Madeo Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) hei! under installasjon av win 7 fra DVD, restarter den seg flere ganger. Problemet mitt er at hver gang den restarter seg, så booter den fra DVD'en (dvd-rom satt som primary device i boot-order) og starter på nytt! hvordan bør jeg fikse dette? takk! Endret 4. oktober 2009 av Madeo Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Etter at Windows har lastet filene som behøves for installasjon er DVD-platen i praksis ikke lengre nødvendig. Første gangen maskinen booter under installasjonen går du derfor inn i BIOS og setter "boot device priority" til floppy, hdd eller noe annet enn DVD-drevet ditt. Dette hvis jeg har forstått deg riktig. Edit: Det Hårek påpeker er selvfølgelig korrekt. Jeg tenkte som sådan at hvis ikke DVD-drevet lengre står som nr.1 så vil også problemet forsvinne selv om årsaken ligger andre plasser. Endret 4. oktober 2009 av Komakino Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 DVD kan alltid stå som første boot prioritet, er ingen grunn til å forandre det. Men disken må være neste på listen. Så hvordan er resten av BOOT innstillingen i BIOS? DVD'en skal først spørre om du ønsker å boote fra den, og hvis ikke du rører tastaturet skal den boote fra disken. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Så vanskelige alle skal gjøre det da? Hvorfor ikke bare ta ut dvden? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Løst, fungerte å vente i ti sekunder PS: noen som vet hvordan jeg får bios til å slutte å si "CPU cooler fail" fordi jeg ikke brukte 4-pins cpu-kjøler-kontakten (3.partskjøler, bruker en 3-pins istedet) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du kobler viften på cpu_fan kontakten. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Noen bios har også muligheter for at du kan disable Cpu cooler fail / fan fail etc Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Du kobler viften på cpu_fan kontakten. Du leste det jeg skrev? kontakten er 4-pins, ledningen er 3-pins Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du kobler viften på cpu_fan kontakten. Du leste det jeg skrev? kontakten er 4-pins, ledningen er 3-pins And? Har selv en vifte 3 pins koblet på 4 pins kontakt... Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Du kobler viften på cpu_fan kontakten. Du leste det jeg skrev? kontakten er 4-pins, ledningen er 3-pins And? Har selv en vifte 3 pins koblet på 4 pins kontakt... Man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå