Gå til innhold

Installere Windows på Ny SSD Disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å ha så mange disker du vil med Windows på.

Men det er viktig at du kobler fra den gamle disken mens du installerer. Ellers får du en boot meny og en overraskelse når du senere kobler fra den gamle disken og finner ut at den nye ikke kan boote av seg selv.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem å ha så mange disker du vil med Windows på.

Men det er viktig at du kobler fra den gamle disken mens du installerer. Ellers får du en boot meny og en overraskelse når du senere kobler fra den gamle disken og finner ut at den nye ikke kan boote av seg selv.

Skjønner. Men Når jeg har installert Windows på den nye disken kan jeg sette i den andre igejn ikke sant? Men hvis det da ikke er noen meny, hvordan velger jeg da hvem jeg starter opp fra? Jeg Ønsker ikke slette den gamle diksen før den nye er helt "oppe og går" med alt som skal installeres osv.

En annen ting. Vil den nye disken "overta" som C: når den andre ikke lenger er tilstede?

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å ha dual-boot med meny så må du ha den gamle disken tilkoblet. Men da vil du for alltid være avhengig av at begge diskene er tilkoblet, siden det bare er den gamle som booter fra BIOS.

Den nye disken blir ikke C:

Hvis du kobler fra slik jeg nevnte først så kan du fremdeles velge, men da gjøres det i BIOS. Og siden de fleste hovedkort nå har en hurtigtast for å få boot meny i BIOS så er det nesten like enkelt. Og det er mye enklere å forholde seg til.

Da blir den disken du booter fra C:, dvs diskene bytter bokstav avhengig av hvilken du booter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...