecy which enshrouds this section, but what I saw impressed me greatly. * In another vein, we also discussed the balance that had to be constantly juggled in the development of Gran Turismo. On the one hand, an easy game anyone can play, and other, the harsh realism of simulation. According to Yamauchi, both must be present in a game of this nature, but it is difficult to combine in an elegant and convincing way. He said that within the first 20 seconds of first contact with the game, you can see that something has changed. You can feel that balance. He also told us that the demo version that was installed on both the Tokyo Game Show and the booths present at the premises of the company lacked the latest damage build. It is a feature in which they are still working on, car to car. Just thinking about it makes you giddy. * Then he showed us a look at another set of game features that he says make Gran Turismo what is today, a reference in the world of driving simulations. Arcade and GT Modes are the same as previous versions, but taken to the next generation. That is, new graphics, new physics, new details. In the shop there will be many accessories to improve your cars. The master was particularly proud of this facet of the game. He commented that we can change almost every imaginable piece of the vehicle, not just the typical sections of the engine, brakes, etc. Kilde Endret 4. oktober 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Link til ett bilde som vistnok er tatt med photomode. 8 MP Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Meget interessant UrgeLoL! Jeg gjør ikke annet enn og glede meg, sydn at spillet ikke hare release før i mars neste år. Jaja, forhåpentligvis blir det et knallspill, den ekstra uviklingstiden gjør spillet garantert bare bedre EDIT: Litt rykter fra TheSixthAxis: http://www.thesixthaxis.com/2009/10/02/gra...nfo-from-japan/ Endret 4. oktober 2009 av Selvin Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Vil dette sei at dei offisielle førarane frå NASCAR og WRC sirkuset er med i spelet? alså at ein kan kjøyre som dei? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Vil dette sei at dei offisielle førarane frå NASCAR og WRC sirkuset er med i spelet? alså at ein kan kjøyre som dei? Hmm tviler, men hvem vet. Har ikke funnet noe info om akkurat den delen. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 8 til 20 megapixel? Hva er vitsen? Flott hvis de klarer å få med Porsche! (Ref. rykte i innlegget før dette) Endret 4. oktober 2009 av thklinge Lenke til kommentar
dannad Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Godt initiativ, UrgeLoL, dette var interessante rykter! Jeg synes det er godt at spillet ikke slippes før 2010, for da får de den tiden de trenger til å perfeksjonere alle aspektene ved spillet. Dessuten kommer det jo masse gode spill i år som vil gjøre ventetiden mye bedre, som for eksempel Uncharted 2 og Modern Warfare 2. I går tok jeg opp Gran Turismo 4 og har begynt en ny save, så jeg blir å holde på med GT4 frem til Uncharted 2 kommer ut Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 8 til 20 megapixel? Hva er vitsen? Flott hvis de klarer å få med Porsche! (Ref. rykte i innlegget før dette) Man kan sikket velge oppløsning. Så hvorfor ikke ha muligheten til å gå så høyt? Kanskje man ønsker å laget en plakat eller noe Vår egen bullshotgenerator er jo genialt. Lenke til kommentar
Lockslay Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 8 til 20 megapixel? Hva er vitsen? Flott hvis de klarer å få med Porsche! (Ref. rykte i innlegget før dette) Nå har jo Porsche eksistert i et flertall av de lanserte GT-spillene allerede, under navnet RUF. Ruf er bare et tuning selskap som tuner biler for porsche, alá det AMG gjør for Mercedes Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ruf er bare et tuning selskap som tuner biler for porsche, alá det AMG gjør for Mercedes Ikke riktig - RUF lager egne modeller av Porsche.Dvs, den heter ikke lenger Porsche, men RUF.Og er blitt ett helt nytt bilmerke/type - selv om det selvsagt er en Porsche i bunn. AMG er "inhouse" tuning av Mercedes, på samme måte som "M" er BMW's inhouse tuningselskap. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 RUF gjør faktisk såpass omfattende ombygginger at de får egne VIN-nummer så man kan vel neeesten kalle det for et eget merke. Det samme gjorde også Alpina for BMW. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Gleder meg noe sinnsykt til release. Det er kun GT-serien som gir en slik følelse i magen min. Kjøpte en PS2 når GT4 kom ut, og nå skal jeg investere i en PS3 for GT5! Elsker spillet! Noen som vet om det blir releaset et ratt med spillet også, som på GT4? Lenke til kommentar
dannad Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Gleder meg noe sinnsykt til release. Det er kun GT-serien som gir en slik følelse i magen min. Kjøpte en PS2 når GT4 kom ut, og nå skal jeg investere i en PS3 for GT5! Elsker spillet! Noen som vet om det blir releaset et ratt med spillet også, som på GT4? Det er allerede utgitt et ratt- og pedalsett til Gran Turismo 5: Logitech Driving Force GT Jeg har det selv og kvaliteten er overraskende god Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ratt til en simulator? uten clutch? "ok". Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Ratt til en simulator? uten clutch? "ok". Til den prisen, ja. Mange foretrekker sikkert å betale 500-600 kr for ett godt ratt uten clutch. Så kan vi geeker punge ut med G25/fanatec ratt og stol for 6000-7000 kr. Men nå har jeg faktisk solgt stolen og g25 ratte, kommer til å kjøpe Logitech Driving Force GT. Grunnen for salget er at stolen blir for mye for å lagre i stua, og det blir for mye arbeid å skulle dra det fram hver eneste gang jeg ønsker å bruke det. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Joda, forstår behovet for budsjett-alternativer, men det offisielle rattet til "The REAL Driving Simulator" har ikke clutch? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Joda, forstår behovet for budsjett-alternativer, men det offisielle rattet til "The REAL Driving Simulator" har ikke clutch? Fordi man er nødt til å lage ett produkt som mer enn oss rike nordmenn har råd til å kjøpe? Hvorfor tror du at MS sitt offisielle ratt ikke koster 3000-4000 kr? Og clutch må vel være det som er minst viktig for den vanlige spilleren. De fleste kjører med automatisk gearing. Og mange spill støtter ikke clutch. Endret 5. oktober 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mange spill som ikke støtter clutch ja, men nå snakket vi om det offisielle rattet til "The REAL Driving Simulator". Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Mange spill som ikke støtter clutch ja, men nå snakket vi om det offisielle rattet til "The REAL Driving Simulator". Enig. Egentlig burde rattet ha clutch. Racing stol med 4 punktssetebelte og veltebur er også ett must siden vi snakker om The REAL Driving Simulator. 6 tv'er plassert i en halvmåne rundt spilleren er også ett must, man burde jo kunne se ut av vinduet på bilen når man spiller The Real Driving Simulator. Og når det kommer til Forza 3 så burde det absolutt vært nitroknapp på rattet, sammen med en skjerm som viser boost, oljetrykk og annen nytting informasjon. En liten skuff under setet der spilleren kan ha klistrekerker og spray bokser i fall man ønsker å stoppe å freshe opp bilen en tanke er også ett must. Men fra spøk til alvor. Er sikkert på at om PD fikk designe rattet akkurat slik de ønsket det, men alle finenser de kunne ha tenkt seg, samtidig som at Logitech og Sony subsidierte rattet slik at det allikevel ble billig, så hadde rattet ikke sett ut slik det ser ut. Men uansett er det ett godt ratt, for en billig penge. Så det faktisk til 499 eller 599 på komplett.no for en stund tilbake. DET er billig det, og da er ikke tapet av clutchen særlig farlig for de fleste tipper jeg. Endret 5. oktober 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Rattet er fra Logitech, da kunne de vel hatt G25 som offisielt ratt? Spillet har jo støtte for clutch så da er det jo merkelig at det offisielle rattet ikke støtter alle funksjonene i spillet? Jeg tipper at UrgeLOL egentlig er ganske enig, men noen ville vel kanskje oppfattet det som noe negativt om Sony/PS3/GT så da må man kaste seg i fanboy-skyttergraven og fyre løs, i alle retninger! Anyways, jeg syntes det var snodig men det tilfører ikke hverken denne tråden noe eller forumet generelt så for min del kan vi fint legge det rattet, og diskusjonen rundt det, død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå