Casiraghi Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg tenkte å installere Windows 7 på ene partisjonen av en helt ny HD. Får opp følgende feilmelding : På systemdisken (C:) går det helt fint, men det er en gammel IDE-disk med Vista, så vil ha Windows 7 OS'et på den nye Sata-disken. Prøvd å google,men ble ikke så mye klokere der,dessverre. Hvordan får jeg dette til? Formatere den igjen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Står i feilmeldingen din det . Disk1 du har er satt opp til GPT style , ikke MBR style . disk partitioning system, called the GUID (globally unique identifier) partition table (GPT). Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Står i feilmeldingen din det . Disk1 du har er satt opp til GPT style , ikke MBR style . disk partitioning system, called the GUID (globally unique identifier) partition table (GPT). Takk for svar Hvordan endrer jeg den fra GPT til MBR-style? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Boot til en installert windows på maskinen. Via diskbehandling gjør du om disken fra dynamisk (GPT) til MBR. !!MERK at alle data/partisjoner på den disken forsvinner når du gjør om en disk dynamisk(GPT) til basic(MBR). Edit: Man "kan" installere windows 7 på en GPT disk men som nevnt i feilmeldingen - da må brikkesett/kontroller/bios på hovedkortet støtte å boote fra en slik. Windows 7 setupen gjør tydligvis en sjekk på om dette er tilfelle eller ikke . Endret 4. oktober 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 *LØST* Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå