Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kutte av ubrukte ledninger fra strømforsyning - er det dumt?

Anbefalte innlegg

Et ganske enkelt og greit spørsmål.

Jeg har to ledninger til floppy som bare er i veien, og jeg bruker ingen av dem. Det er en sinnsykt liten mikroskopisk mulighet for at jeg kommer til å bruke en av dem en gang, men den andre har jeg iallfall ikke bruk for.

Har nok av ledninger i kabinettet fra før, og ønsker derfor å bli kvitt noen.

Kan man kutte av de ledningene som går videre til en floppykontakt uten at det gjør noe for strømforsyningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker fint det, har gjort det selv, men pass på og ha noe på endene.(Det kommer noen sinnsykt kule lys hvis du avisolerer dem istedet :roll: )

Klypp over begge på en gang (med maskinen på), og det kommer også noen fine farger :smile:

:lol::D:lol::D:lol:

Lenke til kommentar
Funker fint det, har gjort det selv, men pass på og ha noe på endene.(Det kommer noen sinnsykt kule lys hvis du avisolerer dem istedet :roll: )

Klypp over begge på en gang (med maskinen på), og det kommer også noen fine farger :smile:

Det kommer ikke så veldig mye fine farger da, det er jo litt kjedelig..kommer bare noen små svarte flekker på hovedkortet. (det gjorde det iallefall på mitt når jeg koblet vifter når maskinen sto på) :D

Det som er tøfft er når det blir overspenning i huset, da kommer det et ganske kraftig smell, også lyser det blått ut av strømforsyningen :D

Lenke til kommentar
gjort det sjøl (klippa over en "live" 230V ledning). ved et uhell selvfølgelig, men heldigvis var saksa isolert. var fancy. smelta hull etter ledningen i bladet på saksa

heh. scary. menne jeg kobler alltid vifter med min maskin på. har gått bra hittil :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...