Gå til innhold

Rett til å bytte?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan hende jeg har postet feil, men fant ingen sted den kunne passe.

Jeg kjøpte Half Life generation i dag hos free record shop, når jeg åpner så mangler manual med serial til online spilling på cs..

Har jeg rett til å bytte inn denne varen? Eller kan jeg få tilsendt serial? Har kvitering foresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har du rett til å bytte dersom varen er mangelfull. Men på den annen side kan det hende at de ikke vil tro at den manglet, men at du vil ha et ekstra serienummer til spillet.

Men kunden har alltid rett ! ?

Lenke til kommentar

Så klart du får byttet varen ettersom den har betydlige mangler. Hvis de evt ikke tror deg (altså at du har "rappet" serienummeret"), så blir det bare ord mot ord. Hvis de er seriøse, så velger de å tro deg, og dermed får du byttet varen uten problemer.

Lenke til kommentar
Så klart du får byttet varen ettersom den har betydlige mangler. Hvis de evt ikke tror deg (altså at du har "rappet" serienummeret"), så blir det bare ord mot ord. Hvis de er seriøse, så velger de å tro deg, og dermed får du byttet varen uten problemer.

:yes:

Det er jo liksom cd-keyen som er verdt halve beløpet av spillet og det SKAL du ha med så du kan spille online.......manual er jo alltid kjekt å ha så SPÅ PÅ DITT :wink:

Lenke til kommentar

Eit lite spørsmål.

Var pakken forsegla eller ikkje.

Viss den ikkje hadde forseglinga på skal er det butikken som har gløymt /mista manualen og serie nummeret. Viss den var forsegla kan det vere feil frå produsent.

når forseglinga var ok er det ofte litt verre, men det skal vere mulig.

Gå å vis kvitteringa uansett og sei at denne varen var mangelfull og du vil anten få eit nytt produkt eller heve kjøpet (bytte er nok enklast).

Alternativ få vete kva leverandør som leverer spelet til butikken å ta direkte kontakt med denne. kan vere litt lettare å samabeide med kontra ein uvillig butikk.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

det gikk i orden, pappa skal nedover til oslo, så da får han bytta det, over telefon er jeg usikker om jeg hadde fått noen serial siden de ikke har noe synlig bevis på at jeg hadde kjøpt et produkt hos de, ikke bare jeg som va der den dagen da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...