poe Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Amobil sin test er over et år gammel Og de har ikke testet N97 med firmware 2.0 heller. Valgte glatt N97 over Xperia siden jeg bruker den mye til underholding og da skjermstørrelsen rett og slett awesome, pluss musikkspilleren er veldig god. For ikke å nevne at jeg har enormt dårlig erfaring med SE etter G900. Musikkspilleren du får i Xperia er av de beste du kan få, så her har du bommet. Skjermen til N97 er større ja, men Xperia sin har ikke bare bedre oppløsning, den er flere hakk skarpere. Hadde du virkelig gått etter skjermkvalitet, så hadde du endt opp på Xperia. Og hva har G900 med Xperia å gjøre? Det er en Symbaintelefon, så da skulle du vel egentlig ha syrt unna symbian hvis erfaringene dine var så dårlige med den? Og jeg har ikke nevnt en eneste test av hverken Xperia eller N97. Jeg skriver ut ifra erfaring. Jeg har lekt meg med begge telefonene, og må si N97 ga meg veldig lite positivt. Den var en gedigen nedtur. Lenke til kommentar
program Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Jeg må si meg enig med poe. Dere snakker ut i fra gamle tester og påstår indirekte at vi snakker ut i fra tester, enda vi har sagt flere ganger at vi snakker ut i fra egen erfaring. Verken jeg eller poe har nevnt en test i innleggene. Endret 9. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Her er det mye for og i mot begge telefonene. Selv vurderte jeg i flere måneder å kjøpe Xperia X1. Men synes det å være avhengig av å trykke på skjermen med penn til stadighet blir litt for tungvint. Det har jeg erfart med en PDA jeg har, med samme operativsystem som X1. Ting på skjermen blir for smått til å treffe riktig med fingrene. Så jeg endte opp med Nokia N97. Må si jeg ikke har angret på det. Skjermen er skarp og klar, fornøyd med musikkspiller, supert kamera med fem megapiksler, qwerty-tastaturet er greit å bruke, og det er passe avstand mellom tastene. Telefonen er god og stødig å holde i. På skjermen kan man velge om man vil ha widgeter eller ikke, og flere kan lastes ned fra Nokias Ovi Store. Kan ikke klage på telefonens 32 GB store lagringsplass. Endret 9. oktober 2009 av nisju Lenke til kommentar
poe Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Her er det mye for og i mot begge telefonene. Selv vurderte jeg i flere måneder å kjøpe Xperia X1. Men synes det å være avhengig av å trykke på skjermen med penn til stadighet blir litt for tungvint. Det har jeg erfart med en PDA jeg har, med samme operativsystem som X1. Ting på skjermen blir for smått til å treffe riktig med fingrene. Så jeg endte opp med Nokia N97. Må si jeg ikke har angret på det. Skjermen er skarp og klar, fornøyd med musikkspiller, supert kamera med fem megapiksler, qwerty-tastaturet er greit å bruke, og det er passe avstand mellom tastene. Telefonen er god og stødig å holde i. På skjermen kan man velge om man vil ha widgeter eller ikke, og flere kan lastes ned fra Nokias Ovi Store. Kan ikke klage på telefonens 32 GB store lagringsplass. Gratulerer med ny telefon. En liten bemerkning bare; med siste SPB mobile shell 3,5, trenger du ikke lete frem pennen til daglig bruk. Lenke til kommentar
program Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) For all del, jeg ser at folk liker n97. Men personlig liker jeg den ikke. Som poe sier trenger man ikke bruke penn til normale ting lenger på Xperia X1. Hvis jeg har uttalt meg litt uklart så er det ikke slik at folk ikke får like n97. Men jeg står klart på min mening om n97. Endret 9. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
osmano Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Syns nesten det må nevnes her at xperia har 48% retur/reparasjonsforespørsler hos telekiosken der jeg jobber, i motsetning til n97 som ligger på 12%. Xperia har et stort problem, som ligger i det at skyvemekanismen sliter på knappene fordi den rett og slett skraper de opp. i tillegg er det mye mer trøbbel med at programvaren fryser. Merkelig. Har aldri hørt om at skyvemekansmen sliter på knappene. Jeg har hatt X1 ett år snart og lest mye om telefonen. Når det gjelder stabilitet synes jeg denne telefonen presterer veldig godt. Beste profftelefon jeg har hatt. Jeg har bare nylig oppradert til nyeste programvare fordi det ikke var nødvendig og at så litt mørkt på jobben det er å få telefonen tilbake "min" igjen. Anbefales på det sterkeste! (selv om det nå er ett år siden den kom og i mobiltelefonliv er vel det en hel generasjon......) Lenke til kommentar
program Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Jeg har heller ikke hørt noe negativt om skyvemekanismen. Nå har jeg aldri eid en selv så jeg kan ikke si noe om hvordan den er over tid. Men som nevnt tidligere av poe er det ikke rart at en telefon som er så gammel har langt flere prosent reprasjonsforespørsler enn en som er mye nyere. De fleste reprasjoner skjer jo tross alt ikke etter få måneder, men tidligst da det begynner å nærme seg et år med bruk eller senere. (basert på egne erfaringer med bekjente) Endret 9. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Korleis er ladekontakten på xperia? Lik som tidligere SE? Har hatt mangen SE og Nokia opp gjennom tiden, og har stort sett vore fornøyd med alle, men eg har hatt samme problem med absolutt alle SE telefonene eg har hatt, og det er problem med kontakten for lading. Er ikkje få netter eg har sett telefonen på lading, for så å våkne opp med ein telefon uten strøm... Lenke til kommentar
poe Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Korleis er ladekontakten på xperia? Lik som tidligere SE? Har hatt mangen SE og Nokia opp gjennom tiden, og har stort sett vore fornøyd med alle, men eg har hatt samme problem med absolutt alle SE telefonene eg har hatt, og det er problem med kontakten for lading. Er ikkje få netter eg har sett telefonen på lading, for så å våkne opp med ein telefon uten strøm... Vel, hvis du er komfortabel med mini-usb, så er du også komfortabel med Xperia sin ladekontakt, da den lader via mini-usb. Når det gjelder andre SE telefoner, lønner det seg å ta en skarp gjenstand å skrape bort belegget som legger seg på kobberet av og til, da det har en tendens til å oksidere litt, som igjen kan føre til dårlig kontakt. Endret 11. oktober 2009 av poe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå