Naturfag1 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hey! Jeg har da meldt meg opp til privatisteksamen i naturfag. (Gjorde det for lenge siden.) Har pratet en del med rådgiver, uten at hun kunne hjelpe en dritt. Saa derfor lurer jeg på om noen av dere har erfaring med eksamenen! Jeg har forstått det slik at eksamenen foregår på denne måten: Man får ikke vite noe om temaet før 30 minutter før selve eksamenen. Da får man vite teamet, og skal forberede seg. Noen som kan bekrefte dette? Må man utføre et forsøk, eller er det bare muntlig presentasjon? Mener jeg leste noe om at det skal være en skriftlig del, og en muntlig? Såkalt skriftlig-muntlig eksamen. Help!! Lenke til kommentar
Mikael89 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Tok privatist eksamen i høst og det fungerte slik: en skriftlig avkrysningsprøve på morgenen, ganske lett hvis man har lest hele boka. Et par timer senere er det muntlig eksaminering hvor du får sjangs til å forklare de spørsmålene du svarte feil på (derfor må du prøve å huske de sp.målene du er usikre på. Man får ikke ha med seg noe ark ut fra prøva) + du får spørsmål fra 2 kapitler fra boka. Jeg ble også bedt om å forklare elektrolyse, altså en elevøvelse. Lenke til kommentar
Naturfag1 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Takk for svar<3 Jeg har ikke begynt å lese enda, og skal opp til eksamen sent i november en gang.. sliter jeg? Skal jeg lese hele boken? På avkrysningen, blir det fra hele boka, eller bare noen kapitler? Er det nok å lese gjennom boka? (type, skumme).. Hva fikk du, og var eksamenen vanskelig i seg selv?? Mange spm dette menmen Lenke til kommentar
Mikael89 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Takk for svar<3 Jeg har ikke begynt å lese enda, og skal opp til eksamen sent i november en gang.. sliter jeg? Skal jeg lese hele boken? På avkrysningen, blir det fra hele boka, eller bare noen kapitler? Er det nok å lese gjennom boka? (type, skumme).. Hva fikk du, og var eksamenen vanskelig i seg selv?? Mange spm dette menmen Jeg kjenner meg igjen, hadde store planer om å lese, men endte med at jeg leste de to siste dagene før eksamen. Hadde jeg gjort det om igjen ville jeg skumlest hele boka, og satt meg litt mer inn i de viktigste kapitlene. Avkrysning er fra hele boka, og det holder med generell kunnskap her, men husk å memorer de svarene du er usikre på/ikke kan, og finn svarene i pausen. Dette scoret jeg endel på tror jg. For da vet du akkurat hva du skal snakke om og kan bruke mye tid. Eksamen var ikke så vanskelig egentig, fikk en svak 4er uten undervisning og med 2 dagers lesning, men tror ikke det skal så mye mer til for å få en 5er. Sett av en time hver dag fram til eksamen, og du får lett er 5er. Lenke til kommentar
Naturfag1 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Dette høres bra ut.. eller.. nja. Jeg hadde 4 i faget, så jeg er nødt til å få 5 for at de tskal være noe vits.. Men når få du vite hva du kommer opp i? På den muntlige fremføringen, altså. Og vet du om man får et forsøk å fortelle/utføre etc.? Mulig du bare kan forklare hvrodan eksamenen gikk fra det startet til det sluttet? tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå