Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Øhm, ingen rulleretning? Hjelp?


jonlem

Anbefalte innlegg

Ok, dette er muligens et småfjollete spm, men jeg er virkelig på glattisen her nå.

 

Gått til innkjøp av et sett Goodyear Ice Navi Zea piggfrie vinterdekk, og skulle til å sette dem på her nå.

 

Men jeg er vant til å finne relativt greit rulleretninga på dekkene ut fra piler og symboler på siden, men på disse virka det å være håpløst.

 

Er det kanskje ikke det? Mønsteret ser ut til å være temmelig symmetrisk og likt uansett hvilken vei man ruller.

 

0811162006447s0.jpg

 

 

Vil jo ikke bruke dekkene feil.. er det noe jeg overser her? :)

 

 

 

EDIT

 

Jeg klasker dem på jeg, etter beste evne.

Men hadde vært kjekt om noen kunne bekrefte at det er likegyldig rulleretning på disse. ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, er jo det jeg også tenker.

Jeg bare hang meg veldig opp i at jeg alltid har måttet lete opp den retningen tidligere, har ikke vært borti slikt.

Så er vel egentlig bare ute etter å høre at jeg ikke er helt på bærtur når jeg konkluderer med at det ikke har noe å si hvilken vei disse sitter.

Lenke til kommentar

Det er på ingen måte alle dekk som har rulleretning nei. Enkelte er gjerne merka med Inside/Outside, men det har kun betydning for når ein setter dekkene på felgen. Når dei først er på så må dei stå den veien.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hvis disse dekka er helt nye, merk dem når du skal skifte dem igjen til sommeren, pga innkjøringa på dekka, det vil si at du merker hvert enkelt dekk med f.eks Høyre dekk foran, høyre dekk bak, venste dekk forand, venstre dekk bak, da vil du mest sansynelig ikke miste balangsen i dekka til neste sessong, noe som kan føre til vibrasjoner og dårligere bremse lengde

Lenke til kommentar
Hvis disse dekka er helt nye, merk dem når du skal skifte dem igjen til sommeren, pga innkjøringa på dekka, det vil si at du merker hvert enkelt dekk med f.eks Høyre dekk foran, høyre dekk bak, venste dekk forand, venstre dekk bak, da vil du mest sansynelig ikke miste balangsen i dekka til neste sessong, noe som kan føre til vibrasjoner og dårligere bremse lengde

På ei anna side blir framdekkene slitt fortare enn bakdekkene, det kan difor være ein fordel å rotere dei etter slitasje. Balansering kostar ikkje meir enn nokre hundrelappar uansett.

Lenke til kommentar

Ja, uhm, er dekkene balansert, så er de vel like balanserte uansett hvor på kjerra de står?

Eller hvordan funker det der?

 

Sånn sett virker det jo logisk som Zeph sier å rotere etter slitasje..

 

 

PS, av ren nysjerrighet, hvordan oppbevarer dere sommerdekkene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...