petter268 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei. Jeg har trenger et par nye øreplugger. Har de som fulgte med Iphonen. Men de er ubrukelige. Det er de værste ørepluggene jeg noen gang har brukt. Trenger da litt hjelp til å finne de rette ørepluggene. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hva er de rette for deg? Hvis billig og ok bra er godt nok kan du jo prøve disse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...e=STRK:MEWNX:IT Har hatt de ca en uke nå og er stort sett fornøyd. isolerer veldig bra og lyden er helt ok. Bedre enn mye annet jeg har prøvd. Til 30kr er det ikke noe annet enn ett røverkjøp. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Funker sikkert. Men jeg vil ha noen med god lyd. Høy og god lyd. Hva er de rette for deg? Hvis billig og ok bra er godt nok kan du jo prøve disse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...e=STRK:MEWNX:IT Har hatt de ca en uke nå og er stort sett fornøyd. isolerer veldig bra og lyden er helt ok. Bedre enn mye annet jeg har prøvd. Til 30kr er det ikke noe annet enn ett røverkjøp. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jaja.... Eneste proppene jeg har hatt der jeg ikke kan ha volumet på fullt. Grunnen til det er vell antagelig isolasjonen. Lydkvaliteten er ikke enorm. Men helt grei. På en ipod tror jeg uansett ikke du får noe særlig mer ut av vesentlig dyrere propper. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hah. Undervurder aldri kor crappy møkkalyd du kan få ut av billige og dårlege pluggar. Det er nok ikkje toppklasse ein får ut av ein iPhone, men det er ingen tvil om at du får betre lyd med noko anna enn 30-kroners pluggar. Eg vil gjerne ha ein circa pris frå trådstarter 500, 1000, 800? Sidan det var foreslått 3,5mm-plugg antar eg du har 3,5mm-inngang på telefonen, då finnes det mykje bra der ute. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har selv brukt Klipsch sine plugger, dyre og veldig gode. Men for meg blir alltid slike plugger alltid slutt ut fort, så jeg gadd ikke bruke så mye penger på å få litt bedre lyd, da jeg kunne få nesten like god lyd til 1/5 del av prisen. Samt at lyden faktisk ble morsommere. Hvor god lydkvalitet får man egentlig av en MP3 spiller på farten? Jeg bruker i dag ett par fra Philips som jeg har kjøpt hos Clas Ohlson (artikkelnummer: 38-2549). De er såpass billige at man ikke blir sure når de først ryker heller. Har akuratt bestilt meg 2 nye, 1 til bruk siden mitt nåværende røk, og 1 til backup. (Det røk pga jeg greide å sage over kabelen, og ikke pga kvalitets messige grunner) Philips er undervurdert når det kommer til hodetelefon lyd. Har selv ett dyrere Sennheiser klokker, disse bruker jeg ikke lenger. Alt ble mye morsommere å lytte til med ett par Philips klokker til 500,- i stedet. Har funnet ut at jeg hører med på musikk med morsom lyd enn når det er nøytralt og korrekt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Eg har/har hatt 5-6 sett øyrepluggar i prisområde 500+. Aldri har eg opplevd at dei går i stykker eller slutter å fungere. I dag brukar eg hovudsakleg eit par Shure-pluggar SE530, har og eit par Shure E3C (elns) som eg brukar av og til. Skal ikkje sei kor mykje dei kosta, men det var ikkje billig. Det fører til at eg passar betre på dei, då varer dei lengre. Har og ein Cowon D2 som bærbar mediespelar, og der får ein god lyd, noko eg ikkje vil påstå ein iPod gjev. Alle har sine eigne preferanser, eg er ikkje noko fan av det mange kaller "morosam lyd". For meg er den beste opplevelsen å høyre klar lyd som blir gjengitt på best mogeleg vis. Mange er opptatt av dei lågare frekvensane og har eit anlegg som booster det området litt. Skal eg til Nirvana ved hjelp av musikk er nok ei låt på eit anlegg med klokkeklar diskant det som funker. Skal du ha lyd med meir bass er Sennheiser CX300 eit greit val til rundt 300 kroner. Om du byrjar i prisklasse opp til 500 så får du mykje gode sett der, så kan du vurdere om du har behov for meir seinare. Endret 7. oktober 2009 av Zeph Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Aldri har eg opplevd at dei går i stykker eller slutter å fungere. Alle har sine eigne preferanser, eg er ikkje noko fan av det mange kaller "morosam lyd". For meg er den beste opplevelsen å høyre klar lyd som blir gjengitt på best mogeleg vis. Mange er opptatt av dei lågare frekvensane og har eit anlegg som booster det området litt. Har gang på gang opplevd at øreproppene ryker ved kabel inngangene til proppene, der hvor de går fra kabel til propp. Der slites de veldig veldig kjapt. Har gått over til typen med bøyle over ørene, så blir det problemet så å si borte, da overgangen blir mye mykere. Men jeg bruker min på jobb, og siden jeg er bygningsarbeider så blir de kjappere slitt ut enn hvis jeg kun hadde bruktr de utenom jobb. Personlig så er jeg ikke spesielt glad i den ekstra bass lyden heller. Men med de Sennheiser klokkene jeg har (HD595) så mangler de så å si noe som helst punch i bass området. Klipsch proppene var meget gode og korrekte her. Mens Philipsene nok har litt ekstra, noe som gjør at det blir litt skurring ved høyere volum og EQ innstilling på iPoden på (Dette på matriale fra CD som har loudness på seg, skikkelige innspillinger så er ikke det problemet der). EDIT: Merket problemet med at det ikke er noe liv i bassområdet på 2 forskjellige par Grado klokker min bror har også. Og dette er bass som skal være tilstede, og er der når jeg spiller det på mitt skikkelige stueanlegg, hvor bassen ikke er stil for å få frem noe ekstra, men slik det er når det spilles direkte med Pure Direct. Endret 7. oktober 2009 av AndersT2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Då er det forståeleg ja, om du brukar dei ifm. bygningsarbeid. Då er eg og enig i at ein bør være forsiktig med kva ein kjøper. Sjølv eit dyrt sett vil ryke ved mykje slitasje. Litt off-topic: Nice anlegg du har. Hos meg står eit par Klipsch RF-82 på ein Vincent-forsterkar. Har ikkje plass til surround her eg bur no, så det får eventuelt kome ved ein seinare anledning. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Litt off-topic: Nice anlegg du har. Hos meg står eit par Klipsch RF-82 på ein Vincent-forsterkar. Har ikkje plass til surround her eg bur no, så det får eventuelt kome ved ein seinare anledning. Takk. Surround får man alltid plass til hvis man prøver, og greier å leve litt spesielt Husker hvor dårlig det var med surround på det gamle gutterommet. Bak høytallere som måtte tas frem osv når det skulle brukes. Og kun nok plass til å kunne snu seg Moro det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå