Gå til innhold

Vil jobbe med barn/ungdom med psykiske problemer - Hvilket yrke?

4FrntSTL

Anbefalte innlegg

Hei,

Har lyst til å finne et yrke hvor jeg kan jobbe med barn/ungdom som sliter psykisk. Noen som har forslag?

Sett på psykologi, barne og ungdomsarbeider og barnevernspedagog men føler ikke dette er helt riktig. Noen som vet om noe som passer meg??

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt ann på hvordan du vil jobbe med pasientene. Om du har lyst til å være en person som finner på ting med de og som da blir en slags fadder eller en "ekstra" mamma/pappa for dem som i tillegg da sørger for medisinering og tar samtaler (som oftest sammen med en psykolog) Eller om du har lyst å gi dem hjelp på et annet nivå. En som stiller diagnoser og som sørger for at de får utskrevet riktig type medisin etc.

I første tilfelle så kan du feks se litt på; barne- og ungdomsarbeider, vernepleier, omsorgsarbeider, sykepleier.

I tilfelle nummer to, så er nok Psykolog-udanning det lureste.

Lenke til kommentar
Det kommer litt ann på hvordan du vil jobbe med pasientene. Om du har lyst til å være en person som finner på ting med de og som da blir en slags fadder eller en "ekstra" mamma/pappa for dem som i tillegg da sørger for medisinering og tar samtaler (som oftest sammen med en psykolog) Eller om du har lyst å gi dem hjelp på et annet nivå. En som stiller diagnoser og som sørger for at de får utskrevet riktig type medisin etc.

I første tilfelle så kan du feks se litt på; barne- og ungdomsarbeider, vernepleier, omsorgsarbeider, sykepleier.

I tilfelle nummer to, så er nok Psykolog-udanning det lureste.

Hmm, var noen gode innspill her. Saken er at jeg helst vil jobbe med la oss si barn/ungdom som sliter hjemme og blir tatt imot av barnevernet. Jeg har lyst til være den personen som tar hånd om dem og hjelper dem videre i livet. Er nok i første tilfelle jeg ser etter. Har ikke lyst til å bli psykolog.

Takk for bidraget ditt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...