Lillemeg87 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Har time hos legen i morgen tidlig some jeg bestillte for en stund siden. Og i dag morges våknet jeg med vondt i halsen. Har nå blitt slapp, tror jeg har svak feber (kjennes hvertfall sånn ut) og føler meg generelt pjusk. Veldig svak hodepine. Til å begynne med var jeg sikker på at det måtte være forkjølelse siden jeg har hørt at svineinfluensa starter med feber og verkende kropp? Hos meg startet det med vondt i halsen slik forkjølelse pleier. I tillegg har mamma vært syk den siste uken. Hun tror det er sannsynlig at hun har svineinfluensa, men er jo ikke så lett å si det sikkert i og med at de ikke tester folk flest lengre. Så er nå litt usikker på om det er forkjølelse. Så hva gjør jeg? Er jo dumt å komme til legen og smitte alle på venterommet med svineinfluensa Men på en annen side så kan det jo bare være forkjølelse? Avbestille timen? Snike meg inn bakdøra med munnbind? :!: Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Lat som ingenting og gå til legen. Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Må vel legge til at jeg var smart nok til å gå tur i går kveld i kald vind uten skjerf og ble ganske kald. Forkjølelse utløses vel ofte av kulde...men hva med svineinfluensa? hmmm ja kanskje det...men vil jo ikke smitte noen andre heller hvis det skulle være den berømte influensaen. Får vel kanskje se det an? Hvis jeg er skikkelig dårlig i morgen så orker jeg kanskje ikke dra uansett. Eller bør jeg dra uansett? Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Det må du jo se litt ann i morgen, og vurdere utifra grunnen til å oppsøke lege in the first place. Hvis du mistenker noe alvorlig hadde jeg iallefall gått uansett, men hvis det er noe som kan vente litt uten problemer OG du føler deg veldig dårlig i morgen hadde jeg nok droppet det hadde jeg vært deg. Men jeg for min del ser ikke på Svineinfluensa som noe annet enn en vanlig influensa, og ser derfor ikke noe grunn til og isolere seg hjemme FORDI man har fått svineinfluensa, men føler u deg ikke i stand til og gå ut ville jeg avbestilt den timen hadde jeg vært deg. Lykke til! Edit: Nei, Svineinfluensa utløses ikke av kulde, men hvis moren din har hatt/har svineinfluensa er det jo stor grunn til å tro at du også har det. Det som skiller svineinfluensa fra vanlig influensa sånn grovt sett er at svineinfluensa setter seg mer i lungene, men flesteparten oppfatter det ikke som noe mer enn en vanlig influensa, mange vet ikke engang at de har det, de tror bare det er en liten forkjølelse eller lignende. Endret 4. oktober 2009 av Loev Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hugs at det er sesong for vanleg influensa no, og at den kan ha same symptomer som svineinfluensa. Sjansen for at du har fått den er ganske liten, men du kan godt rynge legen og informere, så kan han ta stilling til det og avgjere kva som skjer. Så lenge mor di ikkje vart testa er det umogeleg å sei om ho hadde svineinfluensa. Sånn som media hauser dette opp er det klart at mange vil anta at dei har det, sjølv om det ikkje er tilfelle. Endret 4. oktober 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 merker egentlig ikke noe i lungene, så kan jo bare være forkjølelse. Uansett vil jeg gjette på at jeg er verre i morgen....neppe noe bedre hvertfall. Og den legetimen er ikke noe som haster, så tror jeg bare utsetter den. Takk for svar Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Lillemeg87: Du ringer til legekontoret, forklarer din situasjon og spør om du kan møte opp. Enklere kan det ikke bli. Vaio Endret 4. oktober 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Når man får ordentlig influensa så er vel egentlig symptomene så og si identiske med svineinfluensa , dvs man kan få ordentlig ondt i leddene, feber , svettetokter , kvalme , slapp , lite appetitt etc. Ring legen din, hold allmentilstanden din under oppsikt (ta temp et par ganger om dagen og også om du føler deg verre) sørg for å ha i deg nok drikke og spis gjerne frukt med mye antioksidanter i. Om du ønsker å ta vitaminer så er vel det helt greit med C vitamin og selv om forskningen er veldig delt her så er det mange som anbefaler at man tar 500mg flere ganger om dagen (ca 1 pr time sier noen). Men egentlig så bør du bare slappe av , tror ikke det er noen fare for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå