thomasn1407 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei dere, Emnetittel sier vell det meste så da overlater jeg til dere proffer og avgjøre, jeg synes de er flotte og se til begge 2 Eneste er at jeg har Sonyericsson idag men en helt enkel c510 Så kom med deres meninger Thomas Lenke til kommentar
program Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) For min del hadde det blitt en helt klar seier til Xperia X1! Du kan lese det siste innlegget mitt her om hva jeg mener om n97. Gå også inn på lenken jeg la ved og les teksten å se på begge videoene. For å si det kort så er det eneste jeg liker bedre med n97 større skjerm og bedre kamera Endret 4. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Min opplevelse med N97 er overhodet ikke slik som i videoene på nettsiden det refereres til. Min N97 er responsiv, rask og stabil i programvaren. Jeg kjøpte riktignok telefonen i sommer og da hadde det kommet flere oppdateringer til programvaren i telefonen. Meget mulig at problemene som brukeren "program" nevner, ble løst i oppdateringene. Når det er sagt, så ventes det at Nokia skal slippe programvare versjon 2.0 til telefonen i oktober. Det skal være en vesentlig oppdatering som blant annet gir bedre scrolling og mer ledig minne. Ikke at jeg har hatt problem med noe av dette, men oppdateringer som gjør brukeropplevelsen enda bedre er jo ikke å forakte. Når det gjelder tastaturet så er det nok smak og behag. Jeg skriver vesentlig raskere på N97 enn på Xperia. Dessuten kjører Xperia X1 mer grafikk enn den klarer å håndtere (etter min mening) noe som medfører stor treghet i hovedmenyen. Lenke til kommentar
program Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jaja, programvaren er sikkert smak og behag. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan noen kan like N97. Men tastene på N97 er jo veldig små. På Xperia er de større + mye enklere å treffe riktig. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan noen kan like N97. Personlig hadde jeg valgt HTC Tocuh Pro 2 forran disse da eneste minus jeg finner ved den er at den er litt stor. Der liker jeg alt mye bedre enn på disse. Lenke til kommentar
poe Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 At Xperia skulle kjøre for mye grafikk enn den takler er direkte feil. Den har en raskere CPU og det dobbelte minne i forholdt til N97. Xperia med siste SPB mobil shell er en rå telefon, og den overgår nok N97 på så og si alle områder. Unntaket er vel muligens kameraet, men der har jeg ikke fått kjørt en direkte sammenligning ennå, men Xperia har et helt ok kamera. Jeg vil påstå at det er et av de bedre 3,2 mp kameraene jeg har testet. Lenke til kommentar
program Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Xperia har jo veldig bra skjerm, kanskje bedre enn N97, eneste er at den er mindre. Eller så er kameraet på N97 bedre, men ikke dårlig kamera på Xperia heller. Uten om de punktene synes jeg Xperia kjører over N97 med en 50 tonn tung hjullaster. (Ikke bokstavelig ) Endret 4. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
Grobbie Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 hei, tror jeg ville gjort følgende: du skal bruke telefonen i jobbsammenheng, mail osv = xperia underholdning=n97 Lenke til kommentar
poe Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 hei, tror jeg ville gjort følgende: du skal bruke telefonen i jobbsammenheng, mail osv = xperia underholdning=n97 Tror nok Xperia gruser N97 på underholdning også. N97 er rett og slett for lite, for sent... Lenke til kommentar
program Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 JEg ville klart valgt Xperia uansett bruk. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg hører at du ikke liker telefonen program, men hva slags reelle grunner har du til å si at Xperia1 er et bedre kjøp enn n97? Endret 8. oktober 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
program Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har skrevet at jeg ville valgt HTC Touch Pro 2 fremfor disse (det har jeg nevnt hvorfor i mange andre emner). Jeg synes brukergrensesnittet på Xperia X1 er mye enklere (selv om du må bruke penn ofte), skjermen er bedre, tastaturet er bedre. OSV. Jeg har klart sagt hvorfor jeg ikke ville valgt n97, og i tillegg sagt at jeg ville valgt HTC Touch Pro 2. Lenke til kommentar
poe Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg hører at du ikke liker telefonen program, men hva slags reelle grunner har du til å si at Xperia1 er et bedre kjøp enn n97? Xperia har en dual core CPU som er nesten dobbelt så rask som den som står i N97. Xperia har det dobbelte av RAM, sammenlignet med N97. Xperia har en mye, mye, bedre skjerm, sammenlignet med N97. Brukergrensesnittet til Xperia kan skreddersys, slik at du får et design som er tilpasset deg personlig. Og da mener jeg ikke bare å legge til, eller fjerne snarveier på skrivebordet. Dette krever imidlertid et 3. parts program som kjører som et skjell over den originale UI-en. Xperia har mye metall, og et flott design. Xperia har et tastatur som er bedre enn N97. Det eneste som er til fordel N97, er kameraet, som iallefall på papiret er bedre. Hadde N97 vært i min vurdering, så hadde jeg garantert gått for N97-mini, som er en designperle i forhold til vanlig N97. Faktisk er den varianten i kobberfarge direkte lekker, spør du meg. Rettelse: Fargen heter visst granatrød. Endret 8. oktober 2009 av poe Lenke til kommentar
program Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Som sagt er det eneste jeg finner bedre med N97 enn Xperia bedre kamera og større skjerm (men dårligere skjerm). Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg hører at du ikke liker telefonen program, men hva slags reelle grunner har du til å si at Xperia1 er et bedre kjøp enn n97? Xperia har en dual core CPU som er nesten dobbelt så rask som den som står i N97. Xperia har det dobbelte av RAM, sammenlignet med N97. Xperia har en mye, mye, bedre skjerm, sammenlignet med N97. Brukergrensesnittet til Xperia kan skreddersys, slik at du får et design som er tilpasset deg personlig. Og da mener jeg ikke bare å legge til, eller fjerne snarveier på skrivebordet. Dette krever imidlertid et 3. parts program som kjører som et skjell over den originale UI-en. Xperia har mye metall, og et flott design. Xperia har et tastatur som er bedre enn N97. Det eneste som er til fordel N97, er kameraet, som iallefall på papiret er bedre. Hadde N97 vært i min vurdering, så hadde jeg garantert gått for N97-mini, som er en designperle i forhold til vanlig N97. Faktisk er den varianten i kobberfarge direkte lekker, spør du meg. Rettelse: Fargen heter visst granatrød. CPUen er dobbelt så rask, og telefonen har mer minne (men ifølge Amobil hakker det når du spilelr av videoer på mobilen), greit nok. Likevel rapporteres det fra mange seriøse steder på nettet at telefonen er veldig treg. Selv om Xperia1 har større oppløsning på skjermen sin trenger ikke det bety at det er en bedre skjerm enn det som sitter i n97. 3.5" (n97) er faktisk en god del større enn de tre tommene som skjermen til Xperia1 er på. Og hvis customizing via 3. part er viktig har man programmer til n97 som gjør det, de også. Så da sitter man igjen med design (som er en smakssak) og et tastatur som visstnok skal være av bedre kvalitet. Bare det at n97 har en MYE større skjerm burde være et godt nok argument til å velge denne istedenfor. I tillegg er den mye enklere å manøvrere med fingrene, og både kameraet og videoopptakeren i n97 gruser det som sitter i Xperia1. Edit: Og jo, n97 stiller med 32 GB innebygd minne Endret 8. oktober 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
poe Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg hører at du ikke liker telefonen program, men hva slags reelle grunner har du til å si at Xperia1 er et bedre kjøp enn n97? Xperia har en dual core CPU som er nesten dobbelt så rask som den som står i N97. Xperia har det dobbelte av RAM, sammenlignet med N97. Xperia har en mye, mye, bedre skjerm, sammenlignet med N97. Brukergrensesnittet til Xperia kan skreddersys, slik at du får et design som er tilpasset deg personlig. Og da mener jeg ikke bare å legge til, eller fjerne snarveier på skrivebordet. Dette krever imidlertid et 3. parts program som kjører som et skjell over den originale UI-en. Xperia har mye metall, og et flott design. Xperia har et tastatur som er bedre enn N97. Det eneste som er til fordel N97, er kameraet, som iallefall på papiret er bedre. Hadde N97 vært i min vurdering, så hadde jeg garantert gått for N97-mini, som er en designperle i forhold til vanlig N97. Faktisk er den varianten i kobberfarge direkte lekker, spør du meg. Rettelse: Fargen heter visst granatrød. CPUen er dobbelt så rask, og telefonen har mer minne (men ifølge Amobil hakker det når du spilelr av videoer på mobilen), greit nok. Likevel rapporteres det fra mange seriøse steder på nettet at telefonen er veldig treg. Selv om Xperia1 har større oppløsning på skjermen sin trenger ikke det bety at det er en bedre skjerm enn det som sitter i n97. 3.5" (n97) er faktisk en god del større enn de tre tommene som skjermen til Xperia1 er på. Og hvis customizing via 3. part er viktig har man programmer til n97 som gjør det, de også. Så da sitter man igjen med design (som er en smakssak) og et tastatur som visstnok skal være av bedre kvalitet. Bare det at n97 har en MYE større skjerm burde være et godt nok argument til å velge denne istedenfor. I tillegg er den mye enklere å manøvrere med fingrene, og både kameraet og videoopptakeren i n97 gruser det som sitter i Xperia1. Edit: Og jo, n97 stiller med 32 GB innebygd minne Kan godt hende at amobil har skrevet at Xperia hakker, men det betyr ikke at den gjør det. Og jeg kan garantere at Xperia ikke hakker med siste FW. Den er alt annet enn treg, den har egentlig aldri vært treg med noen av FW versjonene, og iallefall ikke med siste versjon. Skjermen til Xperia er flere hakk bedre enn den på N97, som har en noe blass skjerm. Jeg har testet telefonene opp mot hverandre, og skjermene er ikke sammenlignbare. Og, så vidt meg bekjent, kan du ikke bygge om hele UI-et på N97 med 3. parts programvare. Nei, synd å si det, men N97 var utdatert da den kom på markedet. Hadde den kommet for 2 år siden, hadde den vært genial. Nå er den rett og slett utdatert. Lenke til kommentar
program Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Hvorfor legger du alt det vi sier dødt når du ikke en gang har prøvd de selv? Jeg synes det er veldig arrogant av deg å motsi oss totalt på grunnlag av tester. De fleste testene som er på nettet nå et et år gamle, og telefonen har utviklet seg siden det. CPUen er dobbelt så rask, og telefonen har mer minne (men ifølge Amobil hakker det når du spilelr av videoer på mobilen), greit nok. Likevel rapporteres det fra mange seriøse steder på nettet at telefonen er veldig treg. Amobil sin test er over et år gammel. Det er de fleste andre tester og. Telefonen har utvklet seg. Og i tillegg kan man bruke forskjellige paneler. Selv om Xperia1 har større oppløsning på skjermen sin trenger ikke det bety at det er en bedre skjerm enn det som sitter i n97. 3.5" (n97) er faktisk en god del større enn de tre tommene som skjermen til Xperia1 er på. Hvem her har sagt at det er pga. oppløsningen at skjermen på Xperia X1 er bedre? Den er rett og slett klarere. Og jeg har sagt at skjermen er større, men skjermen på Xperia er ikke liten. Bare det at n97 har en MYE større skjerm burde være et godt nok argument til å velge denne istedenfor. I tillegg er den mye enklere å manøvrere med fingrene, og både kameraet og videoopptakeren i n97 gruser det som sitter i Xperia1. Oj, da har jeg bestemt meg for å starte produksjon av en telefon med 5" skjerm! Alle kommer til å kjøpe den, for det er bare skjermstørrelsen som teller! Det er nok lettere å bruke fingrene på n97, men jeg synes at det er et MYE bedre brukergransesnitt på Xperia X1 enn på n97. Jeg ber deg nå bare om å bruke hodet. Du baserer deg på årgamle tester, at oppløsningen er høyere ikke vil si at skjermen er bedre og at det bare er skjermstørrelse som teller! (skjermen på n97 er ikke MYE større enn på Xperia!) Nei, høyere oppløsning betyr ikke at en skjerm er bedre, ingen her har påstått det heller, men det betyr i alle fall ikke at den er dårligere! (som du prøver å få frem). Endret 8. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Syns nesten det må nevnes her at xperia har 48% retur/reparasjonsforespørsler hos telekiosken der jeg jobber, i motsetning til n97 som ligger på 12%. Xperia har et stort problem, som ligger i det at skyvemekanismen sliter på knappene fordi den rett og slett skraper de opp. i tillegg er det mye mer trøbbel med at programvaren fryser. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Amobil sin test er over et år gammel Og de har ikke testet N97 med firmware 2.0 heller. Valgte glatt N97 over Xperia siden jeg bruker den mye til underholding og da skjermstørrelsen rett og slett awesome, pluss musikkspilleren er veldig god. For ikke å nevne at jeg har enormt dårlig erfaring med SE etter G900. Lenke til kommentar
program Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Amobil sin test er over et år gammel Og de har ikke testet N97 med firmware 2.0 heller. Valgte glatt N97 over Xperia siden jeg bruker den mye til underholding og da skjermstørrelsen rett og slett awesome, pluss musikkspilleren er veldig god. For ikke å nevne at jeg har enormt dårlig erfaring med SE etter G900. Klarer du ikke lese? Jeg har ikke skrevet at ikke testen på Amobil er oppdatert angående n97. Jeg sier at det er basert på egne erfaring. Det kan dere faktisk ikke si at er feil. Det er godt mulig at jeg har prøvd et perletilfelle av Xperia X1 og en forferdelig versjon av n97, men det er basert på egne erfaringer, og jeg forteller bare det jeg har erfart fra de to telefonene. Lenke til kommentar
poe Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Syns nesten det må nevnes her at xperia har 48% retur/reparasjonsforespørsler hos telekiosken der jeg jobber, i motsetning til n97 som ligger på 12%. Xperia har et stort problem, som ligger i det at skyvemekanismen sliter på knappene fordi den rett og slett skraper de opp. i tillegg er det mye mer trøbbel med at programvaren fryser. Øhh? Nei... Skyvemekanismen er faktisk den beste jeg har prøvd. Xperia har en annen svakhet som gjør at den har noe høyere returfrekvens enn andre mobiler, men det er ikke skyvemekanismen. Og oppdaterer man til siste FW så er det null problemer med at den henger. Men selvfølgelig kan man installere crappy 3-parts programvare, som føkker opp telefonen, men det kan man da også på Symbian. Og 12% retur på en splitter ny telefon ville egentlig bekymret meg mer enn 48% på en over ett år gammel telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå