It's me Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Et ganske enkelt og greit spørsmål. Jeg har to ledninger til floppy som bare er i veien, og jeg bruker ingen av dem. Det er en sinnsykt liten mikroskopisk mulighet for at jeg kommer til å bruke en av dem en gang, men den andre har jeg iallfall ikke bruk for. Har nok av ledninger i kabinettet fra før, og ønsker derfor å bli kvitt noen. Kan man kutte av de ledningene som går videre til en floppykontakt uten at det gjør noe for strømforsyningen? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Vel, skulle nu tro at det skulle gå heilt greit.. Ledningene har jo ingen kontakt med verandre på noen måte (naturligvis) Så jeg sier nå bare klipp i vei. . Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Uten tvil. Det har ikke noen betydning for PSU'en, men vil begrense bruksområdet for en eventuell kunde hvis du selger utsytret. Men det vil ikke skade noe i maskinen din. Kablene er jo passive i all den grad de ikke er koblet til noe. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 - du kan jo legge på en liten dråpe med lim fra limpistol på hver ende av ledningene som du klipper av- sånn for å være helt sikker på at de ikke kommer i kontakt med metall.. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Det går. Har du ikke limpistol så bruk litt elektriker-tape i endene. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Takker for svar. Nå er det bare å finne frem saksen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 dra uta lle ledninger først da (fra hk også er jo batteri der) men tenker mest på strømkabelen så slipper koponentene og du å få oversaaskelser Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Funker fint det, har gjort det selv, men pass på og ha noe på endene.(Det kommer noen sinnsykt kule lys hvis du avisolerer dem istedet ) Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Funker fint det, har gjort det selv, men pass på og ha noe på endene.(Det kommer noen sinnsykt kule lys hvis du avisolerer dem istedet ) Klypp over begge på en gang (med maskinen på), og det kommer også noen fine farger :smile: Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Funker fint det, har gjort det selv, men pass på og ha noe på endene.(Det kommer noen sinnsykt kule lys hvis du avisolerer dem istedet ) Klypp over begge på en gang (med maskinen på), og det kommer også noen fine farger :smile: Lenke til kommentar
Jaue|K|ng Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Funker fint det, har gjort det selv, men pass på og ha noe på endene.(Det kommer noen sinnsykt kule lys hvis du avisolerer dem istedet ) Klypp over begge på en gang (med maskinen på), og det kommer også noen fine farger :smile: Det kommer ikke så veldig mye fine farger da, det er jo litt kjedelig..kommer bare noen små svarte flekker på hovedkortet. (det gjorde det iallefall på mitt når jeg koblet vifter når maskinen sto på) Det som er tøfft er når det blir overspenning i huset, da kommer det et ganske kraftig smell, også lyser det blått ut av strømforsyningen Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Klypp over begge på en gang (med maskinen på), og det kommer også noen fine farger :smile: Bestefaren min gjorde det en gang... Det var 230 volt forresten Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 gjort det sjøl (klippa over en "live" 230V ledning). ved et uhell selvfølgelig, men heldigvis var saksa isolert. var fancy. smelta hull etter ledningen i bladet på saksa Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 gjort det sjøl (klippa over en "live" 230V ledning). ved et uhell selvfølgelig, men heldigvis var saksa isolert. var fancy. smelta hull etter ledningen i bladet på saksa heh. scary. menne jeg kobler alltid vifter med min maskin på. har gått bra hittil Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Men du, er du klar over at SATA-diskene bruker liten strømplugg alá floppy-power ? Kanskje en liten idé å beholde dem likevel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå