Gjest Gjest, gutt 16 :) Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei! Nå nærmer jeg meg et forhold med en dame! Endelig, er spent Men greia er at jeg aldri har hatt kjæreste før, så det ville vært fin om dere tok dere noen sekunder for å skrive noen enkle tips for å få et bra og langvarig forhold, eller si hva som muligens øderla deres. Noen temaer kan jo være: -Ting å gjøre med/ta med kjæresten på -Ting å si -Perfekte gave for bursdager/anledninger -Hvor ofte jeg burde være med hun - Osv... Takker for alle svar Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg skal være ærlig med deg å si at forholdet kommer nok ikke nødvendigvis til å vare så lenge. De fleste lengre forhold i den alderen varer i et års tid. Folk forandrer seg så raskt og mye. Men det betyr ikke at dere ikke kan ha det bra i lag og at forholdet ikke kan være en god opplevelse Om du har lyst til at forholdet skal vare så burde du ikke pushe for mye. Er fort gjort at man blir så spent på det nye forholdet at man er ilag heeele tiden og da kveler man forholder raskt eller gjør det surt. Ellers så burde man oppføre seg som seg selv, være villig til å ofre litt for forholdet og å vise respekt og hensyn. For at et forhold skal funke så må begge parter jobbe litt for det. I tidlige ungdomsforhold er det ofte vanlig å feire nesten hvert eneste lille tenkelige jubileum, men det er egentlig ikke nødvendig og ikke så vanlig blant eldre par. Ellers så burde dere jo prøve å finne på ting ilag som dere begge liker. Film, kino og lignende er jo klassikere, men er jo absolutt en bonus om dere har felles hobbyer eller lignende. Lenke til kommentar
Gjest Gjest, gutt 16 :)_* Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg skal være ærlig med deg å si at forholdet kommer nok ikke nødvendigvis til å vare så lenge. De fleste lengre forhold i den alderen varer i et års tid. Folk forandrer seg så raskt og mye. Men det betyr ikke at dere ikke kan ha det bra i lag og at forholdet ikke kan være en god opplevelse Om du har lyst til at forholdet skal vare så burde du ikke pushe for mye. Er fort gjort at man blir så spent på det nye forholdet at man er ilag heeele tiden og da kveler man forholder raskt eller gjør det surt. Ellers så burde man oppføre seg som seg selv, være villig til å ofre litt for forholdet og å vise respekt og hensyn. For at et forhold skal funke så må begge parter jobbe litt for det. I tidlige ungdomsforhold er det ofte vanlig å feire nesten hvert eneste lille tenkelige jubileum, men det er egentlig ikke nødvendig og ikke så vanlig blant eldre par. Ellers så burde dere jo prøve å finne på ting ilag som dere begge liker. Film, kino og lignende er jo klassikere, men er jo absolutt en bonus om dere har felles hobbyer eller lignende. Takk for fint svar! Ja, jeg tenkte meg det at det er viktig å ha sitt eget liv ved siden av forholdet. Vi driver begge med musikk, jeg på gitar, og hun synger og spiller fele. Jeg ser for meg det at vi kan spille sanger sammen og slikt ville vært noe Men hvor ofte burde jeg være med hun? vi går ikke på samme skole, men bor i samme by. Og hun har bursdag snart, har noen noen gode ideer? takk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Kommunikasjon. Type = god og åpen. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ikke vær en sånn typisk overbeskyttende kjæreste som skal vite alt henne gjør, og hvis hun er med andre gutter tørner du helt. Det pleier å ødelegge mange forhold. Trofasthet og stole på hverandre er viktig! Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er ikke noen fasit på hvor ofte man burde være sammen, det må man se ann og det varierer mye fra forhold til forhold. Bare bruk tid på egne ting også og sørg for å bruke tid ilamme venner også. Men å gjøre ting ilamme henne og andre folk hjelper også. Når det kommer til bursdag så gi henne noe hun liker Kjøp henne noe hun ønsker seg og gi henne noe romantisk i tilegg (kan være klippekort på massasje, kino+middag, konsert/teater, etc, etc) Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Man skal ikke følge noen satte regler for å få et forhold til å fungere så lenge som mulig, etter som det stort sett går på bekostning av en selv. Det eneste jeg kan råde deg til, er å ikke la forholdet bli livet ditt. Det er ikke noe make-it-or-break-it, men at henne er det som kan tilføye livet ditt noe ekstra. Eneste fallgruven du skal holde deg unna er rutiner. Ikke fall i de samme rutinene uke etter uke. Det blir fort kjedelig i lengden. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå